Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Nog 'n newbie vraagje

 
Schrijver frankvink
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 9 okt. 2013 08:36 
Beste allemaal,

Mijn CX500 loopt de laatste weken als een zonnetje, maar heeft soms de neiging om af te slaan als ik stationair draai voor een stoplicht.

Hoe ingewikkeld is het om zelf de stationair-stand een fractie omhoog te draaien? Hij loopt nu zo'n 1000 toeren stationair en ik zou hem naar 1200/1300 willen krijgen.

Iemand ideeen?

Alvast bedankt, groeten,

Frank

Schrijver borisz
Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 9 okt. 2013 08:39 
Tussen je carbs, links aan de onderkant, zit een zwarte plastic draaiknop. die kun je verdraaien voor een lager/hoger toerental. Je kunt dit het beste afstellen als de motor goed warm is.
Wie later remt is langer snel!

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 9 okt. 2013 09:09 
ja,,,,, maar een cx kan echt wel 1000 toeren draaien.
Sterker nog, een goede cx mag zelf 800 toeren draaien. En zelf mijn GL500 met ligt vliegwiel, haald nog 1000 toeren.

Dus,,,, goede afstelling, denk van niet.

Hoe is het met de klep speling? heel belangrijk bij stationar draaien.

Hoe is het met de bougie doppen en bougies?

En zijn de carbs wel schoon?

En heb je de lucht filter al wel eens vervangen? Deze moet elke 3200 /5000 kilo meter worden vervangen volgens honda, van mij mag dat wel 7500 kilo meter zijn, maar toch.

het zijn zo maar eens een paar zaken waar je naar kunt kijken.

En nog een vraag je, sleept jouw CX?
met volledige koppeling in getrokken, wil de cx toch juist naar voren kruipen,,, is dat zo? dan gewoon nieuwe platen monteren. Geloof me, een cx kan echt 950 / 1000 toeren lopen.

Ik hoop dat je er wat aan hebt.
groetjes Marco.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver peter cxje

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 9 okt. 2013 10:49 
Mijn cx loopt als ze warm is stationair 800 toeren, dit nadat ik de carbs synchroon gesteld heb.
Ze kunnen echt heel mooi laag draaien, en dit geeft een mooi geluid
Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat.

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 9 okt. 2013 11:33 
zie, het kan wel,

Ja laag ,langzaam draaien, ja het kan.
Uit ervaring weet ik wel dat het vliegwiel heel belangrijk is.
Ik heb van mijn GL500 bija 1 kilo weten af te draaien, en dat had nog al gevolgen. Het is ook zeker iets wat ik niet aan beveel. Ik heb er nog niet alle positieve kanten van gezien, dus de kans is groot dat ik het vliegwiel toch nog vervang voor een normale type van 4 kilo.

trouwens, gl500 en gl650 zijn gelijk.
Groetjes marco.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver frankvink
Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 9 okt. 2013 13:18 
Bedankt weer voor alle tips! De bougies, kapjes en carbs zijn een paar weken geleden schoongemaakt dus daar ga ik niet vanuit... Het is ook niet zo dat hij continu afslaat maar het is me wel gebeurd en hij lijkt af te willen slaan als ik niet een heel klein beetje met het gas speel als ik stil sta.

Klepspeling heb ik geen enkel verstand van maar luchtfilter vervangen klinkt als iets dat ik zelf zou kunnen doen. Of zeg ik nou iets heel doms?

Hoe zou ik dat aan kunnen pakken? Ik heb de onderhoudsgids gedownload maar is er ergens een site met stap voor stap instructies???

Nogmaals dank, groeten,

Frank

Schrijver MAST

Moderator 
#7 | Geplaatst: 9 okt. 2013 14:55 | Aangepast door: MAST 
Frank, een stap voor stap instructie zal je niet zo snel vinden. Het werkplaatshandboek. (Peters) geeft wel gerichte instructies voor het onderhoud van de CX. Heb je dat al gedownload? Of bedoel je die met 'de onderhoudsgids'.
Luchtfilter vervangen is vrij simpel.

1 Zijkapje rechts verwijderen.
2 Dop van het luchtfilterhuis losdraaien.
3 Oude filter uit het huis weghalen.
4 Nieuw luchtfilter in het huis plaatsen.
5 Dop weer terug. Let op de stand van de pijltjes.
6 Zijkap weer terug.
Soms moet het zadel omhoog om er beter bij te kunnen.
Update: dit verhaal is voor de 500E en 650E modellen, bij de Z,A,B modellen zit het luchtfilter onder het zadel.
Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 9 okt. 2013 16:14 
beste Frank, er is een hoop hier te vinden op deze site.
Tevens kunnen velen je ook helpen met informatie.

Voor onderdelen kun je me altijd mailen, en dan laat ik je weten of ik het heb, en wat het je kost.
Ik doe ook aan op sturen, maar alle vragen lopen wel via mijn email adres.
Hier op de site zal ik niet openlijk onderhandelen.
Maar goed, luchtfilter heb ik altijd wel op voorraad liggen, ze kosten 18,95 euro.
Olie filter, ook, keuze uit 3 types.
Goedkoopste is 4 euro, en de duurste is 9,70 euro. Wel de beste.

Dan kleppen stellen, ja ook daarvan is in het hoofdstuk techniek een hoop te vinden. Lees dat maar eens door. Zoek je er gereedschap voor, dat heb ik ook liggen.
Voelermaat setje kost 6,75 euro, en het speciale schroevendraaiertje met 4kant kopje kost uit mijn hoofd 13,20 euro. origineel honda, dat wel.

Dus, er is een hoop te vinde hier zo.

En mocht het echt niet lukken, dan bied ik altijd nog een onderhouds beurt aan voor 125 euro. Olie en filters bougies, kardan olie in begrepen.
Je bent grofweg anderhalf uur bij mij op de motorbrug, en op afspraak kan het bij mij in de avond uren.
Let wel, ik ben een druk man, en ik kan het niet altijd gelijk aan nemen.

Maar goed, vragen, kost je niks, en mailen mag altijd...

groetjes Marco.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver erikcx
Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 9 okt. 2013 17:28 
Hoi Frank,

Bij een CX500 zit het luchtfilter vaak onder het zadel:
Zadel er af,
zwarte ding met luchthapper slag draaien en optillen,
luchtfilter er uit halen,
in elkaar zetten wijst zichzelf na het loshalen....

Als je een beetje handig bent is zelf kleppen stellen goed te doen. Even zoeken op deze site en je vind genoeg uitleg.
Mocht je hulp willen, vraag het even hier op het forum, er is altijd we een handige CX-er in de buurt die je wil helpen (in de buurt van Brummen / Zutphen help ik je graag.....)

Ik heb ook leren sleutelen met mijn CX, daarvoor had ik enkel ervaring met fietsen (zonder motor). Nu maak ik rustig een blok los om te repareren.

Een CX is een makkelijke sleutelfiets! er is veel zelf te repareren (met een beetje aanleg...)

Groet Eriki

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Nog 'n newbie vraagje

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven