Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

lekkende remklauw

 
Schrijver woutje
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 22 okt. 2013 18:58 
Wilde ik net de motor pakken om een stukje te rijden zag ik tot mijn verbazing een plas onder de remklauw liggen.
Is dit al keer eerder voorgekomen?
Nu dus op zoek naar een revisie set
Wie weet waar ik die kan vinden?

Schrijver Jottum

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 22 okt. 2013 19:05 
Een hele plas is wel veel in één keer. Kun je zien waar het lekt? Banjo bout? Leiding? Ontluchtingsnippel? Even goed schoonmaken en even in de rem knijpen. Dan kijken waar het lekt. Revisiesetjes zijn overal ruim te koop.
Hoe moeilijk kan het zijn?

Schrijver woutje
Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 22 okt. 2013 19:15 
Ja gister lag er nog niks onder.
Aan de onderkant hangen druppels verder was buitenkant droog. Vermoed dat het van binnenuit komt. Remblokken zien er zo van buitenaf ook nat uit.
Heb ze er nog niet afgehaald. Alle goede stemming in een keer weg.
Maar is inderdaad vreemd

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 22 okt. 2013 19:16 
ja hoor, ik heb ze op voorraad liggen tuis, en verkoop ze ook gewoon.
Afhalen is ook mogelijk. Alleen op afspraak. Helaas staat het nu niet op marktplaats, maar heb nu wel andere zaken stan op marktplaats.

Voor meer info, en een prijs opgave kan men mij altijd mailen.

Maar als je het mij vraagt zal het wel wat anders zijn, want een dergelijke hoeveelheid en zo spontaan is vaak een lekkende keerring van de voorvork.....

Ik hoop dat ik je aan het denken zet.

marcobecker@zonnet.nl
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver woutje
Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 22 okt. 2013 19:23 
Ja net nog ff weer gekeken. Moest het ckr weten.
Aan de onderkant van de veerpoot in dat gat zeg maar daar is het nat.
Nu dus twee setjes lekkende veerpoten.
Ff hier op forum zoeken hoe zo iets gereviseerd moet worden.
Dank voor de snelle info

Schrijver MAST

Moderator 
#6 | Geplaatst: 22 okt. 2013 20:18 
Remolie is eigenlijk geen olie ( remvloeistof) en voelt heel anders aan als voorvorkolie. Als de vloeistof onderaan de vorkpoot vettig voelt, is het vorkolie. Meestal lekt een vorkpoot bij de keerring ( onder de stofkap) en is het chrome ook vettig. Soms zie je een lekspoor langs de onderpoot.
Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver Jottum

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 22 okt. 2013 21:10 
Kijk HIER vind je zowel voorvorkkeerringen als remrevisie setjes. Heb je tenminste een keuze. Is goed zelf te doen hoor.
Wordt het remmen revisie dan is een compressor wel handig om de zuigers er uit te persen (gebruik geen waterpomptang!!!).
Voor keerringen van de voorpoten heb je een zegerringtang nodig (krombek).
Verder geen speciaal gereedschap. En zorgen dat je schoon werkt!
Met wat hulp en advies lukt het je wel...
Hoe moeilijk kan het zijn?

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 23 okt. 2013 08:40 
ja zeker is er wat te vinden, ik heb er een heel verhaal over geschreven. (KLIK)

Kijk wel even wat je poot dikte is, 33 of 35 mm.
Want ze laten bij roukama een cx500c zien, en daar zijn twee type poten in gebruikt.

Voor meer info, kijk op onderstaande linken bij mij naam, en of hier op de pagina bij techniek. Ook daar is wel wat te vinden.

Tevens heb ik alle spullen op voorraad liggen, dus vragen staat vrij.

Groetejs marco.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver woutje
Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 23 okt. 2013 16:03 
Gisteravond alles nog droog gemaakt net gekeken en lag natuurlijk niks onder @#+*§%$#
Remklauw er dus afgehaald en remblokjes verwijderd nu heb ik vermoeden dat het vloeistof bij het rubber langs heeft gelekt. Was daarachter lekker nat zeg maar.
Zegeringtang? Nog nooit van gehoord. Is dat een speciaal stuk gereedschap? Of is dat zo iets als een waterpomptang.
MAST de poot is niet vettig en is verder ook helemaal schoon

Schrijver woutje
Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 23 okt. 2013 16:09 
Wat tang betreft ben ik er uit zo'n ding heb ik hier wel ergens liggen

Schrijver MAST

Moderator 
#11 | Geplaatst: 23 okt. 2013 18:22 
Blijkbaar komt het dan van de remmen. Maar dan moet je remvloeistof reservoir (op het stuur) leeg of bijna leeg zijn. En als je in de rem knijpt, voelt dat "sponzig".
Wel vreemd dat het ineens is gaan lekken.
Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver woutje
Forum Lid 
#12 | Geplaatst: 23 okt. 2013 19:01 
Zit nu nog ongeveer halfvol of half leeg. Is maar net je het bekijkt.
Als ik de rem in knijp voelt hij sponzig aan ja.
Is idd vreemd.

Ik had hem dit weekend wel bijgevuld dat potje op het stuur. Kan het ook zijn dat het door overdruk komt. Zet de vloeistof uit als het warm word? Was gister veel warmer dan toen ik hem bijgevuld had

Schrijver MAST

Moderator 
#13 | Geplaatst: 23 okt. 2013 19:43 
Je hebt m bijgevuld, dan denk ik dat er blijkbaar al een lekkage was. De bijgevulde hoeveelheid is er weer uitgelekt.
Zover ik weet zet remvloeistof niet of heel weinig uit.
Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver woutje
Forum Lid 
#14 | Geplaatst: 24 okt. 2013 14:54 
Oke. Heb bij marco revisie zet besteld, haal ik vrijdag op en dan zaterdag maar vernieuwen. Dank voor de info

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 lekkende remklauw

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven