Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

carbs af stellen

 
 
Pagina  Pagina 2 van 2:  « Vorige  1  2

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#16 | Geplaatst: 15 nov. 2013 13:57 
voorraad naalden, sproeiers, heb ik liggen, dat is niet het probleem,
ik zit er aan te denken om de naald te veranderen, hierdoor krijg ik meer brandstof in het lage toeren gebied.

Groetjes Marco.

O dat met die injectie, daar heb ik ook al aan zitten denken, maar ik ben nog niet slim genoeg om dat te kunnen, en heb er ook nog niet de centen voor.
Maar ik begrijp heel goed wat we daar mee kunnen.
Echter heb ik er wel boeken over gelezen, en de mapping ban een blok is niet heel gemakkelijk.
Willen we dan met enkele of dubbele injectie per inlaat.

Groetejs marco.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#17 | Geplaatst: 15 nov. 2013 22:28 
Als 't vooral bij lage toeren pingelt wanneer je het gas opentrekt zou je ook eens kunnen kijken of je de vervroeging wat later kan laten beginnen?

Beste zou zijn als je brandstof had met een wat hoger octaangetal, dus in ieder geval de beste "super" er in. Je zou er ook nog eens zo'n flesje loodvervanger bij kunnen kiepen, wie weet helpt dat.

Dat allemaal in de veronderstelling dat 't echt pingelt, dat ken ik bijna alleen uit de "vak"literatuur en van enkele motoren die behoorlijk ziek waren. Niet zo makkelijk te genezen zonder proefbank en tijd/geld lijkt me. Je kan er misschien maar weer een dikkere koppakking in leggen, gaat die compressie weer beetje omlaag

plezier, Frans
CX500 Z 1978, zo'n rooie, met Rickman kuip
CBX650 E 1983, na veel werk 1e goede proefrit
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver Joram
Forum Lid 
#18 | Geplaatst: 16 nov. 2013 10:39 
Pingelen komt door of te hoge hoge compressie, te vroege ontsteking. Hierdoor verbrand de boel al terwijl de zuiger nog omhoog wil.

Aangezien je de compressie verhoogt hebt zal ik zeker 98 erin kieperen.

Pagina  Pagina 2 van 2:  « Vorige  1  2 
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 carbs af stellen

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

 
Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven