Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Koelvloeistof pijpje

 
Schrijver Tinus 1952

Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 8 dec. 2013 02:02 
Ik heb mijn blok van mijn CX500 losgehaald om het een en ander na te kijken.
Mijn vraag is: hoe haal ik op de achterdeksel de koelvloeistof pijp die in het achterdeksel zit los?
Kan ik die gewoon lostrekken of moet er iets anders gebeuren. Hij zit nogal vast en ik ben bang dat ik wat stuk maak.
Alvast bedankt.........Gr...Tinus
Honda CX500 1979 en Suzuki Burgman 650 Executive 2008 (Donateur 2024)

Schrijver Joram
Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 8 dec. 2013 03:51 
Gewoon trekken, zit met rubber ring om de buis in het slakkenhuis.

Schrijver Teto

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 8 dec. 2013 06:41 
Hij wordt wel eens vastgezet met siliconenkit, dan zit ie wat vaster.
Triumph Tiger 1050 ABS

Schrijver Tinus 1952

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 8 dec. 2013 11:20 
Bedankt..gaan we proberen.
Honda CX500 1979 en Suzuki Burgman 650 Executive 2008 (Donateur 2024)

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 8 dec. 2013 18:49 
Lukt het niet, maak dan het achtertdekseltje los die van het waterpomphuis, Pijpje heb je dan al los liggen, ik bedoel de beugeltjes, en dan laat hem gewoon in de slang naar de radiateur zitten. Je klapt deksel, pijpje in éénkeer op zij.

Normaal gesproken moet het zo los komen, maar in sommige gevallen zit het vast door roest, lijm, kit , of wat anders. Ik heb er ooit ééntje niet los kunne krijgen, deze zat zo vast dat ik de boel kapot heb gemaakt.
Dus ja het komt voor dat het erg vast zit. Echter 85% van de gevallen kun je zo los trekken uit het rubber.


Bij montage heel weinig kit gebruiken. Pijpje schoon droog en vet vrij houden,. O ring ook droog en vet vrij houden, ingang deksel iets in vetten met siliconen kit, weinig, net dat het een beetjes vettig is, en dan monteren.
Let er op dat de hele ring goed mee naar binnen gaat.

Lukt dat niet, bestel dan een GL650 pijp afdichting. Deze kan ook in de cx500, en is net wet beter.

Groetjes Marco.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver Tinus 1952

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 8 dec. 2013 21:00 
Marco.
Ik heb de achterdeksel van het blok al los. In verband met het controleren van de start koppeling (Het rammelde nogal na het starten)en ketting plus kettingspanners. (Het spul zag er overigens goed uit)Dat pijpje zit nog in de achterdeksel. Ik ga morgen nog eens proberen om hem los te trekken uit de deksel. Heb straks voor het terug monteren van het spul wat pakkingen en o ringen nodig. Ik stuur je nog wel een mail wat ik eventueel nodig heb, en wat de kosten daarvan zijn. Bedankt voor de goede raad.
Honda CX500 1979 en Suzuki Burgman 650 Executive 2008 (Donateur 2024)

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 9 dec. 2013 09:27 
Dat is prima, laat het me maar weten.
Ik doe je wel een aanbod.
Marcobecker@zonnet.nl

De veertjes waren die even lang?
Zat er nog redelijk wat spanning op?
En vooral, het rondsel, dat deel op het tandwiel wat in de rollen valt, was dat nog mooi voelbaar rond? Geen randen in geslagen?

En kijk even naar je spanner hoeveel ruimte hij nog heeft om te spannen.

Ga er vanuit dat een volledige uitslag ongeveer 75.000 kilometer is. Dus zit het ng op de helft, dan is 35.000 nog over grofweg.

Ik zie de mail wel voor bij komen.
Groetjes Marco.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Koelvloeistof pijpje

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven