Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

HELP, HELP - deel 2

 
Schrijver Anoniem
Gast 
#1 | Geplaatst: 28 dec. 2003 15:32 
Als eerste bedankt voor jullie antwoorden op mijn vorige HELP kreet. Hiermee ben ik aan de slag gegaan en het volgende blijkt: de gemeten weerstand over lichtblauw/wit en aarde (voorontsteking rechtercilinder) is niet goed. Ik heb gemeten met het (kleine) achterdeksel eraf en heb de stekkerverbinding losgehaald. Hierdoor is er geen invloed van de draad. Dit verklaart dus dat de rechtercilinder boven de 2000 toeren niet meer meedoet. Wat wel vreemd is (denk ik) is dat de gemeten weerstand kleiner is dan de waarde in het handboek. De gemeten waarde is 147 ohm terwijl het handboek 185-225 aangeeft. Is het een gek idee om een weerstand van 50 ohm is de draad op te nemen?

Het tweede probleem is moeilijker te verklaren. De gemeten weerstand over groen en wit is niet goed. Hiermee kan ik niet verklaren dat de linkercilinder niet loopt onder 2000 toeren en wel hierboven.
Tevens is de gemeten waarde over groen en blauw wel goed(?). De bedrading is geheel in orde.
De gemeten waarde is 255 ohm terwijl hethandboek 387-473 aangeeft. Ook hier dus een lagere weerstand terwijl ik een hogere (dus slechtere) zou verwachten. Ook naast een mogelijk verklaring tevens de vraag of het opnemen van een weestand van 150 ohm in de bedrading zou helpen?

Ik ga bovenstaande natuurlijk ook aan Sevior vragen. Ik weet dat de ontstekingspoel opnieuw is gewikkeld maar volgens mij is er niets gedaan aan de spoelen van de voorontsteking.

Het zal er wel op uitdraaien dat het blok er weer onderuit moet vrees ik.

Met motorgroet
Theo, dit heb ik weer, Homan

Schrijver mcu
Gast 
#2 | Geplaatst: 28 dec. 2003 17:00 
Als het een nieuw gewikkelde dynamo en ontstekingsspoelen betreft zou ik het probleem bij het revisie bedrijf neerleggen.

Normaal is het zo hoe minder weerstand hoe meer sluiting er in het betreffende onderdeel zit.

De schijf met de voorontstekingsspoeltjes moet natuurlijk wel in orde zijn.
Ik zou deze eens los doormeten.

De waardes van de gereviseerde spoelen zijn NIET goed.

Ik heb ook een complete set bij Sevior liggen voor revisie en verwacht een goed product en geen gezijk.Alvorens betaling zullen de Ohmse waardes moeten kloppen.

Wens je succes bij het verdere speurwerk.
Groet Marc.

Schrijver rupert
Gast 
#3 | Geplaatst: 28 dec. 2003 20:31 
Jongens,
Pas op met de meetwaarden van herwikkelde spoelen. Wanneer het herwikkelbedrijf een iets dikkere of iets dunnere koperdraad gebruikte bij het herwikkelen, zal de weerstandwaarde iets lager resp iets hoger zijn dan de originele waarden. Om goed te werken is het niet de weerstandwaarde maar wel het aantal wikkelingen om de magnetische kern die van belang is. De weerstand is alleen bij de originele Honda onderdelen een aanduiding dat alles in orde is.
Voor de stator is een dikkere draad ZEKER een goed idee ! Een lagere waarde is dus prima, zolang ze maar evenveel windingen gelegd hebben en dat is juist hun vak.
Groetjes,
Rupert

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 HELP, HELP - deel 2

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven