Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

startprobleem(pje)

 
Schrijver poomen
Gast 
#1 | Geplaatst: 29 dec. 2003 16:28 
Mijn CX slaat heel slecht aan. Na onderzoek blijkt dat de rechtercilinder geen vonk krijgt. Alle electronica vervangen maar dat helpt niets. Dus zit het inwendig, maar wat? De motor rijdt als hij warm is prima, dan doet ook de rechtercilinder mee. Toch weer de Dynamo? Deze zit er nog niet zolang in, en weinig gereden nog. Probleem is er dus bij koude motor.

Schrijver Hans

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 29 dec. 2003 18:10 
Hoi,

je schrijft ' alle elektronica vervangen' . Wat bedoel je daar precies mee.

Hans
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Schrijver mcu
Gast 
#3 | Geplaatst: 29 dec. 2003 20:37 
Ik zou de bougie doppen eens uitelkaar schroeven en oxide vrij maken zodat de weerstand minimaal is.
Normaal is dat 5K Ohm ivm de ontstorings weerstand.
Als je deze verwijdert en vervangt door een messing draadeindje van bv. een afgeknipt schroefje,heb je kans dat het starten beter gaat.

Altijd het proberen waard.

Succes Marc.

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 31 dec. 2003 17:35 
kan ook zijn dat je carburatuurs niet sincroon zijn dan kan hij ook maar op een poot lopen ,geef maar een beetje gas en hij loopt op twee cylinders
sluit twee vacuum meter aan de carburatuurs en je weet meteen alles
groeten ouwe_jan
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver poomen
Gast 
#5 | Geplaatst: 2 jan. 2004 10:56 
Hallo, beste wensen nog allemaal.

Ik was zelf even in de boonen dus reageerde even niet...
Met alle electronica bedoel ik cdi-unit, bougies, bobine's, kortom alles vanaf de bedrading die uit het blok komt. Resultaat blijft het zelfde. De carburator's moeten inderdaad ook een keer onder handen genomen worden, met name bij koude motor loopt het broerd. Maar dat is de oorzaak van slecht aanslaan niet. Rechter cilinder krijgt geen vonk. pas na een minuut draaien (op de linker cilinder) gaat deze medoen.

Schrijver Hans

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 3 jan. 2004 21:52 | Aangepast door: Hans 
Zo te zien heb je problemen met te hoge weerstanden in het elektrische systeem van de CX.
Ik zou eens beginnen met alle elektrische contacten te controleren op en te ontdoen van oxydatie (schuren en veel contactspray). Ook de bougiedoppen uit elkaar halen lijkt nodig. Daar zit vaak heel veel oxydatie in, en dientengevolge een te hoge weerstand. De bougiedop zelf mag maximaal 5 kOhm weerstand hebben; dus eerst doormeten (m.n. die van de rechter cylinder). Geheid dat je een oneindige weerstand meet!
Wat dat betreft steun ik Marc (mcu) en zijn oplossing.

Lukt het dan nog niet, dan hoor ik dat graag want dan 'moeten we dieper het blok in'.

Succes en groet
Hans
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Schrijver poomen
Gast 
#7 | Geplaatst: 4 jan. 2004 01:09 
Ik ga met die bougiedoppen aan de gang, en zal eerst de weerstand meten. resultaten laat ik nog horen.

Groeten en alvast bedankt,
Peter

Schrijver rupert
Gast 
#8 | Geplaatst: 4 jan. 2004 19:06 
Peter,
Als ik het goed begrijp heb je bij koude motor helemaal geen vonk op de rechtse cylinder en bij een warme motor wel. De voedingsspoel van de CDI (blauw en wit) is dus nog in orde omdat die voor de 2 cylinders dient. Specifiek voor rechts is het ontsteekspoel (lichtblauw op de CDI) en de bobine/bougiekop. Heb je de weerstand tussen lichtblauw en massa al eens vergeleken met die van oranje (linkse ontsteekspoel) en massa ?
Wat ik zou doen is de gele (yellow) en de rose (peach) draden naar de bobines eens omwisselen aan de CDI box. Wanneer je dan de motor laat draaien met startmotor (zonder bougies erin) dan zou rechts wel moeten vonken en links niet. Kan je dit eens uitproberen en iets posten ?

Schrijver sieds
Gast 
#9 | Geplaatst: 5 jan. 2004 21:32 
Ik heb hetzelfde "probleem" bij koude motor na een tijdje stilstaan dat rechts even niet meedoet.
Bij dagelijks gebruik dus niet. Volgens mijn Honda dealer is dit herkenbaar bij de CX en hoef je je dus geen zorgen te maken.
Wat de werkelijke oorzaak is weet ik niet.

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 startprobleem(pje)

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven