Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

koppeling

 
Schrijver fomoco
Gast 
#1 | Geplaatst: 30 dec. 2003 23:25 
Ik vraag mij af of de koppelingsplaten ook niet in een automatische vesnellingskan te vinden zijn die kunnen passen. Kan dat jammer genoeg niet vragen omdat ik geen oude platen heb. Volgens mij moet dat wel zo zijn. Kan eens horen bij een vriend die die bakken reviseerd en dan ineens de prijs erbij vragen natuurlijk hé. Mijn fietsje slipt door in de hogere toerentallen en das ambetand om rijden.
Groetjes

Schrijver mcu
Gast 
#2 | Geplaatst: 31 dec. 2003 10:44 
Wat moet ik hier nu op zeggen??

Marc.

Schrijver fomoco
Gast 
#3 | Geplaatst: 31 dec. 2003 15:43 
dat je het ook niet weet????
Mischien is er iemand die zich er ook mee bezighoud om onderdelen van andere voertuigen te passen of passend te maken en het zo goedkoper te maken want meneer Honda is nu niet bepaald de goedkoopste te noemen hé.
Ik bedoel alleen maar dat die koppelingsplaten verdacht veel lijken op die van een automatische vesnellingsbak. Alleen zijn er redelijk veel verschillende soorten versnellingsbakken en daardoor nog meer verschillende koppelingplaten. Begrijp je het nu een beetje?

Schrijver vlijm
Gast 
#4 | Geplaatst: 31 dec. 2003 16:36 
een setje koppelingsplaten is overigens niet idioot duur (€ 62 bij Roukama, misschien bij m'n eigen dealer nog wel goedkoper)

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 31 dec. 2003 17:27 
vraag 1 wanneer zijn de platen vernieuwd,vraag 2 waarom slipt hij niet in zijn 4 e vesnelling,probeer de motor tegen een muur blijf er op zitten en in zijn 2e versnelling 2000 toeren en langzaam je koppelingshandel loslaten kanje hem helemaal los laten dan is je drukgroep versleten ,slaat de motor af dan is deze nog goed,hoor het de 18 januarie wel wat het was
ouwe_jan
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver fomoco
Gast 
#6 | Geplaatst: 1 jan. 2004 19:19 
Ik weet niet wanneer de platen vervangen zijn geweest, heb de motor tweede hands gekocht. Hij begint door te slippen bij de 7000 toeren in elke versnelling dus denk ik niet dat de koppeling versleten is.Doorgaans heb ik er niet veel last van omdat ik zelden in dat toerental kom. Ben een rustige rijder. Heb ergens in het forum gelezen dat er nog mensen met dat euvel zitten en ook met een cx500C. Mischien ergens een ontwerpfoutje?
Groetjes

Schrijver rupert
Gast 
#7 | Geplaatst: 1 jan. 2004 20:24 
Wel, de mijne had dat ook toen ik hem kocht. Bleek dat de kabel van de koppeling iets te hard aangespannen stond. Nu zit er voldoende speling op de kabel en slipt hij nooit meer door.

Schrijver fomoco
Gast 
#8 | Geplaatst: 3 jan. 2004 12:47 
klopt, hebt ik ook na gekeken en de kabel wat bijgesteld maar hij blijft in de hogere toerentallen doorslippen.
Mischien eens andere olie proberen of toch maar de platen vervangen. ik geraak niet boven de 140 Km/h met windschermpje er op. groetjes

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 koppeling

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 3
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven