Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Blok goud/brons van binnen + nokkenasketting.

 
Schrijver Vince
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 3 jan. 2014 00:13 | Aangepast door: Vince 
Heren,



Ik was benieuwd, komt de goudkleur aan de binnenkant van het blok puur door een bepaalde olie die is gebruikt?

En een tweede vraag, dit blok heeft 70k gelopen. De nokkenasketting ziet er goed uit. De spanner staat zoals op de foto nog aan het begin. Kan het zijn dat dit blok niet al te lang geleden een nieuwe ketting heeft gekregen? Overigens heeft de ketting aan de linkerkant wat in het blok en een bout gevreten. Zover krijg ik de ketting nu niet mee, dus vandaar dat ik ook denk dat deze vervangen is.

Schrijver Joram
Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 3 jan. 2014 00:46 
Blok heeft die kleur, is een coating dacht ik.

Sowieso een nieuwe ketting aangezien de spanner helemaal aan het begin staat.

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 3 jan. 2014 06:06 
Kleur is van de olie, het blok is gewoon blank aluminium af fabriek. Geen probleem, als blok van binnen vuil was doordat een vorige eigenaar niet ververst heeft na paar honderd km een keer extra verversen met nieuw filter.

Ketting ziet er nieuw uit, controleer wel de geleiders op scheurtjes als je de boel toch open hebt.

Plezier, Frans
CX500 Z 1978, zo'n rooie, met Rickman kuip
CBX650 E 1983, na veel werk 1e goede proefrit
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver Vince
Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 3 jan. 2014 07:48 
Bedankt Frans, een nieuwe ketting vermoedde ik al. Ik zal inderdaad de geleiders extra controleren op scheurtjes.

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 3 jan. 2014 10:36 
kij ook eens op you tube,
Daar het ik wat filmpjes staan en uitleg over de distributie ketting, en dan zie je ook de verkleuring terug in het blok. Kijk op you tube: cx500 gl500 silverwing bloksamen bouwen.

Alleen chell helix kan een blok schoon houden, alle andere olie soorten geven verkleuring in het blok.

Lig er niet wakker van, het ziet er goed uit.

Groetjes marco, geschat nog 60k vrij rijden met de ketting.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Blok goud/brons van binnen + nokkenasketting.

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven