Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Flicka lekker laten lopen??

 
 
Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende »

Schrijver chantal

Bestuur 
#1 | Geplaatst: 4 jan. 2014 10:35 
jaja hier is ze weer. Nadat Flicka een tijdens een rit stil was gevallen en ik het te druk had ben ik nu bezig geweest met de caburateurs. want dat moets toch nog gebeuren. heb altijd wat problemen gehad met natte bougie aan rechterkant en toch slecht startten.en onderweg stil vallen. nu heb ik de cabs helemaal uit elkaar gehaald, schoongemaakt en opnieuw in elkaar gezet zoals ik ze uit elkaar heb gehaald. en volgens het werkhandboek de afstelling gedaan. Flicka loopt wel maar niet helemaal lekker.

nu is mijn vraag:
moet ik het in de cabs zoeken of in de ontsteking dat de bougie nat blijft en niet lekker loopt. zelf denk ik van wel want denk dat het wijst op een niet goede verbranding....

en kan ik dan kijken of het met alleen een andere cdi anders is, of moet ik gelijk kijken naar bobines, bougies zelf, en misschien nog wat??

ik weet het ff niet, maar ik wil heeeeel graag weer rijden met Flicka zonder dat ik bang hoef te zijn dat ze onderweg stil valt. en ik ze niet meer aan de praat krijg.

groetjes chantal (die over 2 weken op FLicka wil komen naar de borrel)

Schrijver peter cxje

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 4 jan. 2014 10:55 
Staan beide carbs wel synchroon? Want dat gaat ze niet lekker lopen.
Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat.

Schrijver A Koopmans

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 4 jan. 2014 11:11 
weerstanden uit de bougie doppen en de corrosie van draad en dop weghalen

Schrijver chantal

Bestuur 
#4 | Geplaatst: 4 jan. 2014 11:38 
Arnold, daar had ik al aan lopen denken, en stond al een beetje op de planning.en ook ff met andere cdi proberen

peter, ik weet het niet, maar is ook iets om na te kijken. ff kijken of iemand in de buurt dat kan met mij. en anders moet ik naar etten leur naar de motor cycle workshop (waar we vaker komen en altijd heel gezellig is, kost alleen wat geld en heb ik momenteel niet zoveel)

gr chantal. (die met alle ideeen blij is)

Schrijver peter cxje

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 4 jan. 2014 11:44 
Ik weet niet waar je woont, maar zou het voor je kunnen doen.
Ik woon in Hillegom
Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat.

Schrijver MAST

Moderator 
#6 | Geplaatst: 4 jan. 2014 11:46 
Ik denk dat je het moet zoeken bij de ontsteking. Een natte bougie geeft idd aan dat er geen ontbranding plaats vind, zoals je zelf al schrijft.
Een andere cdi ( waarvan je weet dat ie het wel goed doet) proberen, of nieuwe bougies plaatsen en verder de andere tips die al gegeven zijn toepassen.
Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver chantal

Bestuur 
#7 | Geplaatst: 4 jan. 2014 11:50 
Peter, ik woon in hoogerheide, dat is 131 km va je vandaan. wel leuk ritje maar ff kijken of iemand in de buurt het kan.

Marcel, thanks, gaan we zeker proberen.

gr chantal (die gauw gaat beginnen heeft er zin in)

Schrijver peter cxje

Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 4 jan. 2014 12:14 
dat is wel erg uit de buurt
Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat.

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 4 jan. 2014 12:47 
Weerstand uit de bougie dop halen.

Kijken of er wel mooie vonken zijn.
En is de luchtfilter wel schoon?
Hoe is het met de vlotter?
Dicht die wel af?
En zitten de spoeiers wel goed?

Normaal gesproken kom tiemand met het probleem, en heeft zelf nog niks gedaan. Nu heb je de carbs schoon gemaakt, en nu is het moielijker om storing te zoeken.......

Dus was de storing er voor ook al?
Zo ja, dan kan het de cdi unit zijn en of dynamo......

En laten we niet vergeten de klepspeling...... Die moet er ook zijn.


Groetjes Marco.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver chantal

Bestuur 
#10 | Geplaatst: 4 jan. 2014 14:35 
Weerstand was er al uit.nieuwe bougies e ze startte iets beter. Maar met andere cdi startte ze gelijk en liep stationair Veel beter en lekkerder. Alleen met gas geven valt ze stil boven de 3000 toeren....

marco ja de storing was ervoor ook al. Eigenlijk altijd geweest.vlotter dicht af volgensmij maar weet t niet zzeker. Als sproeiers verkeerd zitten hebben ze het altijd gedaan....luchtfilter is schoon.

zoek verder hoe en wat....

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#11 | Geplaatst: 4 jan. 2014 14:52 
Ik heb nog een paar vragen.....
en ook antwoorden.....

Ik denk dat het niet de cdi unit is.
Wel moet je eens een test doen. Uitsluiten of het wel die kant is.

Laat de motorfiets bewust op die probleem kant draaien, maar dan ligt de ander bougie dop los. Pakt hij nu wel op?????? En als hij op pkat, en je drukt de bougied dop aan de goede kant terug, heb je dan het probleem weer. Als dat zo is, dan is het de dynamo.

Nog een vraag dus...

Het probleem is dat hij nat loopt. Ik heb bij werner begin vorigjaar een probleem gehad wat hier op lijkt.

Er is simpel achter te komen.
Waar het om gaat is dat de gas schuiven soepel moeten bewegen. Als blijkt dat na iets gas geven de gasschuif probleem kant iets boven in blijft hangen, dan is dat je probleem.

Het kan zijn dat je tijdens montage kracht hebt gebruikt on de onderdrukbox van de vacuem gaschuif. Die bussen boven aan de carbs. Met kracht bedoel ik dat je bijvoorbeel een bandelichter hebt gebruikt om de carbs op hun plek te drukken.
Hierdoor is er een deukje ontstaan in de onderdrukbox. Die laat de gaschuif niet meer terug vallen.
Gevolg, geschuif geheel open, gasnaald hoog, doorgang benzine hoog, en als je dan het gas dicht doet, is de onderdruk ook bog hoog. Gevolg, zuipt benzine.

Wat kun je doen. Demonteer carbs, kijk in de achterkant van de carbs ingangen. Zie de gaschuiven, staan die netej tot aan de bodem???? Bij verschil is dat al een probleem.
Ik heb het niet over de gas kleppen, maar de gasschuifen. Beweeg die eens met de vinger? gaat dat soepel?

Wie weet is dat je probleem. Ik kijk later vandaag nog wel even wat je antwoord is.
Werner beinhard weet er alles van.......
Groetjes Marco.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver chantal

Bestuur 
#12 | Geplaatst: 4 jan. 2014 15:05 
en toen ging voor mij het licht uit voor vandaag in mijn hoofd... alles wordt druk en wazig dus ff stoppen met sleutelen helaas. maar morgen ga ik het zeker nakijken marco. na het voorval vorig jaar met werners cabs hebben we voorzichtig en zonder gereedschap de boel ge de- en monteert. nouja natuurlijk wel schoreven en bouten met gereedschap los en vast draaien. maar dat wil niet zeggen dat het niet zelfde geval kan zijn... dus morgen gewoon weer dat ding eronder uit halen en inspecteren...

hou jullie op de hoogte

gr chantal (thanks allemaal voor het meedenken)

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#13 | Geplaatst: 4 jan. 2014 15:39 
Kijk goed of je verschillen ziet, wie weet is er met schoon maken wel een ander probleem ontstaan.
Let ook op de rubber dopjes, en net te vergeten, de gasnaald busje onder in de carbs. Zicht baar door de ingang.
Let dus op verschillen.
Vergelijk, zie en voel....

Op dit moment op jouw verhaal afgaande, komt er teveel benzine in de verbrandings kamer.

Tip, als je lef hebt, en je bent in staat om dingen uit te wisselen, monteer alles wat links zit rechts, en doe dat ook met de bobines.

Wil je nog een stap verder, jat dan de carbs van werner.............
en doe daar een test mee.

Ik kan niet beloven, maar ik heb momenteel een gl500 carb los liggen, en wie weet kan ik nog wat op you tube zetten voor je.....
Maar dat is geen gerantie....

groetjes marco.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver beinhart

Bestuur 
#14 | Geplaatst: 4 jan. 2014 15:50 
marco,

het is beinhart met een T, niet met een d

groetjes werner (nee we hebben niet tegen die ronde dingen geslagen)
prettig gestoord (niet voor iedereen even prettig)
mail; beinhart@home.nl

Schrijver Tinus 1952

Forum Lid 
#15 | Geplaatst: 4 jan. 2014 16:31 
Werner.
Je zou ook jou Ignitech even over kunnen zetten. Weet je in ieder geval of het aan de CDI ligt ja of nee. Gr...Tinus
Honda CX500 1979 en Suzuki Burgman 650 Executive 2008 (Donateur 2024)

Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende » 
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Flicka lekker laten lopen??

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

 
Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven