Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Update ouwe CX 500 gl

 
Schrijver Albert Bloem
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 7 jan. 2014 10:55 
Goedemorgen;

Het is voor elkaar, de CX rijdt als nieuw............
Gedaan:
Lagers achterwiel
Nieuwe achterband
Olielekkage verholpen
remklauwen gereviseerd
1001 andere dingetjes (je kent het wel)
Maar.......de fiets heeft mij nu reeds twee maal keurig heen en weer gebracht naar mijn werk en ik moet zeggen het loopt heeeeel anders als de doorsnee Honda, tikkie rauw maar wel een hoge funfactor.
Wat mij een beetje tegenvalt is het enig gebrek aan vermogen in de hogere regionen, misschien weer een kapot "dingeteje"...?
Maar iedereen die mij heeft geholpen via deze site met raad en daad hartstikke bedankt en Marco bedankt voor het leeghalen van je magazijn en je deskundige adviezen!
Doe maar gewoon dan doe je al gek genoeg.

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 7 jan. 2014 12:06 
humor.....

Vermogen, als hij harder dan 140 gaat, danheb je reeds 45 pk in gebruik.
Veel meer zal het niet worden.
Bij 150 is de gang er wel uit, maar....
er kan een hoger snelheid behaald worden door lang aan het gas te hangen, wind mee te hebben, en eenbeetje gelukt te proeven, en en en dan gaat hij over de 160 kilo meter per uur.
170 is wel de max die hier behaald wordt.


Maak je rooster in de lucht filterbox eens schoon, deze kan vuil zijn, en dat scheel top vermogen.
Ik zelf heb deze verwijderd, en het is merkbaar. Pas op. Brandstof mengsel kan nu wat te arm worden.
Daarom zeg ik ook, schoon maken met remmen reiniger en dus af spuiten en droog blazen terwijl dat ding op zijn plek blijft zitten.

Groetjes Marco.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver theojansen
Gast 
#3 | Geplaatst: 8 jan. 2014 10:42 | Aangepast door: theojansen 
140km, echte km, betekent bij een Silverwing 500 ongeveer 9000toeren en 36Pk!! aan het achterwiel. 140km is al echt hard gezien de grote kuip en de Pk's.
De vermogenskromme loopt dan al weer terug, dus als ie veel harder gaat is dat bij een standaard Gl alleen met wind mee enz..
Groet, theoj

Schrijver Albert Bloem
Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 8 jan. 2014 13:02 
Ik heb maar gewoon een bloot dingetje............geen kuip dus!
Doe maar gewoon dan doe je al gek genoeg.

Schrijver peter cxje

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 8 jan. 2014 14:44 
140 bij 120 heb ik het idee dat mn blok er onderuit komt zoveel herrie maakt ie. zal wel aan mij liggen
Normaal kom ik niet boven de 100 uit
Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat.

Schrijver theojansen
Gast 
#6 | Geplaatst: 8 jan. 2014 21:23 
Albert, je hebt toch een Gl met een 16 inch
achterwiel? Ok, geen kuip, maar kijk maar eens bij ''over techniek'' bij de test van een nieuwe GL500. Destijds liep dat niet harder dan 156. Vergeet niet dat je motor een jaar of 25 is en het nieuwe er wel vanaf is.
De gewone CX of de E loopt wel aardig wat sneller. Moet je er plat op liggen, dat wel.
theoj.

Schrijver Hans Brune

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 8 jan. 2014 21:51 
Over achterbandjes en toeren: 16 inch = 40,6cm + bandje 130/90 (dus 0,9x13cm hoog) is totaal wieldiameter 64cm. Dat x pi, omtrek dus 201 cm. MAST en ik hebben dat ff bij Theoj nagemeten: omtrek klopt exact.
Bij 7000 toeren en 5e versn (0,931:1), en prim (2,242:1) en sec (3,091:1)overbrenging is dat 18,08 toeren aan het achterwiel per seconde. Maal 2,01m = 36,3 m/s = 131 km/h.
Wat MarcoBecker desgevraagd bevestigde. 140km/h zal dus 7500 toeren zijn? Als GL500 blok = CX500 blok?
Groet,
hans

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 8 jan. 2014 22:29 
Achter dat rekenwerk ben ik al eens aangeweest. Gelukkig weet ik een beetje wat ik moet optellen, vermenigvuldigen en dergelijke. Ik heb het échte rekenwerk door Excel laten doen, daar ben ik te lui voor.....

Het rekending staat HIER klaar voor mensen die er belang bij hebben. En ja, dat komt ongeveer (afgerond) op dezelfde waarden uit.

Harmony,
Hans.
( waarom zelf rekenen als de computer het ook kan ? )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver Hans Brune

Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 9 jan. 2014 14:50 
Wooow! Excel(lente) file. Als je zo'n file maakt ben je niet lui...Meteen gedownload en in mijn motormapje gezet, dank. (ook dank voor je draadje over claxon, hielp erg).
Groet,
HansB

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Update ouwe CX 500 gl

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven