Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

cardan assen

 
Schrijver tonnie van osch
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 12 jan. 2014 11:56 
is er een mogelijk om een langere cardan as te krijgen om het makkelijker te maken voor een hardtail te maken

groetjes tonnie

Schrijver MAST

Moderator 
#2 | Geplaatst: 12 jan. 2014 12:25 
Zover ik weet zijn er geen (standaard) langere cardanassen. Als je een langere as wil hebben, zal je er zelf een moeten verlengen.
Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 12 jan. 2014 12:46 
volgens mij zit er verschil tussen een GL500 uitvoering en een CX500 uitvoering.
Het is denk ik maar 5 cm, maar er is volgensmij verschil........

Helaas heb ik deze assen niet zo even los liggen, en kan ik even na meten, dus dat is nu even vervelend....

Groetjes Marco.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 12 jan. 2014 17:58 | Aangepast door: brinkcx 
Met alleen een langere as kom je niet ver, de achterbrug moet ook langer. Dat alles verlengen is wel eens vertoond maar dan moet je wel heel goed kunnen lassen, draaien enz.

De meeste CX hardtails gebruiken of standaard frame met vast stuk ipv de vering of men maakt zelf een nieuw achterframe bovenop de swingarm.

Lijkt mij persoonlijk erg onprettig om te rijden maar ieder z'n smaak, en t blijft een CX !

Plezier, Frans
CX500 Z 1978, zo'n rooie, met Rickman kuip
CBX650 E 1983, na veel werk 1e goede proefrit
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 cardan assen

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven