Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Zadelplaat maken van PE

 
Schrijver Wtuinman
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 16 jan. 2014 12:40 
Hallo mede cx rijders
Ik ben mijn motor aan het verbouwen tot café/tracker en ga zelf een zadel maken die nauw aansluit op frame en custom tank want ik heb een cx (z) en ga het doen van pe ( polyethyleen 8 mm dik dit kan je verhitten in een oven langzaam tot 150-180 graden dat het rubberig wordt en dan kan je als je je frame hebt ingetaped er overheen draperen , kan over alle vormen dus ook andere mallen etc het hard uit in 10 minuten en is dan vormvast , en je kan er in nieten zonder dat het scheurt als polycarbonaat of plexiglas

Hopelijk hebben jullie er wat aan groeten Wilmar

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 16 jan. 2014 16:41 
Nouw, zeker... Ik heb zelf met PP poly prop gewerkt, en ja, maar nooit de link gelegd met het maken van een zadel.
Waarom poly prop, je kunt het ook lassen met een ver edelde verfstripper.
Dan voer een je soort lasdraad in, en door de warmte kun je het dan aan elkaar plakken. Zo kun je hier en daar ook riggels of anders zaken toe brengen...

Groetjes Marco.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver Wtuinman
Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 16 jan. 2014 18:00 
Dat is idd ook een goede ik maak vaak gebogen plexiglas deurtjes op maat in een oven over een mal maarja pe is lekker stug en breekt niet en prima thuis te doe po is idd ook een goede optie weet alleen niet wat het in kosten Dort kan nu bij xl stunter 1x1 m pe halen 8 mm dik voor 31 euro kan je aardig wat kapjes etc zadels uit halen groeten Wilmar

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Zadelplaat maken van PE

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven