Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Wie geeft mijn CX500B een beurt ?

 
Schrijver Windmeijer
Gast 
#1 | Geplaatst: 6 jan. 2004 19:45 | Aangepast door: Windmeijer 
Ik heb een CX500A uit 1983 en sinds ik 'm heb (nu 3 jaar) heeft ie eigenlijk nooit enige vorm van onderhoud gehad (behalve een nieuwe accu, voorband en een beetje olie). Ik heb er inmiddels 2-3000 km mee gereden. Hoog tijd voor een goede winterbeurt maar zelf ben ik niet zo handig met motoren.
Wie wil dit (uiteraard tegen een passende betaling) voor mij doen ? Ik woon in Uden.
Erik Windmeijer

Schrijver jverbruggen
Gast 
#2 | Geplaatst: 6 jan. 2004 21:12 
ikzelf woon in Volkel en kan wel enkele dingen vboor je nakijken, heb namelijk zelf ook een cx500 en onderhoud deze zelf, ben in het bezit van een werkplaatshandboek en een schema voor het periodieke onderhoud. Neem even kontakt op met nummer 0413-273270.

Schrijver Hans

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 6 jan. 2004 22:16 | Aangepast door: Hans 
Hoi Erik,

Het beste is (eventueel onder deskundige leiding) zoveel mogelijk het normale onderhoud zelf te leren en uit te voeren. Je kunt je bijv. nog opgeven voor de Workshop Onderhoud.
De CX is niet moeilijk en al helemaal niet veeleisend. Wel is ie kritisch op een aantal punten. Je kunt (zelfs al heb je 2 linker handen) heel veel aan een CX zelf doen. Het enige wat nodig is is vertrouwen in jezelf. En dat leer je door het gewoon te doen.

Het aanbod dat je al hebt kan daartoe het opstapje zijn. Niet hem alles laten doen, nee zelf doen op zijn aanwijzingen!

Succes,

Hans
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Schrijver fgeurts
Gast 
#4 | Geplaatst: 22 maart 2004 18:26 
Misschien makkelijk om weer een keer een workshop te houden aan het einde van dit jaar of zo, want ik ben ook zo'n figuur met 2 linker handen.

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 25 maart 2004 09:00 
Zal maar uit kijken met je tweelinkerhanden aan het stuur van een CX [gijntje] mijn vader zij altijd met schade en schande wordt je wijzer dus probeer maar eens wat .
Daarna komt de vakman om de hoek kijken of een Workshop.
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver Anoniem
Gast 
#6 | Geplaatst: 18 april 2004 13:22 
nieuwe olie, kleppen stellen oliefilter veriewen, 2 boegies ver vern
cardan oilie vernieuwen, vet nippels door smeren, lucht filter vervangen rem controle verlichting contrleren
100 E bij swinkels tilburg

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Wie geeft mijn CX500B een beurt ?

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven