Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

gl500e houd in bij regen

 
 
Pagina  Pagina 1 van 3:  1  2  3  Volgende »

Schrijver honda hans
Gast 
#1 | Geplaatst: 8 feb. 2014 23:08 
Mijn vrindin heeft een honda gl500e welk in de regen. Of nat wegdek inhoud bij lage toeren. Iemand ervaring mee. Bogies zijn nieuw. Kleppen staan optijd. Carburateurs zijn schoon. Dit gebeurt alleen bij regen of nat wegdek.

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 8 feb. 2014 23:45 
Hallo Hans,

Welkom hier.

Mijn CX500z had precies hetzelfde. Daar zit een Polaris kuip op, en zodra het regende was het inhouden en sputteren.

In mijn geval was het reproduceerbaar:
CX op de oprit, starten, tuinslang erbij en proberen....... totdat op een bepaald moment de motor begon te sputteren.

Onder aan elke carburateur hangt een slangetje, waar in mijn geval een druppel water aan bleef hangen. Die druppel werd opgezogen/sloot 'iets' af, (ik ben geen carburateur expert) waardoor de motor slecht ging lopen. De oplossing was: slangetjes verleggen tot achter het rechter zijdeksel. Daarna nooit meer last gehad, en het heeft echt wel geregend .......

Voor mij heeft het geholpen.

Harmony,
Hans.
( gl500e en CX500+Polaris is wat anders, maar je weet maar nooit )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver honda hans
Gast 
#3 | Geplaatst: 9 feb. 2014 01:08 
Die slangentjes zijn er om evt. Water uit de flotterkamer te laten lopen. In de carburateur wordt de slangentjes afgesloten door een schroefje. Mijn vraag is dan ook ho er kan daar water in gezogen worden. Als iemand dat weet dan hoor ik dat graag.

Schrijver udent

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 9 feb. 2014 09:40 
rijdt een s even zonder luchtfilter, is het dan over?
\warer nevel en vacuum achter de kuip kunnen de oorzaak zijn.

GrTheo.
theo cx ds

Schrijver honda hans
Gast 
#5 | Geplaatst: 9 feb. 2014 09:59 
Beste theo,

De GL500E serie nummer 1000xxxx is bedoelt voor de japanse markt. Hij lijkt op de cx500 custum allen staat op deze motor op de zijdeksel Custom Win. Mijn inziens moet het met vocht te maken hebben. Carburatie, etc moet die ook bij droog weer deze kuren vertonen en dat doet i niet. Slangentje van de carburateur hangen wel voor het achterwiet. Daar waar de regen opspat. Ga vandaag deze afplakken en wachten tot het gaat regennen.

Schrijver Marcel Gosselink

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 9 feb. 2014 10:14 
Het kunnen ook slechte bougiekabels zijn. Tip: motor starten in het donker en met een plantenspuit de bougiekabels en directe omgeving benevelen. Eventueel overspringende vonkjes zie je dan onmiddellijk.
Wat is CX rijden toch heerlijk...vooral na weer eens een paar uurtjes sleutelen :-))

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 9 feb. 2014 10:23 
Hans,

Je hebt helemaal gelijk. De slangetjes worden afgesloten met een schroefje.

Toch, zoals iemand anders zou zeggen "en nu komt het" .......

Diezelfde slangetjes zijn ook van de overloop. Blijft de vlotter hangen, dan drupt er daar, schroefje of geen schroefje, benzine uit. Ergo: directe verbinding met de vlotterkamer.....

Harmony,
Hans.
( hoopt dat de eenvoudige oplossing ook werkt: het regent gelukkig )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver honda hans
Gast 
#8 | Geplaatst: 9 feb. 2014 10:26 
Gisteravond de komplete ontsteking, van bougies, bobines, bougiekappen, met ontstorder, bekabeling, transistorschakeling uit elkaar gehad, schoongemaakt en weer gemonteerd. Tevens in het donker de truk met de plantenspuit gedaan. Daarnet de benzine overloop slangentjes los gehad en gevoelt of in deze een vacuüm onstaat.

Schrijver sieds

Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 9 feb. 2014 10:55 | Aangepast door: sieds 
Aha, bougiekap met ontstorder

Ga die weerstand maar verwijderen.
En ga dat luchtfilter zoals Theo zegt ook maar eens uitproberen.

Hoe en wat vind je bij zoeken op het prikbord.
CX 650Custom - CB 650Custom 'four' - VT 750Custom 'Shadow'- 3 x '83
'Leaver dea as slaef'

Schrijver Erik1

Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 9 feb. 2014 11:53 
Ik had het zelfde probleem, bij regen inhouden.

Ik heb toen de 2 slangetjes onder de carburateurs wat korter gemaakt (afgeknipt) en een dikker stuk tuinslang om die 2 slangetjes naar beneden gedaan. Mocht een carburateur over lopen dan gaat de benzine toch netjes weg door de dikke slang.

Groet Erik.
~ Gespaakte 50's CX(Mooiste CX SJK 2016) ~ De Gouden Deauville ~ PAv40 aanhanger ~ Nu eigenaar van een heerlijke Fiat 500TC (Turbo Cabrio) ~ Donateur 2022 ~ www.EriKunst.nl ~ www.vanengelenhoven.net ~

Schrijver honda hans
Gast 
#11 | Geplaatst: 9 feb. 2014 12:14 
Beste Eric,

ik heb daarnet in de regen gereden met afgeslofen slangetjes. Twee schroefjes er in gedraait. Maar naar 5km hield hij weer in. Pakt dan niet het gas op. Naar flink gasgeven gaat hij weer als de brandweer. Als de motor inhoud, maakt het geen verschil als ik links of rechts de bougies dop er aftrekt. Het lijkt net of er vermogen weg valt. Maar water opzuigen elke carburateur lijkt mij erg sterk. Ik heb gemeten (in de mond houden van de slangentjes) of er een zuiging was. Deze was niet aanwezig. Er moet wel 30 cm. Water omhoog gezogen worden?

Schrijver dirk413
Forum Lid 
#12 | Geplaatst: 9 feb. 2014 12:51 
voor mijn gevoel is het ook de ontsteking.
je zou dus de bobines, bougie kabels en de bougie doppen kunnen controleren op bv barstjes en scheurtjes.
mijn gevoel zegt vocht doorslag..
de hier al genoemde planten spuit test lijkt mij dan ook een goede optie..
ook zou ik de doppen op weerstandjes controleren en deze indien aanwezig verwijderen, zoals hier voor ook al genoemt..
succes

Schrijver dirk413
Forum Lid 
#13 | Geplaatst: 9 feb. 2014 12:56 
ook zou ik de bedrading van de pulsgevers naar de nec units en naar de bobines controleren..

Schrijver MAST

Moderator 
#14 | Geplaatst: 9 feb. 2014 13:05 
Kijk eens of de ontluchtings pijpjes van de carburateurs dicht zitten. Soms start een CX slecht als die een tijdje stil staat. De benzine verdampt dan via die ontluchting. Dat wordt wel eens verholpen door de ontluchtingspijpjes af te dichten. Gevolg daarvan kan zijn dat de motor in de regen gaat inhouden.
Ik heb dat ooit gelezen op een Duitse site, maar kan dat nu niet terugvinden.
Marcel. ( die pijpjes zitten aan de boven/achterkant van de vlotterkamers)
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver waffie
Forum Lid 
#15 | Geplaatst: 9 feb. 2014 13:42 | Aangepast door: waffie 
Ik vroeg het me last ook al af waar de wijsheid vandaan kwam om juist de weerstand te verwijderen van de R bougie kap want als er ergens een probleem zit dan is het zeker niet daar.
die weerstand zit daar voor een bepaald doel.
(Electro Magnetic Interference) en radio ontstoring
het probleem komt mij erg bekend

oplossing zit in de controle en mogelijke vervanging van de bobine/kabel/bougiedop
probeer het maar..
www.msd-motorbandenservice.nl

Pagina  Pagina 1 van 3:  1  2  3  Volgende » 
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 gl500e houd in bij regen

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

 
Nu online: Gasten - 1
Members - 1 [ Jaime Pescador ]
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven