Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Hoofdremcylinder reviseren CX500C

 
Schrijver Kees de Jong
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 9 feb. 2014 15:19 
Goede zondag ,

Ik wil mijn hoofdremcylinder reviseren van mijn CX500C, de vierkante met 2 schroefjes, maar ik krijg de plunjer er niet uit, moet het reservoir er eerst af, en ja hoe?
mvrg. Kees de jong
Beter goed gepikt dan slecht bedacht.

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 9 feb. 2014 18:44 
Onder het rubber van de cilinder zit een cirklip. Deze los nemen. Dan kan de cilinder richting de remhandel er uit genomen worden. Vierkante potje kan gewoon zitten blijven.
Ik heb even niet de prijzen bij de hand, maar ik heb verschillende nieuw en imitatie op voorraad liggen.
Als je daar meer informatie over wil, en foto's dan even prive mailen op: marcobecker@zonnet.nl

Wat je doet is dat je het rubber bescherm dopje om het uitstekende cilinder deel weg neemt. Die gaat altijd kapot als je dat doet. Dan zie de de kale cilinder. Daar waar de cilinder stopt, het zichtbare deel dus, zit een ring. Deze moet je er vaak uit pielen. Het help als je de cilinder er indrukt. Dan heb je meer ruimte en zie je de ring cirklip ook zitten.'
Dan als de cirklip weg is, zal de cilinder er zo uit komen. Dan een rubbertje, en dan een veer.

Meer is het niet.

Let op:
Ik zie staan, cx500c.
Is deze met 1 of twee schijven.
Wil je het zeker weten welke jij nodig hebt, dan moet je de oude cilinder de dikte even op meten. Er zijn bij het c type verschillende in omloop.
Let daar op.

Mocht je vragen hebben, mail gerust.

Het kan ook maar zo zijn dat ik hem op marktplaats al aanbied. Maar let op, meet je dikte na.
groetjes Marco.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Hoofdremcylinder reviseren CX500C

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven