Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Motor slaat plotseling af, een verhaal.

 
Schrijver Orm
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 8 jan. 2004 13:15 
Gisterochtend normaal naar het werk vertrokken op mijn GL500. Na ongeveer 3 Km hield de motor plotseling sterk in (alsof de benzine op is) en sloeg af.
Met geen mogelijkheid meer te starten. Na gecontroleerd te hebben of ik wel benzine had (genoeg) maar de Wegenwacht laten komen (uurtje wachten).
1e vraag: Heb je wel benzine (Ja dus)
1e reaktie van de WW: ontsteking doet het niet.
Bougiekap eraf, kap van kabel af getrokken (zat wat weinig ruimte op de bougiekabel). Kap er weer op, bougie uit de WW-auto erin. Starten, mooie vonk.
Benzineslangetje los en kraantje open, geen benzine.
Op reserve, geen benzine.
Tank openen en schudden, benzine klotst uit de tank.
Misschien vacuum kraantje, dus starten, geen benzine.
Kraantje verstopt? Doorblazen met perslucht (Die jongens hebben ook alles mee), geen benzine.
Met een zaklantaren goed kijken en ja hoor, vacuum slangetje op de benzine kraan ligt eraf. Slangetje erop, starten en Hoera! Benzine.
Benzineslangetje erop en starten maar. Hoera, hij loopt.
Nou, zegt die WW, loopt niet mooi, laat maar even warm draaien.
Motor loopt slecht, soms stopt 1 van de cilinders, slaat regelmatig af, je hoort een soort plof/puf geluid bij de rechter cilinder, loopt alleen met volledig uitgetrokken chocke.
WW probeert de bougie eruit te halen, maar heeft geen passende sleutel.
Hij weet het niet meer. Of ontsteking, of kleppen, of carburateurs niet goed.
Afslepen naar de garage mag hij niet regelen, want ik heb geen woonplaatsservice en volgens het adres waar ik stilstond is dat nog in mijn woonplaats (1 km buiten het dorp).
Mijn garage neemt niet op en de WW vertrekt na mij sterkte gewenst te hebben (hoefte niets te betalen en ook niet alsnog woonplaatservice af te nemen, waarvoor dank WW).
Motor naar huis duwen zag ik niet zo zitten, laten staan ook niet, dus toch maar starten en in z'n 1 met 6000 toeren een paar honder meter kunnen 'rijden' voordat hij afsloeg. Na ongeveer 8 keer starten, rijden, afslaan de laatste 300 meter naar huis geduwd (puf, hijg).
Motorzaak heeft gisteren de motor met een aanhanger opgehaald en hij wordt vandaag onderzocht. Ondanks de drukte met voorrang omdat hij weet dat ik elke dag rijdt en eigenlijk niet zonder motor kan. Hij dacht eerst aan vervuilde carburateurs, omdat die leeg gereden zijn, maar sloot ontsteking ook niet helemaal uit (hoop ik niet).
Vandaag dus met de auto naar het werk (voor het eerst in 3 jaar). Vanmiddag maar even langs de zaak om te horen wat er aan de hand is.

Ik houd jullie op de hoogte.

Orm.

Schrijver coenox

Voorzitter 
#2 | Geplaatst: 8 jan. 2004 13:19 
Ik gok vrees ik op de ontsteking.

Succes,
Coen
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work - Thomas Edison

Schrijver mcu
Gast 
#3 | Geplaatst: 8 jan. 2004 14:54 
Carburateurs zou fijn zijn maar meestal ontsteking.

Ben benieuwd wat de conclusie word.

Gr M

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 8 jan. 2004 20:34 
kan ook het contact slot zijn
ouwe_jan
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver Orm
Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 9 jan. 2004 13:25 
Hallo allemaal,

Net de motor opgehaald. Het viel allemaal wel mee. Doordat de carburateurs helemaal leeg gereden waren, zaten beide stationair sproeiers verstopt. Na de gehele carburateurs gereinigd te hebben en weer afgesteld en synchroon gesteld te hebben loopt hij nu weer zoals het hoort.
Gelukkig niet de ontsteking en de kosten vielen met € 60,- ook wel mee.

Orm.

Schrijver Floris
Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 9 jan. 2004 14:12 
€ 60 is inderdaad weinig geld voor reinigen en synchroniseren van carbs.

Maar wat ik niet begrijp is waarom sproeiers verstopt raken als je de vlotterkamer leegrijdt. Kun je daar nog iets meer over zeggen?
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Schrijver The Red Baron
Gast 
#7 | Geplaatst: 9 jan. 2004 20:41 
Als ik jouw lange bovenste verhaal lees herken ik het euvel wat ik ca. 8 jaar geleden had met mijn GL500. Bij mij kwam ook de ANWB na lang wachten. Er kwam wel benzine uit de kraan maar niet overvloedig. Als ik dan startte liepen de vlotterkamers vol en even gasgeven en ze waren weer leeg. De ANWB heeft toen het membraan in de vacuumkraan iets verdraait zodat die weer goed afdichtte. Membraan was "uitgedroogd" Ik heb toen (op verzoek van de ANWB'er) een nieuw membraan geplaatst. Dit moest ik kopen incl. deksel,veertje en nog wat geneuzel voor een echte Honda-prijs. Twee jaar geleden heb ik bij een ander type (97-er) Honda ook een kapot membraan gehad. Membranen waren identiek.
Mocht je nog eens stil komen te staan.
Membraandelen eruit halen en de vacuumaansluiting afdichten,anders loopt de benzine via het vacuumslangetje zo de cilinder in. Het is natuurlijk een noodoplossing, maar voor het geval dat...
Succes en nog veel rijplezier met je GL500.
Groet, Nico
Inmiddels weer in het bezit van een (2) GL650.

Schrijver Honkie Tonkie

Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 9 jan. 2004 22:58 
Dat probleem heb ik nooit meer, nadat ik een kapot membraam heb gehad, ook door de WW geconstateerd, heeft hij een omleiding gemaakt buiten om met een slang.Zo ben ik naar huis gereden met de Wegenwachter achter me aan, want hij wilde zijn slangetje weer terug. Bij mijn dealer heb ik een gewone ordinaire benzinekraan laten monteren met aan/uit/reserve en een schroef ter afdichting in het vacuumslangetje. Dus ik heb nooit meer zo'n probleem
Groetjes van Henk
Mag ik u bedanken voor uw aandacht, het was niet zo interessant tóch?
....
CX500Custom + Freebird + DONATEUR 2024

Schrijver Orm
Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 12 jan. 2004 10:01 
Het kan zijn dat onderin de vlotterkamers wat rommel lag en dat dat door het leegrijden in de sproeiers is gaan zitten. Een andere verklaring waarom ze opeens verstopt zaten kan ik ook niet bedenken, of het moet toeval zijn.

Orm.

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Motor slaat plotseling af, een verhaal.

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven