Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

toerentellerkabel

 
Schrijver Hans Brune

Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 17 feb. 2014 00:36 
Weet iemand hoe dit zit? Waar de toerentellerkabel het blok in gaat (naar nokkenas) lekt er olie. De borgschroef zit goed vast en is lang genoeg (zie foto's), maar de kabelhuls heeft best nog wel speling, kan 10 graden heen en weer bewegen, hoort dat? Of hoort die stijf vast te zitten? Keering? wat is er mis? Tips graag....

toerentellerkabel lekt 1
toerentellerkabel lekt 1

Schrijver Joram
Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 17 feb. 2014 06:53 
Keerring kapot, daarom lekt ie olie.

Bij mij zat ie behoorlijk stevig vast.

Schrijver MAST

Moderator 
#3 | Geplaatst: 17 feb. 2014 08:26 | Aangepast door: MAST 
Er zit inderdaad een kerring op die plek. De afmeting: 6x14.5x5.
Op dit moment bij cmsnl niet verkrijgbaar.(nr 16 op de lijst van csmnl) Misschien bij een automaterialenzaak wel? Probeer het eens bij Biesheuvel, Maanlander 15, Amersfoort. 033-4600400.
Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver Joram
Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 17 feb. 2014 09:50 
Lijkt me stug dat die kleine keerring kapot is, die gaan doorgaans niet snel kapot.

Lekt hij echt niet bij de nokkenas zelf?

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 17 feb. 2014 10:59 
Beste leden, ik heb die keerring voor 3,50 euro gewoon liggen...

Maar daar zit niet je probleem hoor..
Vaak ligt het probleem lager, en is de o ringen en pakking kapot die er onder zit. Dit is normaal en meest voorkomend bij alle cx en gl modellen.
Dus loop dat eerst na.


Voor meer info marcobecker@zonnet.nl
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver Hans Brune

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 23 feb. 2014 22:44 
Jaaa voorlopig opgelost, MAST kwam ff langs, en dacht ook dat er iets met de kering was (ingedroogd? te krap? zit ie er wel?). We hebben de boel goed droog gemaakt, en ik heb van fietsbinnenband twee ringetjes 14mm geknipt, centraal een gat 6mm erin (bureauperforator), en die op de kering (of wat ervan over is) gelegd, en dan de kabel er weer ingestoken. Die nu veel beter klem zit vanwege de extra dikte van de 'kraanleertjes'. Even 30 km gereden: geen olie meer uit het tellerkabelgat! Bleef keurig droog.

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 toerentellerkabel

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven