Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Last van een drupper....

 
 
Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende »

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 23 feb. 2014 12:15 | Aangepast door: Hansv 
Ik heb last van een drupper op de "Rode Rakker" , en wel uit de rechter carburateur.
De carburateurs zijn voor het laatst in 2008 uit elkaar geweest, na een soortgelijk druppelen en haperen.

Toen zijn door mijn toenmalige motorman de vlotterkamers schoongemaakt, en dat was de oplossing voor het dure en milieu onvriendelijke probleem.

Amper zes jaar later treed het probleem weer op.
Ik heb de carburateurs er onderuit gehaald, vlotterkamer geopend, daarbinnen alles schoongemaakt. De hoeveelheid vuiligheid was miniem..... En ja , er zit een filter tussen tank en carburateurs.
Messing pijpje bekeken, en dat lijkt, ook bij nadere inspectie, in orde.
Vlotters en naaldje losgehaald, alles zorgvuldig schoongemaakt, en weer in elkaar gezet.

Vervolgens een test-opstelling gemaakt, met trechter, carburatuers, opvangbak, en toen benzine in de trechter gegoten.

Even leek het goed te gaan, maar toen was er 'drup-drup-drup-drup' te horen........

Wie heeft er een oplossing?

Ik denk er langzaam aan om deze CX ergens eens een keer een grondige beurt te laten geven........

Sleutelen kan leuk zijn, in een verwarmde garage, met brug etc. Buiten, bij 8 of 9 graden is het een heel ander verhaal.

En er zijn momenten dat ik gewoon een eindje wil rijden......

Harmony,
Hans.
( die een paracetamolletje tegen de hoofdpijn gaat nemen )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver peter cxje

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 23 feb. 2014 12:22 
Hans,
Dit komt omdat de vlotternaaldjes (afsluiters) zijn ook aan slijtage onderhevig, dus even een paar nieuwe er in plaatsen.
En ja dat het de rechter carburateur is komt waarschijnlijk dat je fiets altijd op de zij standaard staat net als bij mij
Ook ik had dit probleem, vernieuwd en het was over.
En ja verder tank ik tegenwoordig 98 i.p.v. 95 dat is de pest voor je carburateurs, 95 laat een filmlaag achter waardoor sproeiers verstop raken.
Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat.

Schrijver sieds

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 23 feb. 2014 12:33 
@Hans
undefined:
Ik heb last van een drupper op de "Rode Rakker"

Geweldig Hans, dat een CX je zo op kan winden
CX 650Custom - CB 650Custom 'four' - VT 750Custom 'Shadow'- 3 x '83
'Leaver dea as slaef'

Schrijver peter cxje

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 23 feb. 2014 12:41 
Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat.

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 23 feb. 2014 12:53 | Aangepast door: marcobecker 
Onder tussen,,,,,,, heeft hand nog steeds last van een dr.......

De oplossing van dit plot........
Is niet heel makkelijk. In sommige gevallen lukt het gewoon niet.
Tot op heden wissel ik net zo lang de zaken uit tot dat de ziekte is opgelost.

We kunnen nog kijken naar de vlotters zelf, welk type heb je?
In sommige gevallen kan de vlotter het probleem zijn, krom getrokken? Juist door benzine?

In veel gevallen blijft het knoeien tot dat je de juiste onderdelen hebt vevangen. Dus een oplossing zo even via de site aanbieden, nee dat gaat niet lukken. Je hebt immers de juiste stappen door lopen.......

Dus,,,,

Drup druppppp....

Ik leef met je mee, want de stank hier in de schuur is soms ondragelijk, en dan ruik je het zelfs al je wilt gaan slapen in je bedje.... drup drup....
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver beussie
Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 23 feb. 2014 13:23 
probeer het eens door het vlotterniveau te verlagen (hoeft maar een ietsepietsie te zijn

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 23 feb. 2014 13:55 
Ja, dat kun je doen met de zwarte vlotter, maar niet met de oranje uitvoering....Vandaar dat ik vroeg welk type hij had.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver beussie
Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 23 feb. 2014 14:31 
vraag blijft waar drupt de carb. kan zijn dat de rubber snaar in het onderdeksel benzine doorlaat als hij op de zijstandaard staat en dat zou ik controleren door wat vet op het onderdeksel te smeren en dan weer kijken of hij drupt
(alles heeft een einde alleen een worst heeft er twee maw. alles slijt op z`n tijd)dus ook een rubber snaar

Schrijver MAST

Moderator 
#9 | Geplaatst: 23 feb. 2014 15:39 
Hans, ik had dat laatst ook. Het bleek toch het messing overloop pijpje van de vlotterkamer te zijn. In de lengterichting zat een scheur. Nauwelijks zichtbaar! Pijpje heb ik gesoldeerd en de lekkage was weg.
Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 23 feb. 2014 16:28 | Aangepast door: Hansv 
Marcel,
Klopt, daar dacht ik dus meteen als eerste aan. Echter, het lukt me niet om daar een scheurtje te ontdekken. Schoon gepoetst met een schuursponsje, licht erop, vergrootglas erbij.... maar niks geen scheurtje te bekennen.

En de druppels komen, Beussie, vanaf het aftap puntje. Ik weet dat ik in het verleden al eens een setje heb losgehaald omdat ik dacht dat er een lek was, en ik domweg de aftapschroef niet vast genoeg had gedraai, maar die zit nu dicht.

Blazen aan het aftap puntje van het onderdekseltje, en dan de vinfger op het gaatje aan de messing pijp houden, gaat niet. Vinger los, en dan wel....

@Marco,
Het is een oranje-achtige vlotter. Dus niet verstelbaar. Ik heb echter twee sets carburateurs liggen, waarvan er zeker één die zwarte vlotters heeft. Kan ik dat gewoon omzetten?

Harmony,
Hans.
( vragen, vragen, vragen...... )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#11 | Geplaatst: 23 feb. 2014 17:19 | Aangepast door: JiMi 
Volgens mij kun geel/oranje zo omzetten naar zwart ja. Ik heb een paar maanden terug nog een carb topic gehad waar dat in staat. Ik zal het even opzoeken.

<edit>
Ja, het KAN.
Honda CX500z 1978 candy sapphire blue|Donateur 2024
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#12 | Geplaatst: 23 feb. 2014 18:22 | Aangepast door: brinkcx 
Lekken van pijpje kan je simpel controlen met losse vlotterbak, die even stabiel los neerzetten en dan tot boven aan toe vullen met benzine of zoiets. Komt er nu onderaan toch wat uit het tuutje van de overloop dan is pijpje lek of aftapschroef sluit niet goed af.

En ik heb dezelfde ervaring als Marco, het is soms even tobben. En als je nieuwe pennetjes koopt, vergelijk dan de lengte met origineel, namaak is soms wat korter, dat helpt ook niet..... het is geeen speciaal CX kwaaltje, kan je ook met andere motoren last van hebben.

Succes, Frans
CX500 Z 1978, zo'n rooie, met Rickman kuip
CBX650 E 1983, na veel werk 1e goede proefrit
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#13 | Geplaatst: 23 feb. 2014 18:27 
Zwarte vlotters met metalen lipje voor vlotterpen kan je overzetten maar dan wel samen met de vlotterpennetjes zelf, die zijn dan anders (met zo'n lusje bovenop dat je over lipje op de vlotter schuift)

Plezier, Frans
CX500 Z 1978, zo'n rooie, met Rickman kuip
CBX650 E 1983, na veel werk 1e goede proefrit
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#14 | Geplaatst: 23 feb. 2014 18:36 
Blijft een CX he, "zes jaar geleden nog nageken" en nu kuren, hoe is het mogelijk
CX500 Z 1978, zo'n rooie, met Rickman kuip
CBX650 E 1983, na veel werk 1e goede proefrit
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#15 | Geplaatst: 23 feb. 2014 18:45 
Nou, ik heb het omgezet. En ja hoor, op de test opstelling geen drupje benzine uit de overloop. Eindelijk, ik kan de zoete geur van succes al bijna ruiken.....

Motor weer in elkaar gezet. Het zijn niet zo heel veel boutjes en schroefjes die los waren gehaald. En als de tank erop zit, en alle slangetjes zijn aangesloten waar ze horen, dan gaat het benzine kraantje open en....

In plaats van de zoete geur van succes krijg ik de penetrante lucht van benzine in mijn neus. Snel maar weer het kraantje dicht gedraaid...

... het lekt nog steeds / weer ...

Harmony,
Hans.
( die er niet van houd als 'ie alles netje doet, en het dan #$%#*! nog niet werkt )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende » 
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Last van een drupper....

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

 
Nu online: Gasten - 1
Members - 1 [ Remko ]
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven