Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Kroonplaat en t-stuk

 
Schrijver Smallride
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 16 april 2014 20:56 
Goedendag,

Ik wil de voorkant van mijn cx500c van 83 verlagen om er meer een race/sportieve look aan te geven.

Weet iemand of er een andere set kroonplaat en t stuk past dan die er nu in zitten?
Die er nu in zitten tillen de voorkant 2,5cm op en ik denk ook vlakke gezien te hebben.

De poten zijn 33mm dik en die wil ik niet direct vevangen als dat niet noodzakelijk is.

M.v.g. Gert.

Wie kan

Schrijver MAST

Moderator 
#2 | Geplaatst: 17 april 2014 10:34 | Aangepast door: MAST 
Hallo Gert, zie DIT TOPIC over het verlagen van de voorkant van een CX.
Gebruik de zoekfuntie binnen het prikbord als je meer wil weten.
Kijk ook eens in de 'showroom'bij de specials. Daar staan heel veel CX'en met een aangepaste voorvork.
Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 17 april 2014 14:12 
Kroon platen, ja er passen vele in.

GL500 GL650
CX500E CX500
CX650E
CX650C
Let op, hier heb je dus de hele CX en GL lijn saatn, met poten van:
33mm
35mm
37mm
Ga dan voor de cx650E poten. Lekker strak veren, kort, en zeer laag in te zetten.

Groetjes Marco.
Poten wel op voorraad 50 euro per set, Kroon platen niet.
En ik heb nog een CX650E staan met voor poten wiel en kroonplaat onder en boven.
Setje mag mee voor 75 euro.
Poten met kroonplaten.

Maar uit ervaring is het makkelijker, sneller, en beter om de voorpoten van een CX500 t e veranderen, meer olie er in te doen, en ze gewoon 2 tot 3 sm lager in te spannen.
In andere topic staat ook iets over voor span bussen draaien op de draaibank, en dat werkt ook.
Je veerweg van 14 cm maak je gewoon korter naar 10 cm.
Geloof me, dat ging heel goed. Ja ik heb er ervaring mee.
Om voorpoten aan te passen, dan eventueel een mail naar me toe sturen.

Marcobecker@zonnet.nl

Kijk ook op marktplaats voor klip ons, en andere koplampen, aan het eind kom je me weer tegen.
Groetjes Marco.
Zie ook you tube op mijn naam.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver Smallride
Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 19 april 2014 08:18 
Goeden dag,

Ik heb het geprobeerd met de zoekfunctie en verlagen is wel te vinden idd.
Ik verwacht wel wat veerweg nodig te hebben en was daarom erg benieuwd of er 2.5cm te winnen was met de kroonplaat en t stuk.
Maar het valt niet mee om dit op foto's te zien zeker niet als het logo ook gemonteerd is en dan weet ik nog niet welke diameter vork poten er in zitten.
Mischien maar een hele set wisselen idd. Dikke poten lijkt me ook niet verkeerd.
Marco bedankt.
We hebben al contact gehad over de vooras moer en remklauw bouten.
En heb je advertenties en filmpjes gezien.
Ik bel je binnenkort even als mn keel niet zo een pijn meer doet, ze hebben donderdag mn amandelen verwijderd.
Bedankt zover.

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 19 april 2014 09:54 
Ok, is goed.
Ik heb net de rem slangen van een CX500E gemeten, deze zijn 50 cm lang. Daarnaast zit er ook nog een een 18 inh wiel in. dus ook kleiner. En de kroonplaat is vlak van een CX500E. Lengte veerpoten is wel degelijk korter te maken, maar helaas heb ik die niet op gemeten. Dus dat antwoord moet ik je verschuldigd blijven.

Ik ben blij dat je wat aan de onderdelen had. Waren ook geen kosten aan, dus er kon ook niet veel fout gaan. Mocht er wat zijn, mail gerust, bellen gaat wat moeilijker.
Bel me niet op zondag. Ook ik wil rust hebben.
Groetjes Marco.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver Smallride
Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 19 april 2014 12:43 
Oke bedankt,
cx 500e die heeft toch de "nieuwe" aluminium wielen met de ronde gaten?
Ik wil voorlopig nog even de zwarte wielen houden als het gaat passen.
Ik wil een soort wrench monkee cx maken maar dan meer drag/sport style ipv de cafe style.
Als ik wat meer te chowen heb zal ik een topic aanmaken maar nu staat er niet meer dan een gestripte custom

gr Gert.

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 21 april 2014 10:11 
voor poten van een CX500E zijn net zo lang als van de CX500.
Dus als het om de lengte voorpoot gaat, zit er geen verschil in.
Wel in de dikte.

Kom ik toch weer terug op het begin van het verhaal waarbij ik de kantekeing zette om cx500 voorpoten aan te passen, en ze gewoon lekker diep er in te zetten.
Zekker als je klip ons monteerd, kun je wel een cm of 8 dieper in spannen.
Meer olie in de poten doen, en je bent klaar.
Groetjes Marco.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver Smallride
Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 21 april 2014 13:36 
Zijn de vorkpoten van cx5ooc net zo lang als van een 500?
Ik ga niet met clipons rijden maar met een laag stuur dus het doorsteken kan niet zo heel ver 4,5 uit mn hoofd ipv 8cm
bij het verlagen van de vork zou het wel mooi zijn als er vlakke kroonplaten in zouden zitten dat scheelt toch weer 2,5cm
Het verlagen en aanpassen van de poten lijkt me een goed plan.
ik ga er eens goed over na denken en zal de veerweg eens goed opmeten.

Schrijver Nvdl
Gast 
#9 | Geplaatst: 22 april 2014 23:26 
Ik ben ook opzoek naar een vlakke kroonplaat, hoor het graag van je als je iets gevonden hebt.

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Kroonplaat en t-stuk

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven