Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

piepende remmen tijdens rijden.

 
Schrijver peter cxje

Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 27 april 2014 14:38 
Sins kort heb ik een vogeltje in mijn cx zitten tijdens het rijden.
Zo af en toe steekt dit de kop op, vind het bijzonder irritant. Oplossing??
Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat.

Schrijver A Koopmans

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 27 april 2014 15:26 
Tijdens het rijden is niet goed
tijdens het remmen maakt het niet uit gewoon iets harder knijpen
van tijd tot tijd het wiel ronddraaien en er rem reiniger tussen spuiten (niet te veel)
wil ook wel helpen

Schrijver Superpapa

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 27 april 2014 15:46 
Zo nu en dan had ik ook een vogeltje in mijn Honda. Soms floot dit vogeltje heel hard. Oorzaak: kilometerteller!!
Ik heb de teller er afgehaald, het lampje er uit en toen volgespoten met WD-40, goed schudden en weer monteren.
Tot nu toe heb ik het vogeltje niet meer gehoord. Misschien is dit ook bij jou de oorzaak?

Schrijver peter cxje

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 27 april 2014 16:39 
zou kunnen dat het de km teller zou kunnen zijn ff testen met boortol. en zal de remblokken eens reinigen met remmen reiniger.
Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat.

Schrijver chantal

Bestuur 
#5 | Geplaatst: 27 april 2014 20:29 
ik had daar ook last van.... remmen gingen niet meer terug als ik de rem los liet, na schoonmaken van de bussen, en die opnieuw ingevet geen last meer van. beetje werk maar viel best mee om te doen....

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 27 april 2014 23:07 
Als het de remmen zijn die je hoort dan sleept er een klauw en daar moet je mee uitkijken, controleer in ieder geval of de remschijf/schijven voor niet warm lopen.
Zo nodig minstens (als Chantal al zei) gangbaar maken, anders wordt de boel steeds warmer en dat is niet bevorderlijk voor veilig rijden
CX500 Z 1978, zo'n rooie, met Rickman kuip
CBX650 E 1983, na veel werk 1e goede proefrit
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver Snijders
Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 7 mei 2014 16:31 
Ook ik heb gepiep tijdens het remmen. Ik begreep dat remreiniger niet goed is? Of klopt dat niet?

Schrijver chantal

Bestuur 
#8 | Geplaatst: 7 mei 2014 16:50 
of het goed is weet ik niet, denk dat je eerst moet kijken waarom hij piept. is het dat de klauw blijft hangen?zijn de blokken op en is het dus ijzer op ijzer wat je hoort? of is het wat anders??? denk dat remreiniger alleen goed is al er een beetje vuil tussen zit maar dat is met een compressor er ook zo tussen uit geblazen....in elk geval niet invetten je remblokken.... dan remmen ze niet meer

Schrijver ejfrolich
Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 7 mei 2014 16:57 
Bij mij is die vogel er ook af en toe. Ik heb in één klauw een nieuwe zuiger zitten. Die is altijd de boosdoener en is ook degene die steevast viezer is dan de andere. Nee stofhoes is daar niet de oorzaak, wisselen van de hoes helpt niks. Dus eens per jaar even de boel los, de zuiger wat naar buiten drukken. Schoonmaken, remmenvet er op en weer dicht. Is een klusje van niks en de vogel piept wat minder.
CX500A 1979

Schrijver Joost Hilders
Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 15 mei 2014 21:11 
Hoi Peter,

Had ik ook, piepende remmen.
Was vergeten dat ik alleen linksvoor had schoongemaakt.....
Nu ook rechtsvoor gedaan en weg is het piepen.
Belangrijk: Zorg dat de bussen en rubbers waarop de rem zit gemonteerd goed soepel kunnen veren. Verder de cylinder goed schoonmaken en insmeren met remcylinderpasta. Klein beetje kopervet op de raakvlakken tussen cylinder en remschoen.
Je moet met de hand de remcylinder weer terug kunnen duwen. Verder moet je nadat je de rem hebt aangespannen ook voelbaar de ontspanning van de rem zien/voelen. Mijn achterrem piept nog wel een heel klein beetje, maar dat gaat er vanzelf wel uit.
Groet, Joost
(Heemstede)
* Lichtblauwe CX500 met Honda-kuip. * Zwarte CX500 * GL650D Interstate

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 piepende remmen tijdens rijden.

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven