Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

vervangen nokkenas

 
 
Pagina  Pagina 2 van 2:  « Vorige  1  2

Schrijver Rob Dijkhuizen
Forum Lid 
#16 | Geplaatst: 16 juni 2014 00:14 | Aangepast door: Rob Dijkhuizen 
Die foto's van die gerepareerde nokkenas is vaak iemand die een redelijke werktuigkundige "know-how"beschikken, en een draaibank. ik heb geen van beide.
Ik ga hem er morgen maar eens uithalen
en voorzichtig in de bankschroef klemmen.
Misschien dat ik dan genoeg kracht kan zetten om het snij ijzer rond te krijgen. ook niet te veel kracht, anders breekt hij weer af.
Ik ga maandag avond toch langs Marco Bekker, ik denk dat ik maar gelijk een nokkenas meeneem.

PS, sorry dat ik enige overlast hebt veroorzaakt met de grootte v/d foto's, ik zal het via het knopje op dit forum doen in de toekomst

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#17 | Geplaatst: 16 juni 2014 00:19 | Aangepast door: Hansv 
Als alles zo snel was opgelost.

Schrijf ik iets over een koelwaterpomp op elektra, en of dat zou kunnen, blijkt dat er zoiets al op de CX-op-LPG van Kasper zit. Weliswaar met een ander doel, maar toch, een koelwaterpomp op elektra. Dus als de zaak naar de zeer barrebiesjes is, is dat misschien nog een oplossing.

Harmony,
Hans.
( vreemd, dat wel, maar echt niet gek ..... of toch ?? )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver Rob Dijkhuizen
Forum Lid 
#18 | Geplaatst: 16 juni 2014 13:07 
Hoi hans.

Nog niet eens zo'n gek idee. Ik zat er ook aan te denken. Zo'n extern waterpompje wat je ergens tussen de koelwaterslang monteerd.
Ben wel benieuwd hoe dat er uit ziet bij Kasper

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#19 | Geplaatst: 17 juni 2014 10:04 
Rob is langs geweest.
We hebben het blok bekeken, en we kwamen er al snel achter dat het blok geen last had van haar scheuren. Toen we naar de cilinderwand keken, was het echter wel afkeur. Voor mij niet goed genoeg om deze nog op te honen. Voor de grap heb ik toen de andere cilinderkop er af gehaald, en tot onze stomme verbazing zagen we daar ook een probleem. Koppakking was her gemonteerd, en er zat verbrande klep in.
Olie had in het hele blok een teer laag achter gelaten. Hamer putten in het conische vlak van de crukas. En zo konden we wel meer zaken vinden die niet goed waren. Rob had dus een Kat in de zak gekocht.
Jammer, helaas weer een blok dat is overleden.
Groetjes marco.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Pagina  Pagina 2 van 2:  « Vorige  1  2 
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 vervangen nokkenas

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

 
Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven