Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Schakelaar knipperlichten werkt soms

 
Schrijver KlaasDC

Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 16 juni 2014 11:25 
Hallo allen,

Sinds een paar maanden heb ik last van een slecht werkende schakelaar van de knipperlichten. Soms gaan ze aan, soms niet, soms is licht duwen op de "schuifknop" voldoende om ze aan of uit te zetten

Ik heb het mechanisme nu al meermaals uit elkaar gehaald, schoongemaakt etc. Maar het probleem lijkt het koperen plaatje te zijn dat over de contacten schuift. Dit is op enkele plaatsen ingebrand en vervormd. Opschuren, staalwol, plooien, etc ... heeft allemaal geen effect gehad.

Heeft iemand al een gelijkaardig probleem gehad en opgelost? Ik dacht om te proberen dit plaatje na te maken maar ik zoek nog naar een stukje koper dat voldoende dun is.

Schrijver A Koopmans

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 16 juni 2014 12:34 | Aangepast door: A Koopmans 
Wel eens van latoen koper gehoord dat begint met een dikte van 0,05 en vervolgens loopt de dikte op met 0,05 mm
dit kun je bewerken met een schaar sleutelvijltjes enz
te verkrijgen bij een goede automaterialen zaak of gereedschap leverancier
alleen de vervelende bijkomstigheid is dat het geleverd word per rol en je heb maar een klein stukje nodig als je en rol koopt kun je gelijk de hele klub voor jaren voorzien misschien ken je iemand die bij een gereedschappen firma of een machine leverancier werkt die een stukje voor je kan regelen dat zou de beste oplossing zijn

gr Arnold

Schrijver Honkie Tonkie

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 16 juni 2014 13:10 
Ik heb datzelfde met linksafslaan met de custom, maar aangezien ik daar weinig mee rijd, druk ik een klein beetje terug tegen het knopje en dan kan ik gerust linksafslaan, zoniet, dan moet ik mijn weg vervolgen en het voor de volgende kruising opnieuw proberen.....dat heet een leven zonder stress....

Groeten van Henk.
Mag ik u bedanken voor uw aandacht, het was niet zo interessant tóch?
....
CX500Custom + Freebird + DONATEUR 2024

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 16 juni 2014 16:59 
Ik pak gewoon een binnen werk van een andere schakelaar.
Of als het kan plaats ik gelijk de hele schakelaar om.
Staat genoeg op internet/marktplaats
groetjes Marco.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 16 juni 2014 17:25 | Aangepast door: Hansv 
Henk,

Ik heb een tip voor je: alleen rechts afslaan, drie keer rechts is ook links.....

Harmony,
Hans.
( leven zonder stress, is dat ook leuk ? )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver peter cxje

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 16 juni 2014 18:47 
Ga naar de doe hetzelf zaak en koop een kopere pijpbeugel even platslaan en vijlen maar
Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat.

Schrijver KlaasDC

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 16 juni 2014 19:11 
Zonder stress kan ik niet leven, en zonder knipperlichten gebeurt dat vroeg of laat wel :P

Ik ga toch even op zoek naar een andere schakelaar, heb er weinig vertrouwen in dat een zelfgemaakt plaatje het lang gaat uithouden.
Iig bedankt voor de suggesties

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Schakelaar knipperlichten werkt soms

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 1 [ A Koopmans ]
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven