Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

open luchtfilters grotere sproeiers

 
Schrijver Kees de Jong
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 28 juni 2014 12:57 
Lectori Salutem,

Wie kan mij vertellen welke sproeiermaten ik nodig heb bij carb"s met open luchtfilters (Geen KenN, ).
Ik heb een interessant stuk van Floris gelezen uit 2007, maar dit spoor loopt helaas uiteindelijk dood. Maar ben benieuwd naar de bevindingen.
mvgr Kees
Beter goed gepikt dan slecht bedacht.

Schrijver Joram
Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 28 juni 2014 14:31 
90/120 met open uitlaten, gebruik je volledige originele uitlaatsysteem moet je kleiner, maar dat is uitproberen.

Schrijver Kees de Jong
Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 28 juni 2014 17:46 
Tx Joram, ga ik komende week proberen. Ik heb geen collector meer dus de bochten gaan direct de open dempers in.`ben benieuwd.
Beter goed gepikt dan slecht bedacht.

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 30 juni 2014 09:33 | Aangepast door: marcobecker 
Ik heb zelf ook het één en ander veranderd in de lucht toevoer van het blok. Cilinderkoppen hebben een beter flow, en luchtfilterbox ingang is van een GL650, dus niet de GL500 ingang, en in de lucht filterbox is een stuk gaas weg gehaald. Dit tot gevolg dat de motorfiets wel wat schraal staat. Soms als zij koud is echt wel wat meer choke wil hebben. Pas als zij warm genoeg is, gaat het goed. Er is wel wat rek, maar niet veel. Ik merk dat het verbruik nu op 1 op 21 ligt, en dat het blok ook sneller op een hogere temperateur gaat lopen. Dit zijn voor mij tekeken dat het echt wat schraal staat.

Ik ga er van uit dat er ook iets groter sproeiers in moeten. Ik zelf heb wel een originele uitlaat bezetting van begin tot eind. Deze opstelling zoals het er nu bij staat, laat het blok zonder pardon ruim schoots over de 10.000 toeren gaan, zelfs in 4 versnelling. Top hogen dan 160. Voor een GL500 is dat wel degelijk goed.

Het volgende, er zijn ruimers te koop waarmee je een sproeier uit kunt schrapen. Het zijn taps toe lopende pennen, die niet rond zijn, maar 4 kant, met scherpe rand. Deze druk je in je sproeier, en dan weet je ook gelijk je maat van de sproeier. Je pak ruimer 85 tot 95, en dan weet je dat de sproeier maximaal 95 kan worden. Door deze naalt te draaien met de hand, schraap je het het gaatjes ruimer.
ALs je genoeg sproeiers hebt, kun je hiermee heel goed experimenteren.

Hier het setje wat ik gebruik.
URL



groetjes marco.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 open luchtfilters grotere sproeiers

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 4
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven