Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

broekhoest

 
Schrijver Kees de Jong
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 1 juli 2014 12:04 
Goedemorgen,

Ik heb een cx500 CA, idd een geimporteerde Amerikaan. 10 jaar stil gestaan, en langzaam valt er van alles uit maar dat kan je verwachten.

Ik heb haar een grote beurt gegeven, carbs schoongemaakt, gaskabels vervangen, kleppen gesteld, filters vervangen en de vloeistoffen, koelsysteem gereinigd, bougies vervangen.compreseie 10 bar op bijde cylinders. Maar nog steeds BROEKHOEST!!!!! met name als ze warm wordt. boven de 3000rpm trekt ze als een speer, maar lager een drama, ook lijkt het er op dat ze op 1 1/2 cylinder loopt ( als ik de rechter dop er uit trek bij stationair) en constant met choke half open. Stator, pick up, cdi????? wie o wie, weet wat?
mvgr Kees

ik heb een cx500c, prima. cx500a prima, caferacer cx500, prima stoei nog wat met sproeiers, maar goed riidbaar, heb ook behoorlijk de P in dat die Amerikaan niet wil.
Beter goed gepikt dan slecht bedacht.

Schrijver amsilverwing

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 1 juli 2014 12:38 
probeer even een anderen cdi er in te zetten.
donateur 2022
https://amsilverwing.webnode.nl/

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 1 juli 2014 16:33 
Leuk dat je hier je zorgen deeld. Echter in sommige gevallen moet je iets meer vertellen.
Bijvoorbeeld:

Vonk aanwezig, goed.
Laag toeren, beroerd.
Hoog toeren OK,
Wat heb ik gedaan:
Schoon gemaakt, carbs, bougies, bougie doppen, kleppen gesteld.

Nu komt het, en ik hecht daar veel waarde aan, welke kant werkt er niet?
Houd hij rechts in, of links.
Trek tijdens het probleem de bougie dop eens los, en je weet gelijk aan welke kant het probleem zit.

Dan vermeld je wel iets belangrijks, en daar kan ik wel wat mee. Inhouden op lage toeren, en hoesten. Dus op volgas werkt het wel. Dus bij lage toeren zal de deel last sproeier meer werk moeten verzetten. Hier zit dan ook je probleem. Er is wel degelijk iets aan de hand met de carbs. Alleen welke kant?

Als je het amerikanse model hebt, dan kun je sommige sproeiers er niet uit krijgen.
Om hier dus toch de zaken iets schoon te maken, kun je het beste de carbs een nacht laten liggen in thinner.
Zie filmpje.






Dan nog een vraag, heb je de sproeiers wel goed gemonteerd?
Ook dit kan juist het probleem veroorzaken. Nu op dit moment een veel voorkomend probleem waarom mensen naar mij toe komen.

Als jij met die klacht bij me zou komen, begin ik met cdi unit wissel, snel en doeltreffent. Als dat niet werkt, ga ik gelijk over tot weerstanden weg halen uit de bougied doppen. en carbs schoon maken. Is dat het nog niet, dan is het de dynamo. Echter ben ik er van overtuigd dat het de carbs zijn in jouw verhaal.

Groetjes Marco.

Groetjes marco.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver Kees de Jong
Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 1 juli 2014 23:07 
hey Marco, ja de sproeiers zitten goed 78 primair 112 hoofdsproeier.

het probleem zit aan de rechterzijde, maar kan niet echt bepalen of het de carb is if mischien de ontsteking . als je de bougie kabel rechts los haalt, gebeuren er twee zaken, of.... ze gaat beroerder lopen OF er gebeurt niets omdat ze al beroerd loopt. je kan er geen peil bij deze fiets op trekken, een eigen leven, sarren pesten noem maar wat.

Goed ik ga de cerb nog eens eens een nacht in de tinner leggen, met alles er uit.

dan heb ik nog twee vragen.

wat noem jij de deel last sproeier? de 78?

en wat doet de weerstand in de bougiekap als deze ook gemist kan worden.

ik hoor graag van je,

nu weer terug naar Belgie versus V.S.

groetjes Kees.
Beter goed gepikt dan slecht bedacht.

Schrijver Joram
Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 1 juli 2014 23:21 
Weerstand zit erin ipv dat je een ontstoorde bougie gebruikt. Die krengen corroderen echter en verslechten dus je vonk.

Eruit halen en ipv de weerstand een veertje of koperen buisje monteren en dan ontstoorde bougies gebruiken.

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 2 juli 2014 09:56 
Beste Kees,
Sproeier 78 is deel last.
Ja de weerstand kan verwijderd worden. Trek veer uit.

Als je de carbs heb schoon gemaakt, en de weerstanden er uit hebt, en je probleem is dan nog aanwezig, ga dan over tot cdi wissel.
Lukt dat nog niet, dan toch de dynamo?

Echter loop de gas schuif na of die nog makkelijk op en neer gaat. Er mag geen vuil tussen zitten, en of deukje in de vacuem bus boven op de carbs.
Dus kijk of de gasschuif heerlijk heen en weer wil.

Helaas is dit waarschijnlijk mijn laatste dag dat ik op de cx site zit, tijdens mijn vakantie ben ik niet beschikbaar, en ga ook niet op internet.

groetjes marco.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver Kees de Jong
Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 2 juli 2014 10:10 
veel dank voor de info, en veel plezier met de vakantie.

mvgr Kees de Jong.
Beter goed gepikt dan slecht bedacht.

Schrijver Joost Hilders
Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 2 juli 2014 18:42 
Hallo Kees,

Ik denk toch dat je moet gaan zoeken naar een scheurtje of iets dergelijks, aan de rechterzijde. Dit scheurtje hoeft niet persé aan/op/ of in de carbs te zitten, misschien in de bevestiging van de carbs op de cylinders, zou ook kunnen. Denk daarbij aan de kromme voorvork en de andere beschadigingen aan de rechterzijde. Als een motor beter loopt in lage toeren nadat je de choke gebruikt, dan heb je of te weinig brandstof door je stationaire sproeiers OF valse lucht. Ik heb op deze motor gereden en gemerkt dat het probleem eerder erger werd nadat de motor warm was, vandaar dat ik eerder denk aan valse lucht via een scheurtje of iets dergelijks. Daarna heb ik nog wel andere ideeen.
Groet, Joost Hilders
* Lichtblauwe CX500 met Honda-kuip. * Zwarte CX500 * GL650D Interstate

Schrijver Kees de Jong
Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 3 juli 2014 09:54 
hallo Joost, ja ik had al begrepen dat jij deze patiënt ook al onder de vleugels hebt gehad, dus je kent het probleem, erg vervelend als je het niet kan "vinden".
Maar we geven niet op, alleen staat mijn woning nu in de steigers en kan ik in en rond huis niet sleutelen,. maar tx voor de info.
BTW. het was me niet nog niet opgevallen dat de voorvork krom is, ze lekt niet?
Beter goed gepikt dan slecht bedacht.

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 broekhoest

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven