Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

geen vonk

 
Schrijver chantal

Bestuur 
#1 | Geplaatst: 2 juli 2014 10:31 
jahoor hier is ze weer. FLicka heeft weer een probleempje, laatste dagen heb ik best veel gereden zonder problemen maar vanochtend wou ze niet startten. bougies schoongemaakt geen resultaat, en bij controle van vonken bleek er aan geen van beide kanten een vonk aanwezig te zijn. andere cdi geprobeert waarvan we weten dat hij het doet, geen verandering. andere bobines (staat onbekend) en ook geen verandering. nu is mijn vraag. zouden het idd de bobines zijn of kan het ook wat anders zijn... draadjes zaten goed stevig aangesloten. als het niet anders is dan haal ik van de gouwe de onderdelen af maar als er nog wat anders is wat ik kan testen dan graag... gouwe staat beetje ingeparkeeerd en kan er moeilijk bij.

en ze moet rijden want de auto staat bij garage deze week. ratje doet het ook niet dus werner moet op slagschip weg (ratje ga ik ook proberen zometeen te repareren maar dat is bekent wat het is)

gr chantal (die ff met handen in het haar zit)

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 2 juli 2014 10:44 | Aangepast door: Hansv 
Domme opmerking: staat de Killswitch in midden stand?

Ik ben ook wel eens bezig geweest te zoeken naar waarom het ding niet wilde starten. Toen was het de killswitch. Tegenwoordig controleer ik die altijd als eerste,nou ja, misschien als tweede......

Zeker geen Ignitech ergens in de buurt?

Zwart/witte draad loshalen, onder het zadel. Stel dat die ergens sluiting met het frame maakt....

Harmony,
Hans.
( 't begint op te vallen: allemaal start problemen .... )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver chantal

Bestuur 
#3 | Geplaatst: 2 juli 2014 11:15 
nee hans de killswitch was het niet, dat had ik al gekontroleerd. maar mn zwager kwam met de opmerking zekering... en nadat ik die had gecontroleerd (eentje zat niet goed vast) deed ze het weer met alle oude spullen. dus gelukkig was het dat maar. of niet maar ze doet het in elk geval. ben weer helemaal happy

gr chantal (tja volgens mij wilde ze gewoon aandacht)

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 2 juli 2014 11:26 
Zekering? Welke dan?
Hoofdzekering kan het niet geweest zijn, dan draait de motor niet.
't Is een 'c' toch ?

Harmony,
Hans.
( die het even niet snapt )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver chantal

Bestuur 
#5 | Geplaatst: 2 juli 2014 15:09 
een van die op het stuur, die zat niet helemaal lekker...maar ik zeg al ik weet niet of het dat was maar ze doet het nu weer.

heb idd een c

gr chantal (die het ook niet snapt hoor maar dolblij dat ze het weer doet)

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 2 juli 2014 15:51 
Hmmm....

Ik kan me geen situatie voorstellen waarbij een zekering op het stuur het maken van vonken door de CDI verhinderd.

Maar....

Ik kan me wel voorstellen dat een aansluiting van de zwart-witte draad op het contactslot ( of zo ) sluiting maakt met een groene draad, of de massa, met als gevolg : geen vonken.

Maakt eigenlijk niet uit. Fijn dat 'ie het weer doet !

Harmony,
Hans.
( die de schema's nog eens goed gaat nakijken )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 geen vonk

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven