Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

dubbele remzuigers

 
Schrijver Cis
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 11 juli 2014 19:19 
Beste ,

Ik heb al een hele tijd piepende remmen , en als ik aan mijn voorwiel draai piept het ook een beetje
Nu wou ik deze proper maken en de cilinders demonteren maar ik heb 2 dubbele remzuigers en ik vroeg mij af hoe ik dit het beste aanpak ?
ik durf niets verkeerd te doen want ik vertrek volgendeweek op vakantie met de CX
heeft er iemand tips om de zuigers er uit te krijgen en waar moet ik op letten ?

Schrijver Joram
Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 11 juli 2014 19:23 
Eruitpompen, en opletten dat ze er niet bij 1 klauw al uitgaan anders is je druk weg.

Houtje of iets ertussen doen zodat je zuigers er nog wel iets in blijven en je zo bij beide klauwen de zuigers eruit kan pompen.

Schrijver Jottum

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 11 juli 2014 19:27 
Remklauwen loshalen, remblokken er uit, liniaaltje in de klauw leggen (tegen het wegschieten), perslucht op de aansluiting van de remslang en de beide zuigers zullen tegen de liniaal aan tikken. Het laatste stukje is met de hand er uit te halen. Geen tangen e.d. op de zuiger! levert alleen maar problemen op. Boel goed schoonmaken (remmenreiniger), nieuwe afdichtingen er in, geleiders goed schoonmaken en vers vet er op.

Werk vooral schoon!

Kind kan de was doen.
Succes!
Hoe moeilijk kan het zijn?

Schrijver Cis
Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 11 juli 2014 21:07 
Is het nodig om deze dichtingen te vervangen als ze nog heel zijn ?
ik heb deze namelijk niet in huis

Schrijver erikcx
Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 11 juli 2014 21:14 
Vaak werkt het als je ze er een stuk uitdrukt, tot de liniaal, dan de zuigers schoonmaken. vervolgens ze smeren en helemaal terug duwen.
Remvloeistof in het systeem, ontluchten en meestal werkt het weer.

Zo niet helemaal doen zoals Jottum aangeeft.

Groet Erik

(Die graag alleen iets koopt als het echt nodig is)

Schrijver Cis
Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 12 juli 2014 09:38 
dank je wel Erik

ik ga alle delen eens goed proper maken en zodat alles soepel kan bewegen en dan de zuigers eens op jou manier proberen

iedereen bedankt voor de reacties

groetjes Cis

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 dubbele remzuigers

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven