Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Tank spoelen

 
Schrijver Floris
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 1 feb. 2004 09:40 | Aangepast door: Floris 
Op advies van CX-dokter Verstege heb ik gisteren mijn tank gespoeld. Een kwart liter benzine erin, schudden en vervolgens op z'n kop leeggegooid in een glazen bak. Ik schrok van de hoeveelheid troep die eruit kwam. Na 20 keer spoelen kwam er nog steeds gruis en stof uit! Misschien is het verstandig om de tank te conserveren. Heeft iemand daar ervaring mee?
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Schrijver Idsart
Gast 
#2 | Geplaatst: 2 feb. 2004 10:50 
Hoi Floris, heb bij een aantal oudjes dit gedaan. 15 jaar geleden heb ik mijn bsa tank voorzien van een coating. Deze tank was echt roestig en had dus altijd rommel in de carburateur. Dit is helemaal over.
Als er niet al teveel troep meer in zit moet het benzine filter het toch tegen kunnen houden.
Idsart

Schrijver jorgen
Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 2 feb. 2004 12:10 
Floris,

ik heb dit vorig jaar ook gedaan bij een lekke tank van mijn CX500 uit 79 en heb sedert geen problemen meer gehad. Het produkt was wel afkomstig uit Frankrijk, maar bestond ook 2-componentenhars.

Vooral eerst goed spoelen met bijgevoegd produkt en goed laten drogen.
Best het benzinekraantje vervangen door een kurkje bij het behandelen en de dop door doorzichtig plakband, zo zie je ook waar het hars al aangebracht is en waar niet.


Veel succes.
Jörgen
PS: zorg dat er geen produkt op de lak komt.

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Tank spoelen

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven