Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

koel-expansievaatje

 
Schrijver Hans Brune

Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 28 aug. 2014 19:03 
Heb ook een klein scheurtje, en oude topics gelezen. Wel aanwijzingen (kunsthars, lijm) maar er staat geen echt duidelijk antwoord: met welke lijm of kunsthars? Weet iemand een zeker werkende + afdoende info? (merk+ type lijm/hars)?
Hans

Schrijver Teto

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 28 aug. 2014 19:15 
Ik zou zeggen zet er gewoon een ander vaatje in maar die liggen allemaal in Frankrijk in de "CX Garage"
Triumph Tiger 1050 ABS

Schrijver A Koopmans

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 28 aug. 2014 19:19 
Hoi Hans ,

Hars gaat op dat tankje niet werken want dat wordt knalhard terwijl het tankje min of meer flexibel is dus die twee samen gaat zeker mis

Als ik het zou willen repareren zou ik kiezen voor een reparatie set voor pvc (zwembadjes) dat is ook te koop en veel goedkoper als hars en het blijft enigsinds flexibel (zwembadje=water tankje is koelvloeistof cq water)
gr Arnold

Schrijver Honkie Tonkie

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 28 aug. 2014 21:59 
Volgens mij is er in de club vast wel een ander vaatje te vinden, ik zie ze altijd op de onderdelenbeurs liggen, maar worden nooit verkocht. een lek vaatje is een zeldzaamheid denk ik.

Gr. Henk.
Mag ik u bedanken voor uw aandacht, het was niet zo interessant tóch?
....
CX500Custom + Freebird + DONATEUR 2024

Schrijver beinhart

Bestuur 
#5 | Geplaatst: 29 aug. 2014 07:18 
hans,

ik heb er inderdaad zo 1tje liggen. die mag je overnemen als je wil?

groetjes werner (in hoogerheide)
prettig gestoord (niet voor iedereen even prettig)
mail; beinhart@home.nl

Schrijver Hans Brune

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 29 aug. 2014 10:37 
Dank voor jullie reacties en advies. Ik ga uit n nieuw vaatje tappen...Werner mag ik m overnemen, en ben je bereid m op te sturen (7 euro porto geloof ik?) Ik begrijp dat t blok er een tikje onderuit moet anders komt t vat niet los, en dat is een mooi excuus voor deze nieuwe uitdaging.

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 29 aug. 2014 17:11 
Laat zitten, doe er niks aan,
Je hebt hem ook niet nodig.
Kun je gewoon weg laten.
90% van de gavellen werk het ook niet waarvoor het bedoeld is.
Dus lig er niet wakker van.
Groetjes Marco.

Trouwens, om hem te vervangen, moet je wel even het hele blok er uit halen.

Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver Joram
Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 29 aug. 2014 17:55 
Ik rijdt zonder, geen probleem

Schrijver amsilverwing

Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 29 aug. 2014 19:47 
90% van de gevallen werk het ook niet waarvoor het bedoeld is.
Dit snap ik niet??

Als de radiator vol zit met koelvloeistof en deze heet word zet het water uit.
Dan loopt het in de expansievat.
Als de koelvloeistof afkoelt dan trekt het weer uit het expansievat de radiator in.
Daardoor blijft de radiator altijd geheel gevuld, en zit er geen luchtbel in de radiator.
donateur 2022
https://amsilverwing.webnode.nl/

Schrijver Joram
Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 29 aug. 2014 20:03 
Als je systeem in orde is zal er geen druppel richting het expansievat gaan.

Dit is ondervonden door iemand doordat er een andere kleur kvs in het expansievat zat dan in het systeem.

Dit is nooit vermengd in vele jaren.

Schrijver beinhart

Bestuur 
#11 | Geplaatst: 29 aug. 2014 20:11 
hans,

ik heb je een pb'tje gestuurd.

groetjes werner
prettig gestoord (niet voor iedereen even prettig)
mail; beinhart@home.nl

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#12 | Geplaatst: 30 aug. 2014 08:45 
beste Amsilverwing, en Joram,

ten eerste heeft Joram gelijk.
En ik snap het verhaal wel, maar het zal alleen overlopen als er bijvoorbeeld een koppakking stuk is. Bij normaal gebruik zal nooit de dop open gaan. Ik heb er testen mee gedaan, en kwam er achter dat bij 1,7 tot 2 bar de dop open gaat.
Moet jij eens kijken naar de twee slangen, en radiateur zelf. Deze zetten voldoende uit om het normale op te vangen.

Nu het volgende, stel het gebeurd toch, er is op de een of andere manier flinke over druk, en er zal teveel aan vloeistof weg gedrukt worden het tankje in, dan moet hij het bij afkoelen terug zuigen. Wat blijkt, dar gebeurd in theorie wel, maar in de praktijk niet. er is ergens een gaatje wat de overdruk toe laat. Een lekke koppakking. en deze zal het aanzuigen, terug zuigen uit het vaatje verhinderen. Er komt dus gewoon meer lucht in het systeem.

Met andere woorden, in theorie, klopt het, maar in de praktijk werk het niet.

En met dat kleur verschil, ja dat heb ik al heel vaak gezien. Dus Joram, je bent niet de enige die het zo ziet.

Groetjes Marco.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver Hans Brune

Forum Lid 
#13 | Geplaatst: 30 aug. 2014 11:20 
Ja wat een info, dank. De waarheid heeft vele kanten. Ik denk dat Arnold gelijk heeft dat d ehars niet zal houden, dat Marco + Joram gelijk hebben (ik rijd eigenlijk al een half jaar met die scheur, zie geen vloeistof in of uit gaan), Henk: klopt, ik neem het vaatje van Werner over. Overbodig perfectionisme dus, en een reden wat te sleutelen. Als het oude vaatje eruit is ga ik kijken wat werkt (met Thinner het plastic week maken en dichtsmeren? probeertip v MAST). U hoort nog.

Schrijver Luclubberts

Forum Lid 
#14 | Geplaatst: 30 aug. 2014 12:16 
Ik herken hetgeen hier wordt neergezet. Weinig of geen stroming van radiateur naar vaatje of andersom. Maar heeft iemand wel eens gekeken of de slangen nog open zijn ? Ik kom ( bij de Pan European ) en die zijn beduidend jonger , nogal eens slangen tegen die helemaal dicht geslibd zijn. Als het systeem helemaal leeg geweest is zal er door het ontsnappen van lucht uit de koelvloeistof en het daaruit voorkomend "tekort" vanuit het vaatje worden bijgepakt. Daarna eigenlijk niet meer.

Degene die weet dat hij niets weet, weet meer dan degene die niet weet dat hij niets weet. I asked God for a bike, but I know God doesn't work that way. So I stole a bike and asked for forgiveness

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#15 | Geplaatst: 30 aug. 2014 15:08 | Aangepast door: marcobecker 
Slangen open...
Ik zal je besparen hoe vaak ik K.U.T. Fu##k, en nog al wat niet meer
heb geroepen als bij sloop / demontage / montage dergelijk koelvloeistof uit die slangen kwam gutsen. Altijd over mijn been heen, en tijdens vervoer.....
Voor al bij sloop......
Ik ben tot nu toe nog geen dichte tegen gekomen.

Groetjes Marco.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 koel-expansievaatje

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven