Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Alles in een :D

 
Schrijver DonB
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 4 sept. 2014 00:08 
Goede avond,

Heb naast mijn mooie custom nog een custom gekocht waar ik de komende weken een projectje van wil maken. Nu had ik voor ik ga beginnen al de volgende vragen. Dacht daar kunnen de heren van het forum me vast mee helpen.

1. Wil graag grote velg achter. Kan ik de velg van de custom vervangen door een A of B type die groter zijn? Sluit dit allemaal gewoon aan( is het dezelfde meenemer enz)

2. Zie dat bij de 2 custom toch de nodige verschillen zijn. Zo is het brandstofkraantje op de een een stuk groter en komt hier ook een extra slangetje uit naar de carb. Is deze echt nodig of kan ik hem vervangen door simpele model. (grotere lekt namelijk)

3. Op de project motor komt achter de rechter cilinder een slang uit het blok. Bij mijn goeie custom zit hier gewoon een afsluitdop met bout op. Kan ik op de project motor zo een dop draaien als ik deze kan vinden. waarom zit deze (onluchtingsslang??) er precies en is dit noodzakelijk.

Dit zijn even de dingetjes waar ik nu tegenaan liep. Weten jullie wellicht een antwoord of meerdere op deze vragen. Zou me reuze helpen.

Groet Don

Schrijver chantal

Bestuur 
#2 | Geplaatst: 4 sept. 2014 08:05 
hallo Don

het achterwiel is uitwisselbaar, aangezien we in een a of b wat aan het zijspan zat een custom band hadden gedaan omdat die breder is. dus andersom moet het ook kunnen

benzine kraan lijkt me te vervangen zijn, alleen moet je dan wel kijken hoe de carburateurs aan hun benzine komen, aangezien je het hebt over een extra slangetje. bij mijn weten is het altijd 1 slangetje van kraan naar carburateurs en dan gaat het via een buisje van de een naar de andere.... dus misschien dat dat buisje er niet op zit en dan er dan naar elke carburateur een slangetje gaat??? maar dat weet ik niet. foto zou prettig zijn

je project motor heeft een ontluchting zeg je maar dat klopt niet helemaal, die moet aangesloten worden op het luchtfilter. Bij je oude blok zullen er op de 2 koppen elk een nippel zitten die je samen naar je luchtfilter hebt lopen, dat is in latere modellen (wat je project blok dus is ) vervangen door 1 nippel aan de rechterkant. die moet je dus wel aansluiten anders kan je blok zijn warmte niet kwijt... of hij word niet goed genoeg gekoeld... ik weet het niet meer waarom, alleen dat hij aangesloten moet worden.

groetjes Chantal (tja als ik het niet goed heb verbeteren de mannen me wel)

Schrijver MAST

Moderator 
#3 | Geplaatst: 4 sept. 2014 09:56 
Chantal, Ron, de slangen zijn voor de carterontluchting. Oudere type's hadden die slangen op de cilinderkop zitten, de latere/aangepaste modellen hebben een ontluchting op de inspectiedop van de kleptiming/ontsteking. De slangen lopen naar het luchtfilterhuis.
De kraan zou een vacuüm gestuurde kraan kunnen zijn. Het tweede slangetje bedient het vacuüm gestuurde membraam in de benzinekraan. Maar zover ik weet zitten zulke kranen alleen op de E modellen.
Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver beinhart

Bestuur 
#4 | Geplaatst: 4 sept. 2014 10:09 
Hihi...

Don zegt; daar kunnen de heren van't forum vast mee helpen. En de eerste reactie is van een dame

Groetjes werner ( en ze heeft er verstand van!)
prettig gestoord (niet voor iedereen even prettig)
mail; beinhart@home.nl

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 4 sept. 2014 11:37 
Don,

A-Als je achter alleen de rechter cilinder een slang hebt EN een ontluchting op het inspectie gat, dan is het mogelijk dat de rechter cilinder kop ooit vervangen is geweest.

B-Heb je geen ontluchting op het inspectie gat, dan is de linker cilinderkop ooit vervangen geweest, denk ik.

In geval A kun je de het buisje achter de cilinderkop afdichten, denk ik.
In geval B zou ik er voor kiezen on een ontluchting op het inspectiegat te plaatsen.

Harmony,
Hans.
( die het eerder heeft gezien.... )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver Honkie Tonkie

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 4 sept. 2014 11:42 
Die benzinekraan met membraam zit ook op de Amerikaanse modellen. Als het membraam kapot gaat heb je gen benzinetoevoer mee. Ik heb hem vervangen voor een gewone op de Canadese Custom (je moet de 2de slang wel luchtdicht maken, bijv. met een schroef er in gedraaid) en Frans heeft mijn Silverwing listig doorverbonden.

Groeten Henk
Mag ik u bedanken voor uw aandacht, het was niet zo interessant tóch?
....
CX500Custom + Freebird + DONATEUR 2024

Schrijver DonB
Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 6 sept. 2014 14:34 
Super bedankt dame en heren dit is gewoon geniaal dat je zo antwoord krijgt. Top! Hier nog foto om duidelijk te maken om welke het gaat. Prettig weekend iedereen.

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 6 sept. 2014 23:28 | Aangepast door: Hansv 
En dan ook nog een link naar de
'handleiding foto's plaatsen' van Marcel: KLIK HIER

Harmony,
Hans.
( die de foto's op z'n eigen domein heeft staan )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver DonB
Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 8 sept. 2014 14:51 
Ja je hebt gelijk ook.

Hierbij de foto in een url. Je kan duidelijk zien op het midden van de foto welke slang ik bedoel. Zal inderdaad wel een ontluchtingslang zijn. Maar deze kan ik dus niet afdekken op deze versie?

https://www.dropbox.com/s/tc4lkc8bhpvecoj/20140905_211747%20%281%29.jpg?dl=0

Don,

Schrijver coenox

Voorzitter 
#10 | Geplaatst: 8 sept. 2014 15:33 
Het grappige is dan weer dat het plaatje van een GL500 is. Die heeft transistorontsteking en volgend mij hebben we afgelopen weekend geconstateerd dat die geen ontluchtingsslang nodig heeft. Ik ken geen GL500 met zo'n slang, daar zit gewoonlijk een dop op. Of is er iemand met andere ervaringen?
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work - Thomas Edison

Schrijver DonB
Forum Lid 
#11 | Geplaatst: 8 sept. 2014 18:55 
Hee Coen,

Allereerst natuurlijk gefeliciteerd!!

Het betreft hier toch echt een cx500 hoor.
De oude eigenaar verzekerde me dat en heeft het plaatje van de gl500 er zelf opgeschroefd. Weet ook niet waarom eigenlijk.

Maar heeft een cx nou zo een slang nodig?

Groet D

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Alles in een :D

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven