Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

nokkenas kettingspanner

 
Schrijver Idsart
Gast 
#1 | Geplaatst: 4 feb. 2004 15:39 
Bij mijn reserve cx blok was het bekende geluid van een gebroken nokkenas kettingspanner te horen.
Slopen die boel en een nieuwe spanner er in, was de gedachte. Wat blijkt: de spanner is niet stuk!
Mijn vraag is dus: waar komt dat geluid vandaan. Er is mij verteld dat een losse ventilator ook dit geluid produceert, deze zit echter ook goed vast
Idsart

Schrijver mcu
Gast 
#2 | Geplaatst: 4 feb. 2004 17:33 
Uit gelopen big-end of pistonpen lagers.
Als de vent warm wordt kan het zijn dat de speling dan pas eruit komt.

1 prop kontroleren
2kettingspanner kontroleren
3bigend+piston kontroleren

In volgorde van duurte.
Groet Marc.

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 4 feb. 2004 19:18 
net mijn motor gedem voor het zelfde geluid[denk ik ]maar het bleek dat de freewiel defect was[zit in het vliegwiel 2 hulsjes stuk en 2 veertjes stuk ]nu geen bij geluid meer hoera,en start weer als nieuw
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver Idsart
Gast 
#4 | Geplaatst: 5 feb. 2004 12:30 
Hoi MArc en Jan, de boel ligt nu toch uitelkaar en ga alles maar eens goed controleren. Moest toch uitelkaar , dynamo is stuk.
Als het de big-end lagers zijn, hoe kom ik daar achter. Ga niet in dit stadium de krukas er uithalen. Moet hem maar eens laten draaien en dan goed luisteren.
Idsart

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 nokkenas kettingspanner

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven