Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

verlichting

 
Schrijver chantal

Bestuur 
#1 | Geplaatst: 28 sept. 2014 11:39 
hallo mede cxfans

ik heb een klein probleempje met mn remlicht. dat doet het niet. om een of andere reden lijkt het of mijn remlicht altijd brand. als alles is aan gesloten, maar als ik mn remlicht afkoppel en ik mn licht aan zet verandert er niets. alleen de grote spiraal gaat branden. nu heb ik mn lamp nog niet uit elkaar gehaald maar ik vrees dat daar het probleem zit. maar die is niet uit elkaar geweest en vroeger deed het het wel gewoon met mn handrem (voetrem heeft het nooit gedaan, wel geremd maar niet licht) ook heb ik geen lampjes verwisseld...niet dat ik weet in elk geval. maar met de veluwe rit werd ik erop geattendeert dat mn remlicht het niet deed.weet nu alleen niet goed hoe ik het moet oplossen

verder heb ik met de aanhanger een klein probleempje. de knipperlichten blijven branden als ik met mn licht aan rijd. op moment dat ik knipper gaat degene die moet knipperen wel knipperen, en als ik rem gaan ze uit en gaan mn remlichten branden. dit is ook achter de goldwing dus ik denk dat dat in de aanhanger zit. en ook hier weet ik niet goed hoe ik het moet oplossen. kan me niet herinneren dat ik hem verkeerd heb aangesloten. de gewone lampen branden ook als ik licht aan zet alleen knipperlichten branden extra.... heel vervelend.

hoe pak ik dit aan???

groetjes chantal

Schrijver amsilverwing

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 28 sept. 2014 11:58 
Draden los nemen bij de stekker en de verlichting.
Elke draad met een multimeter doormeten en opnieuw aansluiten.
Aansluit schema is te vinden op internet.
donateur 2022
https://amsilverwing.webnode.nl/

Schrijver A Koopmans

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 28 sept. 2014 12:11 | Aangepast door: A Koopmans 
van de aanhanger is het bijna zeker een aarde probleem en dan gaat de stroom aarde zoeken via de andere lichten zie je heel vaak bij aanhangwagens van auto's ook
dus kijk eerst de aarde na
en inderdaad meten is weten dus de meter erbij en 12 volt meten of doorfluiten van de draadjes zie je ook gelijk of er sluiting is

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 28 sept. 2014 13:33 
Chantal,
Bedradingsfout van het achterlicht.
Ik ben het eerder tegengekomen. LEES HIER . Dat probleem lijk verdacht veel op wat jij omschrijft.
Het kan er aan liggen dat bij het bedraden van de aanhanger aansluiting er iets verkeerd om is aangesloten. En dan gaat de stroom de kortste weg naar aarde zoeken. Met onvoorspelbare gevolgen.
Dus:
1- bedrading achterlicht nalopen ZONDER de bedrading die erbij is gekomen van de aanhanger
2- bedrading van de aanhanger weer aansluiten, zonder de aanhanger aan te koppelen.
3- bedrading aanhanger controleren
4- aansluiten van de aanhanger, en controleren.

Dat zijn zo ongeveer de stapjes die genomen moeten worden.

't Is dat ik wat veraf zit.....

Harmony,
Hans.
( even druk met niet CX dingen )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver chantal

Bestuur 
#5 | Geplaatst: 28 sept. 2014 19:19 
dank u heren voor de antwoorden. was dus al waar ik bang voor was.... meten, meten en nog eens meten.

Hans 1 had ik al gedeeldelijk gedaan en dan is het het zelfde.... ik heb niet gemeten alleen de bedrading naar trekhaak afgekoppeld gehad. heb nog 2 weekjes voor villa lowenherz dus flink aan de slag met meten, en hopen dat ik er uit kom.

groetjes chantal (druk met cx dingen en niet cxdingen...)

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 28 sept. 2014 23:16 
Domme opmerking, maar je hebt toevallig de lampjes wel even gecontroleerd, dat het lampjes zijn met een dubbele gloeidraad, en dus een dubbel 'puntje' aan de onderzijde? Je zult niet de eerste zijn die met een verkeerd lampje in het achterlcht rondrijd. En zit het goed om? Want zelfs dat kan verkeerd zitten, weet ik.

Dan: zadel eraf, achterlicht nuit open, de drie draden loshalen onder het zadel. en bij het achterlicht.
- groen --> massa
- bruin --> achterlicht
- groen/geel --> remlicht

Doormeten, controleren, en/of vervangen.

't Zijn drie draadjes..... alleen als je heel erg je best doet kan het fout gaan.


Harmony,
Hans.
( zelf proberen, zelf oplossen , geeft de meeste voldoening )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver chantal

Bestuur 
#7 | Geplaatst: 29 sept. 2014 11:01 
Hans, ik heb idd gecontroleerd of het goede lampjes waren en dat waren het. ik ga vanmiddag aan de slag. dank je wel

gr chantal

Schrijver chantal

Bestuur 
#8 | Geplaatst: 29 sept. 2014 14:56 
en het is geluk. alle stekkers nagelopen en wat blijkt... in mn achterlicht zelf verkeerd aangesloten, dus waarschijnljk heb ik sinds ik trekhaak heb zonder gewoon licht gereden maar altijd met brandt remlicht en zonder remlicht als ik rem....

ook aanhanger is opgelost. na open maken van de stekker bleek dat daar het probleem zat, de massa zat op een andere dan het hoorde. ook was hij ver versleten en verroest dus heb ik een nieuw stekker met kabelboom erop gezet en nu doet alles het zoals het hoort. dus we zijn weer blij.

heren dank u voor de raad

gr chantal

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 29 sept. 2014 16:13 
Ik wist wel dat je het kon !

Gefeliciteerd, en tot Löwenhertz

Harmony,
Hans.
( die blij is dat het gelukt is )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 verlichting

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven