Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

geen merktekens rotor

 
Schrijver Wtuinman
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 28 sept. 2014 18:24 
Hallo wil mijn motorblok afstellen echter na kwartiertje draaien nog geen merkteken in zicht wie bied mij verheldering , geloof met schroevendraaier draaien tot de af te stellen zuiger in bovenste stand is met gesloten kleppen ook voldoet .

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 28 sept. 2014 18:38 | Aangepast door: JiMi 
Je werkwijze is correct. Je zou dan echter wel de markering "TL" of 'TR" moeten zien door het inspectiegat rechts op het blok (althans op mijn CX uit 1978). Als dat niet het geval is dan vraag ik me af wat er met jouw blok aan de hand is. Welk type/bouwjaar motor heb je? Is het blok al eens open geweest?
Honda CX500z 1978 candy sapphire blue|Donateur 2024
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Schrijver Wtuinman
Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 28 sept. 2014 19:37 
Hey jimi heb net als jou een cx uit 78 maar zit wel een scroef boven inspectirgat dus zal een ander blok in liggen blok code cx500e-2006442
Mooi glad bij inspectiegat wel 2 ronde gaatjes ongeveer 8mm doorsnee maar niet op juist die momentrn

Schrijver Wtuinman
Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 28 sept. 2014 19:39 
Blok heb ik zelf open gehad echter dat gedeelte er niet afgehad omdat het helemaal goed was , van binnen practisch nieuw , had geen historie vandaar ivm opknappen , net alles gespoten in blznke lak dus volgende week bouwen !!

Schrijver cosmar

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 28 sept. 2014 20:23 
Het inspectie gat is item 3, op deze pagina.
Sommige modellen hebben hier een dop zitten met een slang naar het luchtfilter.

Als de dop los is zal je het vliegwiel zien met de merktekens zoals aangegeven door Jimi.

Cosmar ( ken het wel maar snap het niet, ik rij liever)
een mooie blauwe uit 79, en een vreemde groene uit 97 nu zelfs een gele 650E. Alle stamtafels zijn mij bekend.

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 28 sept. 2014 20:25 | Aangepast door: JiMi 
Jouw bloknummer is uit 1978:
" title="

De merktekens TL/TR staan hier:

Honda CX500z 1978 candy sapphire blue|Donateur 2024
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Schrijver Wtuinman
Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 29 sept. 2014 01:22 
Ja had inspectoraat gevonden echter toch echt geen merktekens , blok al afgesteld dankzij Marco beckers post in techniek , dan ook geen merkteken te zien .... Oke dan is het motorblok dus uit 78 ook dus klopt dat hij geen automatische kettingspanner heeft maar de betreffende bout boven het inspectie gat ? Iig bedankt !!!!

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 30 sept. 2014 08:55 | Aangepast door: marcobecker 

Hier duidelijk te zien waar de merktekens zitten.


Nog even het filmpje kleppen stellen...
Dus niet in verhaal, maar nu in filmpje.



Ik kijk zelf nooit meer naar de merktekens.

groetjes marco.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 geen merktekens rotor

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 4
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven