Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Stator revisie aanpak?

 
Schrijver Pdekoning
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 5 okt. 2014 16:28 
Nadat ik vorige maand eindelijk mijn CX heb aangeschaft, bleek de accu slecht/niet te laden. Ik vermoed nu dat de verkoper dit ook al wist...
Dit weekend alles doorgemeten: sluiting naar aarde op de gele draden, 22V; 28V & 30V @ 2000 rpm. Slechts 7V na de gelijkrichter.

Gelukkig zijn de andere spoelen top. Motor rijdt verder als een zonnetje

Dat wordt van de winter dus sleutelen. Ik weet dat de stator ca. €140 kost. Dan de pakkingen en keerringen. Wat kan ik dan beter tegelijk aanpakken? Graag een kostenplaatje.

Ik twijfel inmiddels goed over mijn aankoop. €1000 voor een optisch opgeleukte fiets met slechte banden en, nu blijkt, een defecte stator. Ik zit ook te denken aan een €400 CX als donor. suggesties?

Lichtelijk teleurgestelde Pieter

Schrijver A Koopmans

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 5 okt. 2014 17:30 
de banden hoeven de kosten niet te zijn
bestel ze on line bij openeo en laat een banden bedrijf ze monteren
maxxis voor 54 en achter 52 euro
en het omleggen 10 per band
dan moet je ze wel zelf uitbalanceren

Schrijver Pdekoning
Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 5 okt. 2014 18:17 
Ja, ik weet dat de banden niet duur hoeven te zijn. Ik kan voor 160 euro voor en achter banden om laten leggen. Maar dan de stator (motor) revisie erbij en mogelijk nog eens een koppeling. Dan worden de kosten toch wel hoog.

Wellicht hou je dat toch wel... Er zit hooguit 50.000km op, ik had gehoopt toch eerst 10k af te kunnen leggen zonder revisies...

Schrijver A Koopmans

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 5 okt. 2014 19:03 
Ja dat is zeker in feite is elke cx economisch totaal loss
je krijgt er niet meer voor terug wat je er aan geld in steek maar als hij het dan weer doet en je kijkt wat de kosten per kilometer zijn rij je bijna voor niks (((((buiten de benzine )))))
wel een hoop plezier als je er op rijdt en altjd de aanspraak als je ergens bent of tankt dan is er altijd wel iemand die zegt zo eentje had ik er ook ik had hem nooit moeten verkopen
of iets van die strekking

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 5 okt. 2014 20:45 
P de oning, je mag altijd mailen voor een prijs ogave. Onderdelen verkoop ik vanuit mijn boekenzaak, kijk op you tube, en marktplaats. Ach vul mijn naam in op google, en je vind me ook.

Je kunt een hoop zelf doen, en er zijn club leden die ook kunnen helpen. Met extra hulp van you tube, mail, hier op de site, is een hoop zelf te doen.

Lukt dat dan nog niet, dan kan ik het altijd nog voor je doen. Let wel, daar zijn wel kosten aan vebonden. Of je nu met de hele fiets komt, of met losso onderdelen omdat je er niet meer uit komt, dat maakt mij niet uit. Ik krijg het altijd weer voor elkaar.

Maar alles loopt wel via mial. \
marcobecker@zonnet.nl
Ow, en mailen, vragen kost bij mij ook niets. Dus je kijrgt altijd via de mail hulp.

groetjes marco becker
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Stator revisie aanpak?

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven