Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Montage koplamp Silverwing

 
Schrijver armand
Gast 
#1 | Geplaatst: 5 feb. 2004 23:03 | Aangepast door: Moderator 
Help er vallen onderdelen van mijn silverwing.
laatst draaide ik aan de grote knop binnen de kuip, en ineens had ik deze los.
De rest van de onderdelen die daar aanvast zaten zijn achter mijn koplamp gevallen.
Na veel ge mier heb ik deze er achter vandaan kunnen pulken.
Maaaaaaar..... hoe krijg ik alles nu weer op z'n plaats?
Het lukt mij niet om de koplamp te kantelen in de kuip (hij loopt vast).
Dus aan een ieder die dit leest Hep, Help, Help

Schrijver Anoniem
Gast 
#2 | Geplaatst: 5 feb. 2004 23:25 
Armand,
Ik weet niet wat je gedaan hebt, maar volgens mij heb je een aardig probleem. Normaal zit er achter die zwarte knop een stuk schroefdraad met daarop een grote moer die de koplampbehuizing tegen de "binnenkant" van je kuip vasttrekt. Als je die moer los kunt draaien komt de koplamp er kompleet uit. Succes, Nico TRB

Schrijver The Red Baron
Gast 
#3 | Geplaatst: 5 feb. 2004 23:27 
Ben ik een Cookie kwijt??
Nico, TRB

Schrijver terry

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 5 feb. 2004 23:35 
Het is al een tijdje geleden (vind het niet meer precies terug) mar onze vriend collega GL rijder Niek heeft dit ook eens voorgehad. Bij mij zit er ongeveer hetzelfde principe op (cx500c met Vetter Windjammerkuip)
Draai je die koplampafsteller te ver dan ben je aan het einde van die schroefdraad en door de werking van de bijbhorende veer zoals nico daarnet vermelde ben je de spanning kwijt tussen koplamp en behuizing. Oplossing : koplampring eraf,stelschroef eraf,zoeken naar die moer en dan de stelschroef monteren met een klein beetje spanning op de veer. Volgorde voor monteren dan precies omgekeerd. Hopelijk heb je dunne vingers want het heeft bij mij ook een tijdje geduurd.
Groeten
Startie

Schrijver armand
Gast 
#5 | Geplaatst: 6 feb. 2004 07:41 
Alvast bedankt voor de eerste reacties.
De koplamp is er nog niet uit gevallen, dus wat dat betreft gaat het 'nu"nog goed.
Ik heb alle onderdelen nog, de "knop, veer, moer".
Ik heb al geprobeerd om de koplampring te verwijderen, maar lamp kanteld niet vergenoeg naar voren om bij de schroef te komen die boven op de ring zit.
Naar mijn mening mzou de lamp veel verder moeten kunnen kantelen.
Of zie ik dat verkeerd?

Schrijver Anoniem
Gast 
#6 | Geplaatst: 7 feb. 2004 12:51 
Beste Armand,

Koplamp demonteren; grote 'draaiknop' van de as verwijderen (kan met inbussleuteltje); asje , veertjes en moertjes terug monteren.
Koplamp terugplaatsen, as door de voorziene opening plaatsen en grote 'draaiknop' terug monteren op as.
Koplamp demonteren moet ook zo: eerst draaiknop eraf en zo blijft het hele gedoe op zijn plaats.
Daniël (vanop andere pc, dus 'anoniem'.

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 8 feb. 2004 15:21 
als de koplamp er nog af ligt ,boor op het uiteinde van de draad eind of wel de spidel een 2 m/m gaatje en doe daar een splitspen in buig deze om en knip het overtollige er af je hebt van nu af geen problemen meer dat alles er af gaat
groeten ouwe_jan dit probleem zelf gehad
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver armand
Gast 
#8 | Geplaatst: 9 feb. 2004 08:00 
Goede morgen allemaal.
Ik merk de we nu bij het grootste probleem aan komen.
Namelijk het demonteren van mijn koplamp,"dit lukt mij niet".
Ik weet namelijk helemaal niet hoe deze in de kuip bevestigt zit, en ik kom ook niet bij de schroef die boven op de koplamp zit< om dat ik de lamp eenvoudig genoeg niet vergenoeg kan kantlen.
DUUUUUS als ik weet hoe de lamp verwijderd wordt, lukt de rest me wel "denk ik toch"?
GR.
Armand

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 9 feb. 2004 17:47 
nou daar gaan we wat aan doen:de stel knop er af deze zit vast met een schroef of inbusboutje ,als deze er af is dan kan je de grote moer er af draaien als deze er af is dan druk je de as naar voren er uit wil wel eens zwaar gaan pak een fiber hamer of een van hout en tik het geheel er uit let op dat de koplamp niet op de grond valt want dat kost dan ekstra veel geld ,als het gelukt is bericht het ons even
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver Anoniem
Gast 
#10 | Geplaatst: 22 maart 2004 16:25 
Hallo
Hier ben ik dan eindelijk weer.
De koplamp heb ik inmiddels los gehad.
Dankzij hulp via het net.
Het blijkt nu dat het asje waar de stelknop op vast zit, gebroken is, net achter de lamp.
Een nieuw of gebruikt asje is nodig.
Wie of waar heeft deze???
Gr.
Armand

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#11 | Geplaatst: 22 maart 2004 17:31 
bij een zaak waar je motortjes kan kopen ook bootjes een stukje draad end daar kan je dat asje van maken neem wel het stukje waar de draad op zit mee ,ook wat moertjes om deze de afstand tebepalen en deze dubbel vast tezetten.Kon de naam niet zo gouw vinden maar het was een hoby winkel
Veel plezier er mee en we horen wel hoe het afgelopen is
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver Oeroeboeroe

Forum Lid 
#12 | Geplaatst: 26 dec. 2008 14:45 | Aangepast door: Oeroeboeroe 
Geweldig Forum!!, ik wilde mijn gloeilamp vervangen, en wist niet hoe deze te demonteren, dankzij de gecombineerde kennis wel weer gelukt..
Ook na 4 jaar..

Ouwe Jan, dat idee met de splitpen ga ik ook doen. Goeie tip!!!

Groeten,
Als ik er onderdoor kan rennen is het groter dan ikke...

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Montage koplamp Silverwing

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven