Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

'Nieuwe' CX500c, een paar vragen...

 
Schrijver Bertbig

Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 17 nov. 2014 01:09 
Hallo allemaal,

Sinds dit weekend ben ik de gelukkige eigenaar van een CX500 custom in blauw. Gekocht van Ben en Henny van de club. Rijdt als een zonnetje. Natuurlijk wil ik hem van de winter helemaal naar mijn zin maken, en ik heb nog een paar vragen. Kennis genoeg hier, dus ik heb goede hoop op antwoorden:

1. Ik heb een blauwe uit 1983. Heeft iemand voor mij de kleurcodes: het zijn twee kleuren blauw zo te zien met een gouden randje er tussen...

2. Zijn er nog nieuwe onderdelen te koop gewoon bij de Honda dealer? Of zeg ik nu iets geks? Zo nee, waar koop je ze dan het beste/goedkoopste?

3. Er zit een klein deukje in de tank, zo te zien ontstaan doordat de aanslag op het balhoofd ingesleten is door de jaren heen: het stuur raakt nu net de tank. Daar wil ik wel van af natuurlijk anders gaat het opnieuw fout als ik straks de tank heb opgeknapt.

4. Ik wil er een nieuw zadelovertrekje opzetten. Die zijn best te koop voor een paar tientjes. Iemand ervaring welke ik het beste waar kan kopen? Ik zoek een goede kwaliteit die het best op origineel lijkt...

5. Kan iemand me vertellen waarom de klepspeling van de uitlaatklep 0,12 is bij een custom en 0,10 bij een A of B? Altijd gedacht dat het blok identiek was...

Je ziet het: één gek kan meer vragen dan tien wijzen kunnen beantwoorden. Of zoiets.

O ja, zodra de CX gepoetst is zal ik een foto in mijn profiel zetten

Vast bedankt!

Bert.
CX500c '83 Candy Universal blue en een CX500 '81 in Candy Sapphire Blue (en een Yamaha XT500)

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 17 nov. 2014 13:58 | Aangepast door: JiMi 
2. Pakkingen en o-ringen e.d. kun je nog wel bij Honda (via je lokale motordealer) krijgen, maar voor de wat schaarsere onderdelen zul je de kanalen moeten leren kennen (Ebay, CMSNL, David Silver Spares, Marco Becker etc.)

5. De blokken zijn in grote lijnen identiek, maar toch zijn er op detailniveau wel dingen gewijzigd, onder andere ivm het oplossen van kinderziektes. In geval van de klepspeling kan ik me voorstellen dat de materialen die voor sommige onderdelen gebruikt worden in de loop der tijd om de een of andere reden een andere samenstelling hebben gekregen, met een andere uitzettingscoëfficient.
Honda CX500z 1978 candy sapphire blue|Donateur 2024
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 17 nov. 2014 15:35 
0.08 inlaat.
0.10 uitlaat.
Hou dat maar aan.
Gaat gewoon goed.

Dan onderdelen zoeken, en of bestellen, mailen mag altijd.
Wat hier boven staat klopt gewoon.
Ik heb daar niets aan toe te voegen.
Soms is het goedkoper om een complete motofiets met het goede onderdeel op te kopen, en dan de rest weer te verkopen.

Nieuwe onderdelen en informatie over het blok, mail gerust voor een offerte. marcobecker@zonnet.nl

Dan nog iets, kijk eens op youtube, markplaats, en of zoek op mijn naam.

Je komt snel meer te weten.
En natuurlijk hier op de site zijn er vele die kunnen helpen.

groetjes marco becker
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver udent

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 17 nov. 2014 20:04 
1 de kleurcodes staan op een stickertje , op het frame links of rechts achter de zijdeksels.

Gr Theo.
theo cx ds

Schrijver Bertbig

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 17 nov. 2014 22:26 
Hallo allemaal!

Nu pas tijd om te kijken en al een paar reacties! Hartelijk dank!

Ik ben benieuwd of jullie dat ook hebben met een stuuraanslag die ingesleten is waardoor het stuur een deuk in de tank duwt

En wie nog info heeft over een goede leverancier voor en zadeldekje: graag.

Nogmaals dank allemaal!

Bert
CX500c '83 Candy Universal blue en een CX500 '81 in Candy Sapphire Blue (en een Yamaha XT500)

Schrijver Tinus 1952

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 17 nov. 2014 22:54 
Hoi bert.

Ik had dat ook met de stuur aanslag.
Gelukkig op tijd ondekt.
Ik heb op de aanslag gewoon een stukje ijzer laten lassen.
En het probleem was opgelost.

Wel even de klemmen los van de accu met het lassen.

Gr...Tinus
Honda CX500 1979 en Suzuki Burgman 650 Executive 2008 (Donateur 2024)

Schrijver Bertbig

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 17 nov. 2014 23:01 
Ok Tinus,

Goed plan ga ik ook doen.
Dank voor de tip!

Bert
CX500c '83 Candy Universal blue en een CX500 '81 in Candy Sapphire Blue (en een Yamaha XT500)

Schrijver MAST

Moderator 
#8 | Geplaatst: 17 nov. 2014 23:40 
Buddy overtrek bij Motozoom.
Ik heb er geen ervaring mee en weet ook niet hoe het eruit ziet.
Er zijn wel meer zaken waar je zoiets kan aanschaffen, bv Roukama, Polo o.i.d.
Of je gaat er mee naar een bekleder, bv: DEZE dame.
Het ligt er maar aan wat je uit wil geven.
Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver Bertbig

Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 17 nov. 2014 23:50 
Dank je Marcel,

Ik heb even op de site van die dame gekeken; wow dat ziet er mooi uit! Maar het zal ook wel wat kosten. Ik denk dat ik het voorlopig maar bij een standaard overtrekje houd. Ik zal een kijken bij Motozoom.

Bert
CX500c '83 Candy Universal blue en een CX500 '81 in Candy Sapphire Blue (en een Yamaha XT500)

Schrijver beinhart

Bestuur 
#10 | Geplaatst: 18 nov. 2014 00:00 
marcel,

die van motozoom is een aaqnrader, zit bij flicka erop en ziet er goed uit...vraag maar aan chantal.

groetjes werner (zelf een schapenvachtje van ikea erop)
prettig gestoord (niet voor iedereen even prettig)
mail; beinhart@home.nl

Schrijver Honkie Tonkie

Forum Lid 
#11 | Geplaatst: 18 nov. 2014 09:56 | Aangepast door: Honkie Tonkie 
Zouden risers misschien iets zijn, om het stuur hoger te zetten, zodat hij de tank niet meer raakt?
De zithouding wordt daardoor ook anders. De kabels moeten het natuurlijk ook kunnen hebben.

Groeten Henk
Mag ik u bedanken voor uw aandacht, het was niet zo interessant tóch?
....
CX500Custom + Freebird + DONATEUR 2024

Schrijver kuipwillem

Forum Lid 
#12 | Geplaatst: 18 nov. 2014 10:39 | Aangepast door: kuipwillem 
3 Het stuur kan ook verbogen zijn, probeer links en rechts eens, dat zou het zelfde moeten zijn. Dat de aanslag versleten is geloof ik niet, of de tank zit uit de midden. gr Wim.

Schrijver Bertbig

Forum Lid 
#13 | Geplaatst: 18 nov. 2014 20:26 | Aangepast door: Bertbig 
@Werner,

Dank je, ga ik daar voor sparen

@Henk,

Is ook een idee, maar ik wil hem een beetje origineel houden, en de zithouding bevalt me goed, dus daar rommel ik liever niet aan.

@Wim,

Ik ben met je eens dat het stuur best wel een beetje verbogen zou kunnen zijn, want het lijkt niet helemaal symmetrisch te zijn.

Ik heb even gekeken; de tank zit keurig in het midden.

Maar ik zie volgens mij ook een slijtplek op de aanslag (het gelaste ijzertje). Zie foto. Lijkt in de vorm van het gietijzer van het balhoofd gesleten te zijn. Het ijzer van de andere kant (tweede foto is gewoon recht.

Hij staat natuurlijk meestal met het stuur naar rechts omdat de jiffy links zit...

Misschien is het wel een combinatie van dingen. Maar ik wil ooit de tank spuiten en dan moet het wel verholpen zijn...

Aanslag lijkt een beetje ingesleten
Aanslag lijkt een beetje ingesleten
Aan de andre kant is de aanslag recht
Aan de andre kant is de aanslag recht
CX500c '83 Candy Universal blue en een CX500 '81 in Candy Sapphire Blue (en een Yamaha XT500)

Schrijver Tinus 1952

Forum Lid 
#14 | Geplaatst: 18 nov. 2014 21:34 
Bert.

Ik wil toch nog even vermelden, dat het bij mij niet het stuur maar de schokbreker was die tegen de tank kwam. (Ben nog even gaan kijken)
Bij mij was de aanslag ook versleten.
Heb even iemand er een stukje op laten lassen en het probleem was opgelost.

Gr..Tinus
Honda CX500 1979 en Suzuki Burgman 650 Executive 2008 (Donateur 2024)

Schrijver Bertbig

Forum Lid 
#15 | Geplaatst: 18 nov. 2014 23:17 
Ok Tinus,

Dank voor de info. Misschien moet dat bij die van mij dan ook maar...
CX500c '83 Candy Universal blue en een CX500 '81 in Candy Sapphire Blue (en een Yamaha XT500)

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 'Nieuwe' CX500c, een paar vragen...

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven