Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Over brandstof, klassiekers en ethanol

 
Schrijver Bertbig

Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 23 nov. 2014 00:12 
Hallo allemaal,

Op de site van de XT/SR500 club vond ik een link naar een lang verhaal, maar het lezen waard...

URL

Een verhaal over de ethanol in moderne benzine zit en het rubber in de carburateurs van klassiekers oplost...
Beetje schrikken toch wel..
Ik ben benieuwd of er iemand al ervaringen mee heeft en/of maatregelen heeft getroffen.
CX500c '83 Candy Universal blue en een CX500 '81 in Candy Sapphire Blue (en een Yamaha XT500)

Schrijver Honkie Tonkie

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 23 nov. 2014 01:30 
Dit is het E10 probleem, is op deze site uitvoerig aan de orde geweest en resulteert in E10 niet in onze motor, bij gebrek aan 95 , bijv. in Frankrijk, 98 tanken. Zoek maar eens op E10 op deze site.

Gr. Henk
Mag ik u bedanken voor uw aandacht, het was niet zo interessant tóch?
....
CX500Custom + Freebird + DONATEUR 2024

Schrijver cosmar

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 23 nov. 2014 10:09 
Daarom ben ik zo blij met wat Tesla nu aan het doen is.
Een elektrischeauto met een bereik van ongeveer 400 kilometer die je met een snellader binnen een half uur ook weer bijna vol hebt.
En dan de elektrische motorscooters niet vergeten. Bijvoorbeeld CZ met de cesetta en bmw, etc.

Waarom ben ik blij?
Minder benzine slurpers dus minder vraag, dat resulteert in een lagere prijs en meer voorraad om oldtimers op te laten rijden.

Een mooie toekomst droom is dan oldtimer auto's omgebouwd naar elektrisch omdat ze een mooie vorm hebben en er dagelijks mee gereden wordt.

Cosmar
een mooie blauwe uit 79, en een vreemde groene uit 97 nu zelfs een gele 650E. Alle stamtafels zijn mij bekend.

Schrijver jakob

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 23 nov. 2014 10:51 
@Cosmar,

Die toekomst droom is in 2011 al verwezelijkt.
firma Rebbl maakt ze al.

URL
V2 vs Twin . Ervaring is kennis die je krijgt, kort nadat je het nodig had.

Schrijver Bertbig

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 23 nov. 2014 15:06 | Aangepast door: Bertbig 
Ok dank!

Ik had inderdaad nog niet op E10 gezocht op het forum. Ik ben zelf ook wel voor elektrisch rijden. Om te beginnen met auto's
De Zero (URL) is wel een leuke elektrische variant van het IJzeren Paard.

Zitten nog wel een paar nadeeltjes aan naar mijn idee:

- (nog) niet goedkoop
- (nog) een matige actieradius
- En mist vooral de looks van zo'n vet blok zoals dat van de CX.

Maar ja, ik dwaal af. Ik ga zo zoeken op E10 in dit forum
CX500c '83 Candy Universal blue en een CX500 '81 in Candy Sapphire Blue (en een Yamaha XT500)

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Over brandstof, klassiekers en ethanol

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven