intussen al aardig wat kilometers met de Pan gemaakt, maar toch zo af en toe trekt de GL mijn aandacht en zou ik er wel weer een eind mee willen rijden..ondertussen wel een aantal pogingen gedaan om hem te starten, maar dat wil niet altijd. zoals vanochtend: volle accu er in en starten maar. startmotor draait wel rond, er zit sap in de tank, maar aanslaan, ho maar. ook de toerenteller doet niet veel. ik start zonder choke, trouwens. op gegeven moment maar de bougies eruit gedraaid. die waren
zwart, dus maar even een staalborsteltje erlang gehaald en weer gemonteerd. zonder resultaat. nou ja: ik heb mijn accu leeggestart, maar verder...
wat me opvalt: ik moet soms de koppeling inknijpen en pas dan gaat de startmotor wat doen. doe ik dat niet, dan hoor ik alleen maar het startrelais tikken. er zit toch niet zo'n moderne/Amerikaanse voorziening op de motor dat-ie alleen maar gestart kan worden met ingeknepen koppeling? in mijn Mercury heb ik dat namelijk wel, maar die is voor de Amerikaanse markt ontworpen.
GL500 73k miles |
2x Saab 9000 |
Pan European 1100 & 1300 |
Volvo V70 |
Mercury Capri 1.6 16v cabriolet