nou, ik begrijp zelf ook iets niet.
het benzinekraantje heeft een soort van twee-delige afsluiter. of eigenlijk een twee-delige opener: fysiek met het vleugeltje aan het kraanhuis, zeg maar. maar ook nog een vacuum-gedeelte met een rubberen membraan. die wordt bediend door (als ik het goed heb) het vacuum van een van de carbs (de rechter?).
wat ik uiteindelijk, per saldo, nodig heb is een benzinefilter voor bovenop het deel van het kraantje dat de tank in gaat, en een afdichtingsring tussen tank en kraantje. maar zoals gezegd: dat filtertje kost dus 40+, en dan weet ik nog niet eens of dat afdichtingsrubbertje meegeleverd wordt. en daarbij mijn vraag: als ik er een ander kraantje in zet, zonder vacuumbediening, wat doe ik dan met de vacuum-aansturing vanuit de carbs. wat ik dan dus wel moet doen: a l t ij d het benzinekraantje dichtdraaien als ik afstap, want dan heb ik een constante benzinestroom naar de carbs. denk ik..
(best leip: ik val over 40 voor een plastic filtertje, maar betaal wel 24 voor twee klemmetjes (van 4cm lang per stuk) om het slot van een koffertje vast te kunnen zetten
)
misschien eerst maar eens kijken of de motor überhaupt wel wil starten. met een benzinehulptankje, aangesloten op het benzineslangetje (of is er een andere manier om de vlotterkamers van de carbs te vullen? #nitwit) ze staat tenslotte al een jaar of 8 stil, maar draait wel rond. Het is Japans, dus zal het wel, maar toch effe zeker weten...
GL500 73k miles |
2x Saab 9000 |
Pan European 1100 & 1300 |
Volvo V70 |
Mercury Capri 1.6 16v cabriolet