Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Band lek

 
Schrijver rawbrt
Gast 
#1 | Geplaatst: 12 feb. 2004 08:52 
Hallo allemaal,

Gisteren ontdekte ik na een paar honderd meter rijden dat mijn voorband lek/leeg was. Nu vraag ik mij af hoe dat kan want ik heb weken niet gereden. Onlangs heb ik van die "blitse" ventieldopjes gemonteerd en vroeg me af of het daar door kon komen. IS het mogelijk om met een fietspomp met aangepast ventieldopje de band op te pompen of moet ik nou echt het hele wiel eruit gaan halen om m ergens te laten oppompen? En zo ja, is dat veel werk om zo'n wiel eruit te krijgen?

Alvast bedankt voor de moeite!

groeten,
Robbert

Schrijver dikkezeug
Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 12 feb. 2004 09:02 
Het beste is om een voetpomp te kopen bij Halfords. Daar krijg je wel redelijke druk mee terug maar ga wel meteenm naar een benzinepomp om de juiste druk erop te zetten. Die ventieldopjes zou het kunnen veroorzaken maar mischien moet de band toch nagekeken worden voor kleine scheurtjes en dergelijk. Zeker als de motor een tijdje stil gestaan heeft.

Wouter
Als het niet gerepareerd is kan je het niet stuk maken.

Schrijver rawbrt
Gast 
#3 | Geplaatst: 12 feb. 2004 10:18 
Maar zo'n band heeft geen binnenband, toch? Die zijn allemaal tubeless neem ik aan. Ga ik zometeen even naar halfords. Ben benieuwd! bedankt voor de tip!

Schrijver Floris
Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 12 feb. 2004 10:59 
Door het gewicht van die ventieldopjes kan je wiel uit balans zijn geraakt. Mogelijk is je ventiel daardoor gaan lekken.
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Schrijver rawbrt
Gast 
#5 | Geplaatst: 13 feb. 2004 13:42 
kan een band zo snel leeglopen dan door zo'n dopje?

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Band lek

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven