Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Stator vervangen en rijden maar!!!

 
Schrijver polleke
Gast 
#1 | Geplaatst: 12 feb. 2004 14:11 
Geruime tijd geleden op deze sub-site melding gedaan van de ontstekingsproblemen van mijn amerikaanse CX500 uit '82. Na een zorgvuldige diagnose tot de conclusie gekomen dat de stator inderdaad defect was geraakt.
Omdat ik zelf noch de tijd noch de kennis heb/had om een dergelijke klus te klaren mijn beessie bij MUTS motoren in Soest gebracht voor vervanging van de Stator en meteen ook maar de versleten distributieketting. Vanmorgen weer op kunnen stappen en....wat een genot!
Muts heeft een adres voor hagelnieuwe spoelen (ca. 183 euro incl. BTW). Een nieuwe ketting was ca. 85 euro. Inclusief alle bijkomende materialen en vloeistoffen was ik weliswaar 550 euro armer, maar een heerlijke motor rijker. Let the summer begin...

Schrijver coenox

Voorzitter 
#2 | Geplaatst: 12 feb. 2004 17:54 
Goh, Gert Muts is een begrip. Ben er zelf nooit geweest en dacht ook dat hij aan het afbouwen was. Hoe was hij ?

Coen
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work - Thomas Edison

Schrijver polleke
Gast 
#3 | Geplaatst: 14 feb. 2004 09:56 
Gert is alleen nog op woensdag en vrijdag geopend en daarnaast sluit hij vaak voor langere tijd, voor 'rust en reorganisatie' zoals hij dat zo mooi noemt. Komende zomer is hij ook afwezig voor een wandel/pelgrimstocht.
Hij wil er vanaf 2005 mee stoppen, maar met Gert weet je nooit of hij er weer een jaartje tegenaan gooit.
Voor andere geinteresseerden: Gert heeft nog allerlei CX onderdelen liggen, dus als je daar wat wellicht van nodig hebben; vóór de zomer dus!

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Stator vervangen en rijden maar!!!

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 1 [ MAST ]
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven