Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Vonk?

 
 
Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende »

Schrijver RuuLan
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 1 feb. 2015 16:30 
Mijn vriendin heeft een CX500c. Deze heeft ze in 2013 rijdend in de winterstalling gezet. Voorjaar 2014 geladen accu erin en starten, vergeet het maar, geen vonk. Ding in de hoek, maar nu begint het weer te kriebelen dus gekeken of er iets aan te doen is. Aan een kenner (Hans Belt, Sevior) gevraagd wat het zou kunnen zijn en die zei meteen: "stator". Blok uitgebouwd en de stator door hem door laten meten. Conclusie stator is ok. Dan zou je denken de onstekingsunit(metalen kast). 2e hands gekocht en die geprobeerd, ook geen vonk. En nu weet ik het niet meer. Wie kan mij helpen?

Schrijver A Koopmans

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 1 feb. 2015 16:38 
weerstanden uit de bougie kabels halen en gelijk nakijken op roest vorming van de kabels

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 1 feb. 2015 17:46 
Bougiedoppen doormeten. Haal de weerstanden eruit, als die er nog inzitten (zie HIER waarom) en dan moet de weerstand van de dop tot (vrijwel) nul gedaald zijn. te meten met een eenvoudige multimeter op ohm-stand.
Wat A.Koopmans ook zei: controleren op roestvorming /oxidatie in/op de kabels

Je hebt het over een 'metalen kast' voor de ontsteking... CDI ontsteking op een CX500c? Kan zomaar. Neem dan de zwartwitte draad eens los van de CDI kast, en probeer dan te starten.

Enne.... misschien is het handig om iets nader aan te geven waar je ongeveer zit. "Nederland" is een vrij ruime aanduiding.........

Harmony,
Hans.
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver amsilverwing

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 1 feb. 2015 19:03 
Dodemans knop
Is er rechts en links geen vonk.
donateur 2022
https://amsilverwing.webnode.nl/

Schrijver RuuLan
Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 1 feb. 2015 20:06 
Dodemansknop: check. Links en rechts geen vonk. Ik woon in Akersloot(NH).

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 1 feb. 2015 23:01 
Dodemansknop....
Laat je niet in de luren leggen door die knop. Als daar op de één of andere manier een storing in zit, ligt de zwart-witte draad toch aan massa. Vandaar het proberen met de zwart-witte draad losgehaald vlak bij het 'metalen' kastje, dus onder het zadel.
Ik bedek me opeens....
Als het een CX500c is die een ander blok heeft gehad (framenummer en bloknummer verschillen heel erg ) van bijv. een 'B' model, dan zou er wel eens ergens een relais kunnen zitten , en dat kan de storing geven.

Harmony,
Hans.
( die zoiets wel eens heeft gezien )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver beussie
Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 2 feb. 2015 02:18 
Akersloot ligt heel erg dicht bij Alkmaar dus mail gc.beuzekom@chello.nl misschien dat ik wat voor je kan betekenen. Ik denk dat ik wel mag zeggen dat ik enige ervaring heb met CXblokken Ik hoor of zie het wel groeten Beussie

Schrijver dirk413
Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 2 feb. 2015 09:01 
ha die Beussie,

wel bescheiden van je..
Jij mag zeker zeggen dat je enige ervaring hebt!

groeten van een fan..

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 2 feb. 2015 09:19 
Ik ga er vanuit dat met enige hulp van dhr. van Beuzekom het probleem spoedig helder zal zijn. Maar vergeet niet hier de oplossing te vermelden, want we zijn allemaal nieuwsgierig naar het wat en hoe. Kunnen we weer wat van leren....

Harmony,
Hans.
( nog niet te oud om te leren )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver coenox

Voorzitter 
#10 | Geplaatst: 2 feb. 2015 09:21 
RuuLan:
Blok uitgebouwd en de stator door hem door laten meten.

Dat is wel jammer. Volgens mij is het niet nodig om het blok uit te bouwen hiervoor. Neem contact op met Beussie, dan komt het wel goed
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work - Thomas Edison

Schrijver RuuLan
Forum Lid 
#11 | Geplaatst: 2 feb. 2015 12:16 
Als ik de zwart/witte draad los haal heb ik vonk!!

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#12 | Geplaatst: 2 feb. 2015 12:41 
En dus zit er iets fout/anders in het dodemansknop gedoe. Sluiting naar massa op de draad, of, waarschijnlijker na winterstalling, een vuile, geoxideerde kill-switch.
Kleine schoonmaak actie dus.

Harmony,
Hans.
( die blij is dat het simpel is )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#13 | Geplaatst: 2 feb. 2015 14:59 
Denk ook aan je contact slot, deze maakt ook sluiting naar massa als je hem uit wil zetten.
Je moet het zo zien, de zwarte draad met witte streep is gewoon je uit draad. Als die aan massa ligt, dan is hij uit.
Dat kan de dode mans knop doen, maar ook het contactslot.
Eventueel is er vuil, oxidatie bij de rechter bediening aanwezig die met vocht dit probleem ook veroorzaakt.
Maar dat was hierboven al gemeld.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver amsilverwing

Forum Lid 
#14 | Geplaatst: 2 feb. 2015 14:59 | Aangepast door: amsilverwing 
Met zijn alle komen we er meestal er wel uit.
Ik ben blij dat het opgelost is.
Nog vier weken en dan mag de rode buffel weer uit de stalling.
donateur 2022
https://amsilverwing.webnode.nl/

Schrijver RuuLan
Forum Lid 
#15 | Geplaatst: 2 feb. 2015 18:40 
Ik ga zoeken en laat het resultaat weten.

Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende » 
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Vonk?

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

 
Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven