Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Van enkele naar dubbele schijf vóór?

 
Schrijver polleke
Gast 
#1 | Geplaatst: 15 feb. 2004 15:40 
Mijn CX500 heeft een enkele schijfrem vóór. Hoewel ik defensief rijd, is wat meer vertragend vermogen m.i. best welkom. Een noodstop moeten maken heb je immers niet zelf in de hand.
Kan iemand mij zeggen of het echt veel uit zal maken? Zo ja, is het dan gewoon een kwestie van een ander voorwiel met dubbele schijf, remcylinder, etc. aanschaffen of moet ik dan nog ergens anders op letten?
Advies/tips welkom!! Martin

Schrijver jerrimy
Gast 
#2 | Geplaatst: 15 feb. 2004 16:40 
let er op dat er op de vorkpoot waar nu geen remklauw opzit er wel een bevestigd kan worden ...als je standaard maar 1 schijf hebt denk ik dat de bevestiging voor de klauw ook ontbreekt op de vorkpoot....

groeten Jerrimy

Schrijver Anoniem
Gast 
#3 | Geplaatst: 15 feb. 2004 18:53 
Polleke,
Het verschil in remvermogen is eigenlijk gering, ik rij op twee SW's de een met enkele- en de andere met dubbeleschijven.
En inderdaad heb je een andere R.voorpoot en verdeelblok nodig.
Suk6 Geert.

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 15 feb. 2004 22:36 
haal op de sloop een compleet stel voorpoten met wiel en remcylinders ,plus hoofdremcylider en slangen van een GL 650 er je kan er alles mee doen
groeten ouwe_jan
p/s hoeft niet duur te zijn
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver mcu
Gast 
#5 | Geplaatst: 16 feb. 2004 17:52 
Let ook op diameter van de schijven,volgens mij is bij dubbele schijf de diameter kleiner.

Gr Marc.

Schrijver Floris
Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 16 feb. 2004 19:50 | Aangepast door: Floris 
Dat klopt. De dubbele schijf is kleiner en dunner dan de enkele schijf. Kleine schijven hebben 10 'spaken' en grote hebben er 5.
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Schrijver Ray
Gast 
#7 | Geplaatst: 16 feb. 2004 21:56 
Ik heb nog een voorvork met remklauwen enzo, dus als je wat nodig hebt....let me know!
Groeten,
Ray

Schrijver Gerard
Gast 
#8 | Geplaatst: 17 feb. 2004 03:24 
Ook ik heb twee wings maar merk duidelijk het verschil in remvermogen tussen mijn amerikaan enkele schijf en canadees dubbele schijf. Dubbel is remmen en stilstaan met de enkele schijf is het verstandig wat afstand te houden.

Gerard

Schrijver janreb
Gast 
#9 | Geplaatst: 21 feb. 2004 22:07 
Ik heb enige jaren geleden rvs/kunststof remleidingen gemonteerd en dat leverde een enorme verbetering op.
J.Reyer

Schrijver polleke
Gast 
#10 | Geplaatst: 24 feb. 2004 13:09 
Jongens, bedankt voor alle tips/info. Ray, ik zal over je aanbod nadenken.
Misschien dat je me een prijsindicatie kunt mailen (zie 'gegevens')?

groet! Polleke

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Van enkele naar dubbele schijf vóór?

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 1 [ hupypupy ]
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven