Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

benzine verbruik

 
 
Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende »

Schrijver rgroeleveld
Gast 
#1 | Geplaatst: 16 feb. 2004 15:59 
Hallo, ik heb een CX500e uit 1984, het benzineverbruik is ongeveer 1 op 14,5.
Ik vind dit wat aan de hoge kant. Bij de koude start hoef ik ook bijna niet te choken. Kan iemand mij vertellen hoe ik de carburateurs moet afstellen.
Groeten,
Remco

Schrijver frans
Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 16 feb. 2004 16:06 

Schrijver Ray
Gast 
#3 | Geplaatst: 16 feb. 2004 21:58 
Als jee niet hoeft tee choken bij koude start, ben je waarschijnlijk de enige onder de CX rijders!!! Die staat dus veeel te rijk! Een op 18 tot 1 op 20 moet haalbaar zijn, zelfs bij ruige rijstijl!
Groeten
Ray

Schrijver MAST

Moderator 
#4 | Geplaatst: 17 feb. 2004 08:12 
Hallo, in een eerdere posting stond een verhaal over het syncroniseren van de carburateurs. zie hier.
Marcel
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver rgroeleveld
Gast 
#5 | Geplaatst: 17 feb. 2004 18:08 
Dar hij te rijk staat weet ik, maar hoe stel ik hem af? Kan ik de gasnaalden verstellen, en in welke stand moeten ze staan. Heeft iemand een vraagbaak ofzo waar dat in staa?.

Schrijver RenePool
Gast 
#6 | Geplaatst: 17 feb. 2004 19:05 
Hoi, ten eerste kijk je of je luchtfilter vies is. Vieze luchtfilter geeft een rijk mengsel. Vervangen is het beste.

Is je verbruik dan nog steeds te hoog, dan zit er niets anders op om de carbs onder je motor uit te halen, helemaal uit elkaar te halen en hem goed te reinigen met benzine. Ultrasonisch is het beste. Misschien heb je een tandarts, horlogemaker of goudsmid in je kennissenkring?

Naar mijn herinnering kun je de hoogte van de sproeiernaald niet afstellen, of je zou met ringetjes aan de gang moeten, maar als de naald of je naaldsproeier versleten is, dan gaat je verbruik ook drastisch omhoog. Je naald sluit dan niet nauw meer in de sproeier, wat overmatig aanzuigen van benzine veroorzaakt.

René

Schrijver Floris
Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 17 feb. 2004 20:29 | Aangepast door: Floris 
Ik ben ‘t met René eens: begin ‘ns met het luchtfilter te vernieuwen. Is je verbruik (op de snelweg) dan nog boven 1:16 dan kan je de carbs ultrasoon laten reinigen en synchroniseren. Wat ook helpt is Wynns carb reiniger door de benzine te mengen.

Controleer ook de werking van de choke: weet je zeker dat die niet blijft hangen?

De gasnaald heeft een vaste stand en is niet verstelbaar. Er zijn revisiesetjes (naald en sproeiers) in de handel (Bernd Muhl, zie link pagina) maar die kosten voor de CX500E welgeteld € 76 per carb. Dan is een verbruik van 1:20 wel haalbaar.
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Schrijver rgroeleveld
Gast 
#8 | Geplaatst: 17 feb. 2004 21:17 
Bedankt voor de info, ik zal na een rit waarbij hij goed op temperatuur gekomen is even de bougies er uit draaien. Kijken of de kleur goed is.
Daarna ga ik luchtfilter en de choke controleren. Nogmaals bedankt, hier kan ik wat mee!

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 5 maart 2004 18:58 
hr.roeleveld hoe is het afgelopen met je probleem
ouwe_jan wieringerwerf
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver rgroeleveld
Gast 
#10 | Geplaatst: 14 maart 2004 10:16 
Nog geen tijd gehad, ik laat het wel weten. Ik heb intussen wel wat gegevens over de hoogt van de vlotter.

Schrijver Anoniem
Gast 
#11 | Geplaatst: 26 juni 2004 13:38 
1 op 18 of 1 op 20

mijn cx 500 is van 81 en ik rijd maar 180km met volle tank van 15 L
dus er is iets niet goed denk ik

bij optrekken sputtert hij ook nogal
hij heeft maar 40.000 gelopen en heb hem weer uit de motte ballen getrokken

Schrijver Anoniem
Gast 
#12 | Geplaatst: 27 juni 2004 11:56 
hallo jongen ga naar de autosloper enhaal dan uit een aude audie de,ecometer er uit twee keer dus even zoeken.maak die samen in een doosje of blikje en je hebt een prima setje waar je echt goede resultaten mee kunt makenhopelijk ben je hier of iemand anders mee ge holpen .heb zelf ook zn setje gemaakttwee slangetjes en gelijk stellen dan gaat ook jebenziene verbruik omlaag ben van plan ze vast te monteren op de motor . als het lukt volgt bericht
greotjes cx5001982-harry

Schrijver Anoniem
Gast 
#13 | Geplaatst: 27 juni 2004 12:06 
hoe komt het toch dat al die cxen maar rond se 50 000km hebben ge lopen zou het kunnen dat je vergeet dat ze na 100 000km opnieuw gaan tellen?

Schrijver Anoniem
Gast 
#14 | Geplaatst: 27 juni 2004 17:30 
hoi
in iedergeval de mijne niet want ik heb hem in '81 nieuw gekocht en die 40.000 heb ik erzelf opgereden

maar met die ecometer bedoel je daar een vacuum meter mee ??
anders moet ik nog uitzoeken wat een ecometer is
ik weet nog niet hoe ik die aan moet sluiten want ik heb nog nooit iets aan motors gedaan dus het zal wel een hele klus worden
groetjes woutje

Schrijver MAST

Moderator 
#15 | Geplaatst: 28 juni 2004 11:13 | Aangepast door: MAST 
Hallo Woutje,
1 op 12 is veel te veel. Hoe oud is je luchtfilter? Hoe ziet de kleur van je bougies eruit? Loopt je vlotterkamer misschien over? Wanneer zijn de carburateurs voor het laatst afgesteld en gesynchroniseerd? Zijn je remmen wel gangbaar en hoe makkelijk draaien je wielen? Bandenspanning niet te laag?
Allemaal zaken die van invloed kunnen zijn op het brandstofverbruik.
Succes, Marcel.
(En volgens mij bedoelt Harry inderdaad een vacuummeter waar hij het heeft over een econometer uit een oude Audi)
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende » 
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 benzine verbruik

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

 
Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven