Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Schokken en inhouden

 
 
Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende »

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 7 maart 2015 13:31 | Aangepast door: JiMi 
Zucht. Ik heb vandaag mijn eerste proefrit gemaakt na de winterstop en met de nieuwe Chinese bobines. Maar de motor loopt ontzettend beroerd. Schokken, inhouden, en maximum snelheid zo'n 40km/h. Stationair loopt en klinkt hij prima. Stationair loopt hij volgens mij netjes op 2 poten.

Ik verdenk natuurlijk de Chinese bobines, of de aansluiting bougiedop-bobinekabel. Maar het zou toevallig ook een probleem met de carburateurs kunnen zijn (maar ik heb de motor in november prima rijdend en met leeggereden carburateurs weggezet dus ik betwijfel of daar de oorzaak ligt)

Iemand die hier iets meer over kan zeggen?
Honda CX500z 1978 candy sapphire blue|Donateur 2024
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Schrijver norby
Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 7 maart 2015 13:49 
marco, alles wat uit china komt is natuurlijk niet van de beste kwaliteit.
zou dus goed kunnen dat die niet zo goed zijn. heeft hij wel goed gelopen op die nieuwe bobines?
zo ja dan moet je het waar anders zoeken Gr norby
ps heb je die bobines in de winter vervangen na de laatste rit? dan moet je het daar dus zoeken en direkt verwijderen
die chinese troep, ze waren vroeger alleen maar goed in kopieeren.
nb

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 7 maart 2015 13:59 
norby:
heeft hij wel goed gelopen op die nieuwe bobines?

Onbekend. Ik heb ze alleen stationair getest en dat ging (en gaat nog steeds) goed. Ik heb ze tijdens de winterstop vervangen.
Bedankt voor je analyse, misschien moet ik toch maar weer terug naar originele bobines.
Honda CX500z 1978 candy sapphire blue|Donateur 2024
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Schrijver MAST

Moderator 
#4 | Geplaatst: 7 maart 2015 14:44 
Originele bobines terugzetten en dan testen. Carburateurs zou ik nog even met rust laten.
Waarom had je andere bobines erop gezet?
De verbrande bougiedop?
Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 7 maart 2015 16:20 | Aangepast door: JiMi 
MAST:
Waarom had je andere bobines erop gezet?

Vanwege moeizaam starten. Heeft ie altijd al gedaan maar voor de winterstop verergerde het. Ik had de bobines nog nooit vervangen. Dit leek me wel een goede aanleiding.
Ook bedankt voor de tip. Ik ga op zoek naar een setje goede bobines met bougiedoppen.
Honda CX500z 1978 candy sapphire blue|Donateur 2024
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Schrijver A Koopmans

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 7 maart 2015 18:08 
Heb je de kern van de bobines gemeten naar aarde? Het klinkt alsof ze geen goede aarde maken dan gaat het bij rustig lopen goed maar als er toeren gemaakt worden, kunnen ze het niet meer bij houden en gaan ze overslaan.
Lopen er geen ijzer delen langs ??
Ik heb het gehad met het vervangen van een koppelings kabel, daar moest een nieuwe in maar orgineel was er niet meer dus een vervanger . Maar daar zat een stelmogelijkheid in en die viel precies op de plaats waar ook de bobine zat. Het gevolg was dat ik bij toeren een ploffend en proestend geheel had. Met een paar tiraps het spul zo neergelegd dat het bij elkaar uit de buurt bleef en het probleem was over.

gr Arnold

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 7 maart 2015 19:22 
Arnold, dat zou ik morgen bij licht wel eens kunnen bekijken. Bedankt.
Honda CX500z 1978 candy sapphire blue|Donateur 2024
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 7 maart 2015 20:21 
Heeft iemand een goede set bobines met goede bekabeling en bougiedoppen voor me te leen (en indien nodig te koop), zodat ik e.e.a. kan testen? Het is voor een '78 CX500z.
Honda CX500z 1978 candy sapphire blue|Donateur 2024
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 7 maart 2015 20:38 
Ik heb nog wel een paar bobines liggen die goed zouden moeten zijn, mag je best lenen maar niet te koop want dan heb ik zelf niks meer.

Overigens is bobines inhet donker bekijken wel een goed idee soms, dan kan je de vonken zien als je ergens doorslag hebt, maar meestal kan je dat ook wel horen. Bij slecht starten zijn de bobines overigens een van de laatste dingen die ik zou vervangen maar wie weet.

Ik hoor 't wel als je ze wil proberen,

Groet, Frans
CX500 Z 1978, zo'n rooie, met Rickman kuip
CBX650 E 1983, na veel werk 1e goede proefrit
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 7 maart 2015 21:15 
@Brinkcx: kan ik morgenochtend even langskomen? Geef me je nieuwe nr even door zodat ik je kan appen.
Honda CX500z 1978 candy sapphire blue|Donateur 2024
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Schrijver dirk413
Forum Lid 
#11 | Geplaatst: 8 maart 2015 20:09 
Gewoon iridium bougies bij Siets bestellen en voor de komende jaren geen problemen meer...
Heb zaterdag ook de Cx uitgeprobeerd. Hij starte in 1keer en geen enkel probleem gehad de eerste rit.
Heb misschien ook nog wel een paar iridiums liggen..
Groet dirk

Schrijver dirk413
Forum Lid 
#12 | Geplaatst: 8 maart 2015 20:10 
Bobines heb ik ook nog wel liggen..

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#13 | Geplaatst: 10 maart 2015 15:59 | Aangepast door: marcobecker 
Het kan zijn dat ik iets te snel een conclusie trek, maar denk ook aan je dynamo.
Ik weet niet of je die al gemeten hebt, en of na gelopen al dan niet vervangen hebt.

Voor de rest is van belang dat je zaken wel uit sluit. Het is namelijk moeilijk storing zoeken op dit vlak.
Dus nieuwe bougies, en of nieuwe bougie doppen is een must.
Wil het dan nog niet, dan de cdi unit wissel.
Als blijkt dat dit ook niet help, dan ga ik er al van uit dat je probleem bij de dynamo zit.
Let wel, dan heb je alles al schoon gemaakt, en dus ook je carbs schoon gemaakt en correct in elkaar gezet.
Let op je sproeier, zet ze niet verkeerd, want dan krijg je ook deze storing.


Bobines geven zelf zelden problemen,. Vaak is het d ebougie dop, en of een te korte kabel waar het probleem zit.
Ik zelf zou ze nooit vevangen. Bobines heb ik eigenlijk nog nooit kapot gezien. Ik vervang ze wel, omdat de kabel te kort is geworden.
Voor dat probleem verwijs ik je door naar amsilverwing, zie zijn topic en site. Topic staat hier op forum vermeld van de you tube filmpjes.
Hij heeft ook een eigen site, en bekijk dan het deel bobines. Geniaal hoe hij dat op lost.

Groetjes Marco.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#14 | Geplaatst: 10 maart 2015 19:50 
@Marco: bedankt voor je uitleg.

Update: ik heb het probleem opgelost. Zoals gezegd waren mijn nieuwe Chinese bobines verdacht. Deze bleken uiteindelijk ook de boosdoeners te zijn. Ik heb vanavond een proefrit gemaakt met de leen-bobines (origineel Honda), maar wel met de dezelfde bougiedoppen. En dat ging prima.

Met dank aan Brinkcx voor het beschikbaar stellen van de leen-bobines en HansV voor het transport van Boekel naar Ede van die bobines

JiMi
(nu mijn geld terug zien te krijgen van de verkoper)
Honda CX500z 1978 candy sapphire blue|Donateur 2024
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Schrijver Joram
Forum Lid 
#15 | Geplaatst: 10 maart 2015 21:33 
Tsja, ik had je nog gewaarschuwd haha.

Emgo bobines zijn prima waar ik toen link van heb gegeven. Daar heb ik zelf de hele tijd mee gereden.

Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende » 
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Schokken en inhouden

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

 
Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven