Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

toerenteller doet niets!

 
Schrijver peter cxje

Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 8 maart 2015 17:26 | Aangepast door: peter cxje 
Ik had het al eens eerder gemeld dat ie niets meer deed, dus vandaag eens naar kijken.
TOEN draaide de kabel wel maar toerenteller deed niets. NU draait de kabel niet en doet de teller ook niets (lijkt me logisch ha ha).
Had toen niet getest of ik hem tegen kon houden.
Maar de kabel kan je ook niet draaien als de motor loopt of stilstaat.

Nu had ik vorig jaar wel de pakking vervangen van het huisje waar de kabel aan zit, maar toen deed de teller het gewoon.
Niet dat ik de teller echt nodig heb, maar iets stuk vind ik wel vervelend
Oorzaak???
Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat.

Schrijver Johnny
Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 8 maart 2015 19:12 
Mijn vraag heeft niets te maken met de toerenteller(kabel).
Maar ik probeer de pakking te vervangen van de nokkenas houder(deze is dezelfde als waar de toerenteller kabel uit komt).
Ik heb de 4 bouten los gedraaid en de kabel verwijderd,maar er zit geen beweging in het deksel.
Heeft Peter daar ook problemen mee gehad of zie ik iets over het hoofd?

Schrijver peter cxje

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 8 maart 2015 19:23 
Deze wil best wel vastgeplakt zitten, als je er goed naar kijkt zit er ergens een soort van lip aan die oversteekt.
Daar kan je (met bv een banden lichter) iets achter steken en hem lichten/losbreken.
Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat.

Schrijver PHGL500

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 8 maart 2015 19:52 
let erop dat aan dat deksel nog een cirkelvormig deel zit dat in het blok gaat. het is dus niet simpel dat dekseltje. op de exploded view op de site van cmsnl.com staat het er niet aan vast getekend maar het zit er wel degelijk aan vast. been there, done that. het zit er strak in, je wil er tenslotte geen lekkage langs hebben. je kan het geheel er voorzichtig uittikken. hou wel een bakje onder het blok om de olie op te vangen die er uit komt.
GL500 73k miles |
2x Saab 9000 |
Pan European 1100 & 1300 |
Volvo V70 |
Mercury Capri 1.6 16v cabriolet

Schrijver norby
Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 8 maart 2015 20:01 
wiel eruit geweest, misschien meenemer die in de naaf van wiel past niet juist gemonteerd.
ook kan het lagertje erg stroef lopen, kun je met benzine reinigen.
Dus dit eerst checken anders kan kabel inwendig stuk zijn, gr norby
nb

Schrijver norby
Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 8 maart 2015 20:02 
sorry peter, dit is voor km teller, toerenteller is anders misschien iets moelijker.....
nb

Schrijver MAST

Moderator 
#7 | Geplaatst: 8 maart 2015 20:48 | Aangepast door: MAST 
Toerenteller demonteren en een dikke spijker oid vierkant vijlen zodat het past in de onderkant van de toerenteller aansluiting. Spijkerkop eraf zagen en het gemaakte hulpstukje in een boormachine/accu schroefmachine stoppen. Dan met de boormachine die linksom kan draaien kijken of de teller wil draaien. Draait het niet dan moet de teller verder open om te kijken waar het probleem zit. Of een andere teller zoeken.
Voor de kabel:
Als de motor loopt, moet het binnenwerk van de toerenteller kabel zichtbaar draaien. Als dat niet zo is, dan de kabel vervangen.
Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 toerenteller doet niets!

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven