Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Kleur CX500 custom, maar dan de kleur in de 'druppel'

 
Schrijver Bertbig

Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 10 maart 2015 12:37 
Hallo allemaal!

Ik heb zoals dat een goed forummer (?) betaamt eerst het forum afgezocht voordat ik dit topic plaatste, maar niet echt het antwoord gevcnden. En dit topic maar bij techniek gezet omdat ik spuitwerk ook een beetje techniek vind

Mijn donkerblauwe CX500c heeft wat kleine deukjes en krasjes op de tank en de kapjes. Ik ga er niet voor om het ding helemaal over te spuiten: Ik heb in het verleden goede ervaring opgedaan met plaatselijk bijwerken, en dan polijsten en nieuwe blanke lak er overheen.

Maar nu zit ik met het volgende; De kleur schijnt Candy Universal Blue te zijn (PB110CU). maar nu vraag ik me af hoe het zit met die lichtere kleur in de 'druppel' op de tank. En het 'goud'. Heeft iemand daar kleurnummers van?

Misschien is het sowieso wel leuk om een overizhct

Groeten,

Bert
CX500c '83 Candy Universal blue en een CX500 '81 in Candy Sapphire Blue (en een Yamaha XT500)

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 10 maart 2015 15:52 
Nee, geen kleur nummers.
Volgens mij is dat namelijk een sticker.
Dus tank in de kleur spuiten die u wil, en dan de complete sticker er op plakken.

kleurenschema honda-cx500c-custom

Groetjes marco becker
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver Bertbig

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 10 maart 2015 16:08 | Aangepast door: Bertbig 
Hoi Marco,

Weet je het zeker? Als ik de link naar CMSnl volg, zie ik alleen de Honda wing en dus niet de hele druppel, die lichter blauw is. Ook de striping is te koop, maar het lijkt er dan naar mijn idee op dat de lichtere kleur blauw gespoten is...

Blauwe tank
CX500c '83 Candy Universal blue en een CX500 '81 in Candy Sapphire Blue (en een Yamaha XT500)

Schrijver amsilverwing

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 10 maart 2015 18:38 
Stuur even een e-mail hier naar toe.

https://www.twowheelparts.nl/nl/verf/
donateur 2022
https://amsilverwing.webnode.nl/

Schrijver Bertbig

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 10 maart 2015 19:24 | Aangepast door: Bertbig 
Ok ik heb ze een mail gestuurd. thx!
CX500c '83 Candy Universal blue en een CX500 '81 in Candy Sapphire Blue (en een Yamaha XT500)

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 11 maart 2015 17:26 
Volgens mij is het een sticker, alleen ik hen niet helemaal het juiste model door gemaild.
Het is nog al een zoek werk om het juiste te vinden.

Wel zag ik dat er ook geen kleur codes van bekend zijn.
En als ik naar de werk wijze van Honda kijk, zou het een grote sticker moeten zijn.

Ander uitleg kan ik er niet van maken, of ik moet het totaal verkeer begrijpen.
Ook ik maak fouten, en weet het af en toe ook niet, en dan ga ik ook zoeken. En dat was het antwoord wat ik vond.

groetjes marco.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver cosmar

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 11 maart 2015 18:17 
Tada, een linkje naar Bernd Muhl.
Hij heeft nog verschillende stikkers en de custom tank is daar een van.
een mooie blauwe uit 79, en een vreemde groene uit 97 nu zelfs een gele 650E. Alle stamtafels zijn mij bekend.

Schrijver Bertbig

Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 11 maart 2015 22:11 
Ok Marco en Cosmar,

Ik ga nog maar eens goed naar mijn tank kijken

Dank voor de reacties. Als ik nog meer info vind dan post is dat hier wel.

Bert
CX500c '83 Candy Universal blue en een CX500 '81 in Candy Sapphire Blue (en een Yamaha XT500)

Schrijver Bertbig

Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 30 maart 2015 16:07 | Aangepast door: Bertbig 
Hallo allemaal,

Als beloofd mijn reactie na wat zoekwerk. Ik ben echter nog niet veel verder...
Ik zou dus graag weten: of het lichte blauw van de tank.
CX C tank
gewoon zo gespoten is (zelf verwacht ik dus van wel) en zo ja of er een kleurcode van bekend is. Ik heb wel gezien dat er stickers bestaan, maar het zou me niet verbazen dat deze origineel niet gebruikt zijn.

Ik heb nu:
- gemaild met Japarts of zij een kleur weten; na veel heen en weer mailen; weten zij niet.
- goed naar de tank gekeken: de Honda wing is duidelijk een sticker en vormt geen onderdeel van de rest. Ik ziet de randjes zitten onder de blanke lak. Daarnaast is het lichter deel metallic lichtblauw. Ik zie de zilveren spikkels zitten. Volgens mij kan dat echt niet in een sticker...

Is er iemand die het zeker weet hoe het zit?
En het lukt me echt niet om die foto er in te plakken

Vast bedankt!

Bert
CX500c '83 Candy Universal blue en een CX500 '81 in Candy Sapphire Blue (en een Yamaha XT500)

Schrijver chantal

Bestuur 
#10 | Geplaatst: 30 maart 2015 17:22 
toen ik de tank van flicka heb geschuurd heb ik ontdekt dat het idd een sticker is die druppel en kwam er gewoon de kleur onderuit die de rest van de tank heeft. (als ik het me goed herinner... is al paar jaar geleden) want ik heb toen nog gedacht om hem zo te laten maar niet gedaan en helemaal andere kleur gespoten..

Schrijver Bertbig

Forum Lid 
#11 | Geplaatst: 30 maart 2015 18:36 | Aangepast door: Bertbig 
Ok Chantal. dat komt overeen met het verhaal dat die stickers gewoon te koop zijn. Maar ik snap dan nog niet goed dat het door zo'n sticker mooi lichtblauw kan worden, en ook niet dat de sticker voor de Honda wing dan blijkbaar weer over de eerste sticker heengaat want ik ziet echt dat de wing er op ligt.

Ik snap ook nog steeds niet waarom het niet lukt om die foto er in te krijgen...
CX500c '83 Candy Universal blue en een CX500 '81 in Candy Sapphire Blue (en een Yamaha XT500)

Schrijver MAST

Moderator 
#12 | Geplaatst: 30 maart 2015 22:11 
Bert, als je naar de link van Cosmar gaat, kan je zien dat de sticker een licht blauwe kleur heeft. Blijkbaar gaat daar dan nog de sticker van de Honda Wing overheen, en dan een laag blanke lak.
De reden dat jouw foto niet zichtbaar was, lag aan de URL die je gebruikte. Die URL moet eindigen op .jpg of .gif, anders staat de forum software niet toe dat er een afbeelding zichtbaar wordt. Ik heb de lange URL van jouw foto via tinypic verkleind en in jouw topic gezet, zodat de foto nu wel zichtbaar is.
Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver Bertbig

Forum Lid 
#13 | Geplaatst: 30 maart 2015 22:42 
Ok dan. Alles opgelost. Twee stickers over elkaar dus! En bedankt voor de tip over de foto's!

Bert
CX500c '83 Candy Universal blue en een CX500 '81 in Candy Sapphire Blue (en een Yamaha XT500)

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Kleur CX500 custom, maar dan de kleur in de 'druppel'

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven