Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

rempotje

 
Schrijver chantal

Bestuur 
#1 | Geplaatst: 26 maart 2015 13:07 
hallo allemaal,

vandaag flicka onderhanden genomen... km teller deed het niet maar daar weet ik nu de oorzaak van en het kapote ring word vanavond vervangen door een nieuwe... maar omdat ze ook nog steeds had dat de remmen bleven hangen daar toch ook nog maar eens naar kijken... en na wat rondlezen besloten om het rempotje open te maken... dus olie eruit en de boel open gemaakt. nu zag ik een hoop troep op de bodem maar het potje zelf was er bijna niet af te krijgen... zat niet vasgeschroefd ofzo maar leek vast gelijmd te zitten... na veel wrikken (voorzichtig natuurlijk) heb ik het los gekregen en ben aan de schoonmaak begonnen... moet alleen nog het gaatje open zien te maken (nee ik heb geen staalborstel om er een haar uit te halen) maar ik denk dat ik dat vanavond ff bij willem doe waar ik ring ga ophalen (motor cycle workshop) nu is mijn vraag eigenlijk hoe zit dat rempotje normaal vast op het ijzer? gewoon geklemd, met schroeven of gelijmd? hij zal toch terug in elkaar moeten en ik hoop dat het dan lekvrij is (er leek ook wel iets van vloeibare pakking aan de rand te zitten)

gr chantal (die ook nog ff de remblokken van elkaar moet halen want had die tegen elkaar geduwd per ongeluk)

Schrijver Jottum

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 26 maart 2015 13:12 | Aangepast door: Jottum 
Potje (de rechthoekige, van de ronde weet ik het niet)) zit gewoon geklemd, de o-ring sluit hem af.
Hoe moeilijk kan het zijn?

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 26 maart 2015 15:46 
Word door Or ing geklemt, en daarna door twee schroeven van boven af op zijn plek gehouden.
Om het monteren te vergemakkelijken wordt er wel eens wat kit gebruikt om het rempotje op zijn plek te krijgen.
Hij moet met een beetje geweld door de tegen druk van de o ring gedrukt worden.
Daar zit nu net het probleem.
Vet gebruik je daar niet. Reden, o ring is daar niet voor gemaakt. Rem olie en vet zijn twee totaal verschillende soorten. Vet geeft hierbij een probleem.Word bruint troep als het met elkaar gemengt wordt.
Dan gebruikt men wel eens wat vasaline, en of siliconen kit in de kleur naturel, blauw, en eventueel bruin.

Ook ik gebruik hier siliconen kit. Niet veel, maar net genoeg.

Bakjes en o ringen origineel nog gewoon op voorraad liggen.
Trouwens, je zag er stralend uit op man bijt honda. Mooie vogles gezien.

Groetjes marco.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver amsilverwing

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 26 maart 2015 17:16 
Ik zelf gebruik geen vet of iets anders.
Gewoon een beetje remvloeistof gebruiken.
Als alles goed schoon is, ook de aanslag van het aluminium waar de pees in zit goed schoon maken.
dan een beetje remvloeistof gebruiken op de pees vervolgens de pees er in ,en het potje recht naar beneden drukken.
donateur 2022
https://amsilverwing.webnode.nl/

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 27 maart 2015 10:24 
Alleen rem vloeistof kan wel voor problemen veroorzaken.
Als het lang blijft zitten op die plek, dan trekt het vocht aan.
En dan wordt het een Katalysator. Samen met het stalen schroefje en aluminium huis gaat het heerlijk vast zitten na een jaar.
En de witte oxide gaat de O ring van zijn plek los drukken.
Dus het heeft niet mijn eerste keus om rem vloeistof te gebruiken.
Groetjes Marco.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver BobvdHeijdt
Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 27 maart 2015 10:44 
Voor het invetten van een O ring of rubber pakking
gebruik ik altijd, in een tube, Molykote 111 dat is een
Silicone vet voor industrieel gebruik, kan ook tegen
agressieve vloeistoffen zoals remolie, en zoals Marco
al schreef geen remvloeistof voor de O ring gebruiken
dit gaat dus invreten in het aluminium.

Groet Bob.

Schrijver Jeroen de Rijke
Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 27 maart 2015 21:12 
Alweer een tijdje geleden dat ik een bericht plaatste op het forum. Eerlijk gezegd lees ik voornamelijk mee en ben daarbij toevallig in het bezig van een inmiddels probleemloze CX (vorige zomer 5000km naar Corsica zonder enig probleem! En daarbij ging geregeld het gas er vol op!)

Niettemin zie ik hier dan toch een onderwerp waar niet veel over geschreven is maar waar ik zelf wel ervaring mee heb. Het genoemde rempotje.
Volgens mij geeft de afdichting weinig problemen, zeker als de O-ring nieuw is. Het terugplaatsen wil echter wel graag tegen zitten. De opmerking over vet gebruiken is zeker waar Marco! Remvloeistof en vet/olie van wat voor soort dan ook gaan absoluut niet samen! Siliconenkit zou kunnen, geen ervaring. Maar ik durf eigenlijk niet met zekerheid te zeggen wat het resultaat is als het weer eens los moet...

De oplossing? Gebruik de montagepasta die ervoor bedoeld is! Bijvoorbeeld: ATE Remmenpasta

http://www.kulsdom.be/plaatjes/remcilinder-pasta-border.jpg (zomaar een plaatje, bij diverse leveranciers te verkrijgen)

Is natuurlijk erg veel pasta voor één ringetje, maar onbeperkt houdbaar en je hebt er in de toekomst vast veel plezier van! In tegenstelling tot remvloeistof (wat natuurlijk ook helpt bij montage en geen probleem oplevert voor de rest van je remsysteem) trekt deze pasta géén vocht aan!

Groeten,
Jeroen

Schrijver chantal

Bestuur 
#8 | Geplaatst: 28 maart 2015 08:09 
dank jullie voor alle antwoorden weer

ik heb de boel schoon gemaakt en terug in elkaar gezet zonder vet ofdergelijke. gewoon de o ring goed schoon met water gemaakt en laten drogen en de boel terug in elkaar gezet zat goed vast (kreeg hem al bijna niet meer los ) en de boel gevuld met remvloeistof en ontlucht... nu hopen dat het allemaal goed is gegaan en ik weer veilig kan remmen.....

gr chantal

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 rempotje

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven