Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

contactslot weer OK

 
Schrijver Hans Brune

Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 3 april 2015 20:40 
Achterlicht viel uit (ook gezien bij terugrit na laatste stamtafel Veluwe voor de winterstop) en soms het hele instrumentenpaneel. Even de website van HansV bekeken: eitje! Slot gedemonteerd (moesten wel de klokken en de koplamp aan de kant), slot opengemaakt, contacten schoongemaakt, teruggezet, en het werkt als een zonnetje. Hans bedankt wat ben je toch een onuitputtelijke bron. Je kleurenschema is enorme hulp bij checken. Zo blijft sleutelen leuk. Theo Jansen had het destijds al beloofd: één grote meccanodoos.... Marcel nog bedankt voor de tips again.

Schrijver MAST

Moderator 
#2 | Geplaatst: 4 april 2015 18:53 
Mooi Hans, geen dank! Is het nog gelukt om je CX weer te starten na 4 maanden stilstand?
Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 4 april 2015 19:40 
Hans,

Mooi dat het weer werkt, en fijn dat je het schemaatje hebt kunnen gebruiken.

Het grote probleem bij het achterlicht is de nogal lange en ingewikkelde route die de stroom moet afleggen, waarbij de weg twee maal door het contactslot voert. In het slot, en in de verschillende connectoren, kunnen spanningsverliezen optreden, en dat kan langzaamaan aardig oplopen. Dit is bij mij de aanleiding geweest om, na veel zoeken door diverse mensen, het achterlicht via een relais te laten schakelen. Het relais heeft minder vermogen nodig om 'aan' te schakelen. En als je dan rechtstreeks (wel via een zekering) vanaf de accu de voedingsspanning voor het achterlicht haalt, dan scheelt dat nog al.......

Harmony,
Hans.
( die overweegt om de koplamp ook via een relais te schakelen )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver Hans Brune

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 11 april 2015 09:39 
Hans dat is wel een mooie oplossing. Als er tijd is.... Ja Marcel starten als een zonnetje. Had m aan de druppellader gehad van de winter, en de carbs leeg laten lopen in november. Nu eerst tijdje vol laten lopen, starten met dodemansknop op 'uit' tot er oliedruk was, en daarna in één tik lopen. Mooi hoor.
Nieuw probleempje: voorvork klinkt niet lekker, spelingtikjes en soppend geluid links. Dat wordt een nieuw leerprojectje....Nog nooit gedaan dus. Handboek maakt verschil tussen cx500c en idem USA (hebben verschillende olieinhoud in de poten) hoe weet je welke je hebt? Ik heb zonder luchtventielen bovenop, dus alleen de dichte schroefdoppen.

Schrijver MAST

Moderator 
#5 | Geplaatst: 11 april 2015 18:05 
Hans, een USA custom heeft 1 remschijf.
Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 contactslot weer OK

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven