Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

geheimpje.... help

 
Schrijver DonB
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 14 april 2015 17:47 
Beste CX'ers, nu ik even je aandacht heb.

Ben al tijden lid van dit forum en ben afgelopen winter begonnen met projectje rondom de cx.
Nu heb ik de hele motor uit elkaar gehaald en alles van nieuwe verf voorzien. Ook de rotte plekken in frame gelast enz.
Heb de motor nu weer helemaal in elkaar zitten op de kabelboom na. Dit blijft lastig.

Wie zou mij kunnen helpen met het aansluiten van de kabelboom? Heb het wel allemaal gelabeld maar kom er toch niet helemaal uit.

Wie o wie is er goed op dit gebied? Uiteraard kan het tegen vergoeding.

Groet Don uit Roelofarendsveen, naast Leiden.

Schrijver Erik1

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 14 april 2015 17:54 
Kan je hier wat mee?

Schema CX500

Groet Erik.
~ Gespaakte 50's CX(Mooiste CX SJK 2016) ~ De Gouden Deauville ~ PAv40 aanhanger ~ Nu eigenaar van een heerlijke Fiat 500TC (Turbo Cabrio) ~ Donateur 2022 ~ www.EriKunst.nl ~ www.vanengelenhoven.net ~

Schrijver DonB
Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 14 april 2015 18:30 
Ja uiteraard, maar ben een klein beetje kleurendoof. Daar ligt dan ook de moeilijkheid in :P

Schrijver peter cxje

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 14 april 2015 19:14 
Tja waar woon is de volgende vraag, ik wil wel helpen maar WAAR?
Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat.

Schrijver peter cxje

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 14 april 2015 19:16 | Aangepast door: peter cxje 
Stom weer overheen gelezen, Roelofarendsveen dus
Kan je doordeweeks? Ik woon in hillegom, dus dat is dichtbij

En elektra van een cx is my thing
Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat.

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 14 april 2015 21:45 
veel stekkers passen maar op een manier.
Ja hier en daar kan je verwissling maken.
Echter zijn de problemen te overzien. Veel meer dan kortsluiting zal er niet komen.

De gewone stekkers passen maar op een manier. Dus dit komt wel goed, vaak is de stekker ook gekleurd. Rood zwart wit. Zoek de beste kleur er bij, en maak van het mannetje en vrouwtjes stekker een passend geheel in de juiste kleur.

Ja ik begrijp dat er nog wel wat over blijft met kleuren die dicht bij elkaar liggen. Gelukkig als je hier fouten maakt is er bijna geen schade.
Ik heb het over de enkele draadstekkers.
Wel is het van belang dar je donkergroen appart houd. Daar moet je wel zeker van zijn.

Laten we bij cdi unit beginnen.,
rose eb geel dat is ontsteking links en rechts. Daar tussen zit zwarte draad met witte streep.
Die graag wel goed monteren, of je laat hem los. Dat probleem komt later dan wel.
Rose en geel kun je omdraaien. Geen schade, maar wel knallen in de uitlaat. Heb je daar last van, dan weer de draden om zetten.
Dus hier heb je alleen een start probleem als het fout gaat.

Dan koplamp.
Ja, oranje en licht blauw zijn voor de knipper lichten. Het vrouwtje in de stekker van deze kleur is de plus draad.
Zet contact aan. Zoek licht blauw of oranje. Ik dacht dat oranje rachts is. Schakel knipper licht naar rechts. En probeer hiermee de oranje stekkertjes er in te steken. Tijdens bedrijf zie je wel de lampen er bij komen.
Achter onder het zadel zijn het dezelfde kleuren.

Wit is dimlicht,
Donker blauw is groot licht,
Groen is massa

Rood is accu plus altijd aan.
Zwart is schakel plus.

Grijs is schakel draad knipper relais.
Groens is massa op knipper relais.
zwart is plus.
Nu komt het je kunt drie draden hebben zitten, maar je gerbuikt er maar 2. Laat gronde draad los liggen op het knipper relais.

Bruin is achter gewoon licht.
Bruin geel streep is remlicht.


Dan boven het blok heb je twee draden zitten. Dit is olie lampje, en temperateur meter.
Als je het fout doet, dan zal de temperateur behoorlijk snel oplopen, gelijk dus. Let hier op met contact aan zetten.
Brand olie lampje gelijk, dan zit je goed.

Dit is maar even snel een klein beetje uitleg op schema, en hoe ik som te werk ga.

Groetjes marco.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver amsilverwing

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 15 april 2015 00:17 
marco
donb is een klein beetje kleurendoof of hij ziet alles in grijstinten ,of als twee kleuren naast elkaar staan dan ziet hij geen verschil of in een andere tint.
zo kan Orange plotseling groen zijn of groen Orange.
Alleen een beetje hulp die peter aan bood is de oplossing.
donateur 2022
https://amsilverwing.webnode.nl/

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 15 april 2015 08:54 
Ja dat weet ik, maar ik probeer ook aan te geven hoe men dit kan op lossen.
En om mijn verhaal op te bouwen, had ik de kleuren er wel bij nodig.
Kijk er kan ook iemand daar vertellen welke kleur het is......

Ik ben zelf schrijf doof,,, schrijdblind, of dislecties,,,, lezen gaat wel, maar schrijven is voor mij wel degelijk een probleem. Zie hier, ook ik ga door, en probeer er wat van te maken.


Groetjes marco.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 geheimpje.... help

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven