Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Versteviging in frame lassen

 
 
Pagina  Pagina 2 van 2:  « Vorige  1  2

Schrijver Phoenicx
Forum Lid 
#16 | Geplaatst: 17 mei 2015 22:31 
Flickr werkt niet helemaal mee, maar als ik het begrijp Wtuinman, heb je de uiteinden onder 45 graden oid afgeschuind, en deze aan de bovenkant dichtgelast tegen het frame?

Schrijver Wtuinman
Forum Lid 
#17 | Geplaatst: 18 mei 2015 01:00 
Het pasplaatje
Aan het uiteinde van mijn loop eat normaal dient als beestigingsplaatjr voor de valbeugel voor
Heb ik dus eerst op maat binnenkant frame buis geslepen met een schuine kant er aan zodat je meer las oppervlakte hebt
Ik kan er met mij volle gewicht op staan en ben een goede 100 kilo ( beetje van het overdreven testen )

Dus :bochten afgekort van valbeugel zodat ik 2 kwart rondjes had met een flens er aan die normaal als bevestiging dient
Deze op goede breedte aan elkaar gezet ( ook met 2 schuine kanten voor lasoppervlak
En toen de flensen op maat gemaakt , schuine kant er aan in het afgezaagde frame getikt en afgelast,
Is goed gelukt reden voor de keuze van valbeugel ( was zelfde diameter als rest van frame )achter
En bochten had hij al en hoogste bod op forum op valbeugel was 10 euro ...
als je het frame daar slijpt zie je ook dat de bus voor de schokbrekers achter veel steun bieden

Mocht je nog vragen hebben hoor ik het

Schrijver Phoenicx
Forum Lid 
#18 | Geplaatst: 19 mei 2015 20:03 
Nog een vraag eigenlijk: Welk type valbeugel?

Schrijver Wtuinman
Forum Lid 
#19 | Geplaatst: 20 mei 2015 17:50 
Heb een cx500 uit 78 dus oer
Waren 2 , 3 poten vergelijkbaar met motor 6 uit showroom
Miss wel zelfde iig de kan met de enkele kant heb ik gebruikt ( ging in 90 graden bocht

Pagina  Pagina 2 van 2:  « Vorige  1  2 
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Versteviging in frame lassen

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

 
Nu online: Gasten - 1
Members - 1 (verborgen: 1)
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven